Hvor køber jeg et net til sandkassen?
Fra : Familien Rohde

Dato : 15-08-02 19:48

Hej alle,

Jeg skal have nyt sand i sandkasen, og vil gerne undgå at kattene sviner det
til. Det er en helt almindelig firkantet kasse på 2 * 2 meter, og jeg vil
helst være fri for at lave et låg da det jo bliver en stor sag - og konen
skulle gerne kunne fjerne afskærmningen selv.

I børnehaver har jeg set at der lægges et net over, så fugle og katte ikke
kan komme i kassen.

Men spørgsmålet er hvor jeg køber den slags - uden at købe til et helt
fodboldhold. Jeg modtager med glæde alle tips og idéer!

--
Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : SonofonoS

Dato : 15-08-02 20:36

> [...]
>
> Men spørgsmålet er hvor jeg køber den slags - uden at købe til et helt
> fodboldhold. Jeg modtager med glæde alle tips og idéer!

Hvad med at lave det af et tråd-net (metal), altså et finmasket net. Det
behøver ikke være hønse tråd. Det jeg selv har brugt er firkanter på ca. 1cm
* 2cm. Jeg har selv lavet en ramme til vores have dør og så sat tråd-net i.
Det er for at kattene ikke løber ud når døren står åben. Hvis det kan holde
dem inde, kan det vel også holde dem ude???

SonofonoS

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 15-08-02 20:50

"Familien Rohde" <fam_rohde@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men spørgsmålet er hvor jeg køber den slags - uden at købe til et helt
> fodboldhold. Jeg modtager med glæde alle tips og idéer!

Øhhh,- hvad med at spørge i en af de børnehaver du nævner?
Pædagoger er da som regel ganske flinke

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : [5220] Morten Kølbæk

Dato : 15-08-02 21:40

> [...]
>
> Men spørgsmålet er hvor jeg køber den slags - uden at købe til et helt
> fodboldhold. Jeg modtager med glæde alle tips og idéer!

Hvad med de net som bruges til at lægge over frugttræer og buske så fuglene
ikke tager det hele.
Det er både stort og billigt.
Enten bruge det som det er eller måske lave en let ramme af elektriker rør
el .lign.

Du kunne jo også bruge en af de billige grønne pressenninger og så med vilje
lave et par huller så vandet kan løbe igennem !

Mvh Morten

Fra : Stine

Dato : 15-08-02 21:56

> [...]
> helst være fri for at lave et låg da det jo bliver en stor sag - og konen
> skulle gerne kunne fjerne afskærmningen selv.

Vores sandkasse har et låg, som, når det vippes op, bliver til bænke.
Ungerne kan selv klare det, så mon ikke din kone også kan :)

> I børnehaver har jeg set at der lægges et net over, så fugle og katte ikke
> kan komme i kassen.

Spørg børnehaven, om du ikke kan få lov til at købe gennem dem. De får en
klækkelig rabat, som de gerne videregiver til forældrene (det gør vores i
hvert fald). Ydermere kan de købe ting, som normale forretninger ikke ligger
inde med...

/Stine

Fra : SB

Dato : 16-08-02 15:10

> "Familien Rohde" <fam_rohde@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> det

Jeg købte mit på fiskerihavnen, der havde de et gammelt net, som ikke var
værd at reparere på, pris 6 carlsberg

/Søren

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 16-08-02 18:15

> Jeg købte mit på fiskerihavnen, der havde de et gammelt net, som ikke var
> værd at reparere på, pris 6 carlsberg

6 carlsberg? Ja, det var godt nok billigt!
6 Carlsberg er betydelig dyrere! )

Venligst
Poul F. Andersen
---
"Et liv uden humor er som en lang landevej uden kroer".

Fra : SB

Dato : 18-08-02 20:29

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Et liv uden humor er som en lang landevej uden kroer".
>
>Ikke mit valg, jeg drikker Tuborg, og mener ikke carsber er værdig til at
blive skrevet med stort

/Søren

Fra : Niels Olsen

Dato : 16-08-02 20:11

> [...]
> helst være fri for at lave et låg da det jo bliver en stor sag - og konen
> skulle gerne kunne fjerne afskærmningen selv.

Du skal tage ned til den nærmeste havn og snakke med fiskerne. De har måske
noget kasseret net du kan få billigt. Eller prøv hos en vodbinder.

MVH Niels

Fra : Nette

Dato : 18-08-02 17:52

"Familien Rohde" wrote
> [...]
>
> Men spørgsmålet er hvor jeg køber den slags - uden at købe til et helt
> fodboldhold. Jeg modtager med glæde alle tips og idéer!

De fleste byggemarkeder eller plantrevcentre har vle sådanne net til at
lægge over bær/frugterne? Mon ikke du kan finde et velegnet et der?

Nette