E-handel: Prisændring
Fra : PacMan

Dato : 15-08-02 17:46

For en uge siden bestilte jeg en Harddisk af typen: "D740X 80.0GB. IDE133
(Fluid)"
Jeg modtog en email, hvor i min ordre stod:

og jeg bekræftede den naturligvis...
...den var dog ikke på lager, men jeg regnede kun med at vente omkring 7
dage, så
det gjorde mig ikke noget..

Jeg modtog så en mail for 3 dage siden, hvor der bla. stod:
---
for, at vi har produktet den angivne dato.
---

og det passede mig fint..

i dag har jeg så modtaget en mail hvor der står:
---
produkt som er yderst svært at få fat i lige nu.

har vi valgt at give alle de kunder vi har ordre mulighed for at købe en fra
dette parti mod en merpris.

situationen ser ud lige i øjeblikket
har købt. For det er jo naturligt at vi der er 1-2 måneders ventetid på en
harddisk.

haves...
---

Det er så der jeg er i tvivl om hvor vidt de overhovedet kan tillade sig
det...
sagen er den, at da jeg bestilte, afkrydsede jeg nemlig en formular hvor der
stod dette:
---
mulighed for selv at bestemme, hvilken
pris du ser ovenfor, med risiko for
risiko for prisstigning).
---

jeg "afkrydsede" så "Nuværende pris" og _ikke_ "Pris ved afsendelse"...

Burde de så ikke give mig harddisken til de 937,- ?

Det drejer sig kun om 65 kroner, men det er også mange penge hvis man går på
skole og ikke HAR 65 kroner "til overs"...

Fra : Peter G C

Dato : 18-08-02 07:37

PacMan skrev i news:3d5bdaa6$0$27881$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

[klip]

> Burde de så ikke give mig harddisken til de 937,- ?

Jo - aftalen *skal* opfyldes af sælger. Skriv til sælger og forklar, at det
er en bindende aftale for begge parter.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-02 12:53

Peter G C skrev:

>Jo - aftalen *skal* opfyldes af sælger. Skriv til sælger og forklar, at det
>er en bindende aftale for begge parter.

Hvad så når firmaet skriver:

   Din ordre til den gamle pris er naturligvis stadig aktiv,
   men som situationen ser ud lige i øjeblikket kan der gå
   måske over 1 månned før Maxtor vil levere til de priser
   som vi har købt.

Har de lov til at sælge samme vare dyrere til andre kunder, når
blot de senere opfylder aftalen?

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 18-08-02 16:33

Bertel Lund Hansen skrev i

[klip]

> Har de lov til at sælge samme vare dyrere til andre kunder, når
> blot de senere opfylder aftalen?

Så er vi ovre i noget forsinkelse i stedet for.

/Peter

--
http://www.grauslund.com