Jagttegn
Fra : HSC

Dato : 15-08-02 14:05

Jeg skal til at tage jagttegn, og kan ifølge AOF kursusplan se at de
begynder 6/1.

Prisen hos AOF er lidt over 1300 kr. - Uden jagtprøve
Er dette en fair pris ? eller kan man få undervisning til en billigere
penge, på en anden måde ?

Fra : Tommy Hansen

Dato : 15-08-02 20:10

> [...]
>
> Prisen hos AOF er lidt over 1300 kr. - Uden jagtprøve
> Er dette en fair pris ? eller kan man få undervisning til en billigere

Hej
Da jeg for 4år siden ville tage jagttegn, købte jeg bogen og Cdén hos
hornslet bogtrykkeri, og studerede på livet løs.
Jeg kontaktede den lokale jagtlærer for at få et bevis på at jeg havde
bestået våbenkurset.
Vi mødes og jeg skød et par lerduer, så han kunne se at jeg håndterede
geværet på forsvarlig vis.
Han var fink og låne mig de vildtavler til afstandsbedømmelse, så jeg kunne
øve på dem.
Alt dette gav jeg ikke noget for, da han er lønnet af komunnen.
Meldte mig til jagtprøve og bestod første gang.

Bog
Cd
Jagtprøve

Ialt ca. 600kr

Venlig hilsen
Tommy

Fra : Alex Linaa

Dato : 16-08-02 07:26

"Tommy Hansen" <tommyhh@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Alt dette gav jeg ikke noget for, da han er lønnet af komunnen.
> Meldte mig til jagtprøve og bestod første gang.

Det tror jeg ikke er anbefalelsesværdigt, med mindre man som dig har en
supergod evne til at tilegne sig stof uden undervisning.
Da jeg i sin tid tog jagttegn var der til jagtprøven 8 "privatister" som
alle dumpede, hvor imod alle vi der havde taget kurset bestod.

/Alex

Fra : Christian H Jørgense~

Dato : 16-08-02 18:41

Jeg støtter det sidste indlæg, det er utroligt svært - jeg havde samme
oplevelse da jeg tog jagttegn for 21 år siden, 7 havde gjort selvstudie og
alle 7 dumpede. Så et godt råd, betal det som det koster, det er et jagttegn
for livet du får og uden at vide hvor gammel du er så er det garanteret
billigt, hvis du ganger ud på antal år. Held og lykke uanset hvad du
vælger - og forlods knæk og bræk.

Chr

Fra : Tommy Hansen

Dato : 16-08-02 22:27

"Christian H Jørgensen" <chj@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for livet du får og uden at vide hvor gammel du er så er det garanteret
> billigt, hvis du ganger ud på antal år. Held og lykke uanset hvad du

Hej
Jeg skal ikke udtale mig om hvilke måde der er den bedste. Men jeg har svært
ved at huske hvad jeg læser, og da var Cdén en kæmpe hjælp, så efter at have
"kørt" en masse jagtprøver, begyndte forskellen på ænder osv. at hænge ved.
Jeg tror jeg brugte en time hver dag med Cdén i et par måneder.
Så hvis man vil spare penge, mener jeg stadig det kan lade sig gøre, men det
kræver selvfølgelig en indsats.

Tommy

Fra : Guard

Dato : 20-08-02 14:01

hmmmm.. Jeg må nok betale det, det koster hos AOF.

Når man derefter tager jagttegn, koster jagttegnet så noget hver år f.eks. ?

Fra : Chilidog

Dato : 07-12-02 01:26

"Guard" skrev d. 20-08-02 14:01 dette indlæg :
> hmmmm.. Jeg må nok betale det, det koster hos AOF.

500 kr om året det står på denne side
http://www.sns.dk/jagt/jagttegn.htm
Gå ind på http://www.skovognatur.dk/jagt/jagt.htm der står meget info om
jagttegn.