Ændring/opfriskning af opskrift.
Fra : Christian Sandersen ~

Dato : 15-08-02 14:33

Hej NG!

Jeg har igennem et stykke tid fulgt gruppen og har fået meget god info.
Nu er det tid til mit første spørgsmål her.

Jeg har følgende opskrift som jeg før har lavet med succes:

Mørbrad med tomat og timian(4 personer)

Ca. 500 gr. svinemørbrad
1 tsk. olie(eller plantemagarine)
1 porre(eller forårsløg)
1 ds. flåede hakkede tomater
2-3 tomater
½ bdt. timian eller 1 tsk. tørret
salt
peber

Afpuds mørbraden
Opvarm fedtstoffet på en pande og brun kødet på alle sider.
Skyl porren og skær den i strimler. Fordel dem i et ovnfast fad. Hæld de
flåede tomater over.
Læg både eller skiver af de friske tomater i fadet og drys timian over.
Læg kødet øverst og drys med salt og peber.
Sæt fadet i ovnen ved 200 grader i 20-25 minutter.
Når det er færdigt tages kødet op og skæres i skiver, som lægges tilbage
i fadet.

Jeg har normalt serveret retten med nogle hvidløgskartoffelbåde til.

Jeg havde tænkt mig at servere retten for nogle gæster i morgen aften.
Jeg vil bare gerne "friske opskriften lidt op" så den bliver lidt mere
"sommeragtig", jeg havde noget med Oliven i tankerne, måske også noget
bacon eller lignende.
Da jeg ikke har tid til at eksperimentere modtages alle ændringsforslag
med kyshånd, også gerne noget tilbehør.
Forslag til andre retter er selvfølgelig også velkomne, dog gerne noget
der lykkedes med rimelig sikkerhed

Mvh., Christian

Fra : Casper Kvan Clausen

Dato : 15-08-02 15:16

Christian Sandersen Mørch wrote:
> Jeg vil bare gerne "friske opskriften lidt op" så den bliver lidt mere
> "sommeragtig", jeg havde noget med Oliven i tankerne, måske også noget
> bacon eller lignende.

Jeg ville bruget noget citronsaft, et skud hvidløg og så godt med
friskkværnet peber. Så ville jeg erstatte de hakkede tomater med en
eller to hvedeøl, og servere nogle gode, grønne oliven til.

Til det kunne man f.eks. servere en gang savoykål med honning og timian.

- Kvan.

Fra : Christian Sandersen ~

Dato : 16-08-02 08:19

Casper Kvan Clausen <kvan@kvans.dk> wrote in news:3d5bb802$0$27879
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

[klip]

> [...]
> friskkværnet peber. Så ville jeg erstatte de hakkede tomater med en
> eller to hvedeøl, og servere nogle gode, grønne oliven til.

Tak for hjælpen, det lyder som en rigtig god idé. Jeg synes også nogle
gange der kunne gå lidt for meget tomat i retten, så det vil jeg da prøve.

Mvh., Christian