Edu-licenser til hvem?
Fra : Anders Hedegren

Dato : 15-08-02 19:27

Jeg sidder og pønser på at få min bror til at købe Jaguar som
studielicens til mig, men kræver det at man går på en videregående
uddannelse? Han går kun i gym :/

Vh,
Anders

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 15-08-02 20:24

On 15/08/02 20:27, in article 1fgz4oh.19jlm1v12ul084N%me@NOSPAMiceduck.com,
"Anders Hedegren" <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> Jeg sidder og pønser på at få min bror til at købe Jaguar som
> studielicens til mig, men kræver det at man går på en videregående
> [...]
Hvor har du set det? Studielicenser mht. apple-software plejer da kun at
være til uddannelses-institutioner?

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 15-08-02 20:47

Poul Skovmand Thingholm <remove_skovmand@mac.com> wrote:

> Hvor har du set det? Studielicenser mht. apple-software plejer da kun at
> være til uddannelses-institutioner?

På Officelines prisliste står der: "Mac OS X 10.2 DK edu til udd. inst.
og studerende"

Og et andet sted:

" Office line kan nu tilbyde alle studerende og undervisere på et
godkendt fuldtidsstudie (fra gymnasiet og opefter) en studierabat på
alle Apples hardware produkter.

<klip>

Rabatten opnås ved at fremvise gyldigt studiedokumentation, lønseddel
eller anden ansættelsesdokumentation, ved afhentning af bestilte vare."

Så svaret må være at studielicenser ikke kun er til instutioner og at
gymnasiet er vidtgående nok

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-08-02 22:48

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> alle Apples hardware produkter.

Bemærk _hardware_

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Peter Gersmann

Dato : 15-08-02 23:16

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Bemærk _hardware_

Selvfølgelig kan man som studerende købe en enkeltbruger EDU Mac OS X
10.2. Det er jo netop derfor der ikke kun findes licensaftaler på Mac OS
X 10.2 til EDU: http://www.attention.dk/vareinfo.tpl?SKU=M8518DK/A

Derimod er det en anden snak når det kommer til f.eks. Final Cut Pro -
der kan man ikke som 2.G'er eller ingeniørstuderende komme og sige at
man har behov for udstyr til videoredigering i broadcastklassen. Eller
at man da har 10 mac'er og skal bruge Remote Desktop i EDU udgave.

EDU forhandlerne har retningslinier for samtlige produkter.

Vh.
Peter Gersmann

Fra : Anders Hedegren

Dato : 16-08-02 07:32

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Så svaret må være at studielicenser ikke kun er til instutioner og at
> gymnasiet er vidtgående nok

Det lyder godt! Jeg kunne ikke selv finde det på Officeline's
hjemmeside, men jeg har nok ikke ledt særlig grundigt.

Man sparer da en del ved at kende en der er under uddannelse ;)

Anders

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-02 07:56

me@NOSPAMiceduck.com (Anders Hedegren) writes:

> Det lyder godt! Jeg kunne ikke selv finde det på Officeline's
> hjemmeside, men jeg har nok ikke ledt særlig grundigt.

Det er tilladt at ringe og spørge. De har to forskellige udgaver af
deres katalog med edu-priser og almindelige priser. Der er en
temmelig stor forskel.

Bemærk også at Office er til at betale med edu-priser.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn