Pligt til at vedligeholde 'gratis' service~
Fra : Tony

Dato : 15-08-02 19:29

Min udbyder har nu belært mig om at adgangen til nyhedsgrupper er en gratis
service de leverer.
Dog har de (især i starten) ydet service der gjorde at jeg fik nyhedsgrupper
til at fungere (f.eks. anvende anden server o.lign.). De har ikke på noget
tidspunkt gjort mig opmærksom på at dette er en gratis service, og at de
(som jeg tolker det) har gjort mig en tjeneste ved at yde support.

Ved at tilbyde servicen, og yde support, og samtidig undlade at oplyse at
det er en gratis service, har de da ikke forpligtet sig selv.
Forpligtet forstået på den måde at det bliver en service jeg forventer er en
del af den ydelse jeg køber!

På forhånd tak for kloge indlæg

Tony

Fra : Padre

Dato : 15-08-02 20:36

> [...]
> det er en gratis service, har de da ikke forpligtet sig selv.
> Forpligtet forstået på den måde at det bliver en service jeg forventer er

Medmindre det udtrykkeligt fremgår af din kontrakt med dem, så ville jeg
mene at de var forpligtede, navnlig da det må siges at være en
branchestandard i DK, at en ISP tilbyder en newsserver.

padre

Fra : Carsten H.

Dato : 16-08-02 06:26

"Tony" <grundig@NOSPAMpost.tele.dk> wrote in message
> [...]
> tidspunkt gjort mig opmærksom på at dette er en gratis service, og at de
> (som jeg tolker det) har gjort mig en tjeneste ved at yde support.

Nu er jeg ikke så god til det her jura, men alle (danske i hvert fald)
ISP'er kan ikke komme udenom at de IKKE tilbyder en gratis nyhedsserver.
TDC har kørt med den i lang tid nu, men folk er vågnet op og begynder at
klage over den, da der står i kontrakten at nogle af penge går til
vedligeholdelse af nyhedsserver.

Så det der med at den er gratis og min bare.. Passer ikke

Fra : Claus P.

Dato : 17-08-02 09:34

"Tony" <grundig@NOSPAMpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er en gratis service, har de da ikke forpligtet sig selv.
> Forpligtet forstået på den måde at det bliver en service jeg forventer er

Hej

Se TDC's holdning til news her:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15546
Bemærk især citatet fra kundedirektøren.

MVH CP