GSX-R 250 er ikke så mærkelig mere ;-)
Fra : Jon Larsen

Dato : 15-08-02 13:35

Ja.. her er en lille opfølgning på en tidligere tråd hvor min mc kørte ret
skidt...

Jeg startede med at pille karburatorerne af og tjekke samtlige dyser, og de
så alle fine ud.

Så fik jeg sænket nålene et hak, da jeg havde en mistanke om at de stod for
højt hvilket var årsag til at den fik fed blanding i det lave gas-område. I
samme ombæring fik jeg tjekket at nålene hang i nøjagtig samme højde og jeg
fik tjekket om der var hul i membranerne.

Jeg fik tætnet omkring gummistudsende fra luftfilterkassen og til karbs'ne
da disse sad elendigt og der var meget hul ved siden af, så de blev sat fast
med sikaflex. Luftfilteret rensede jeg og undlod denne gang at bruge
filterolie, ved ikke om sådan et polyurethan filter skal have olie.. men
tror det nu ikke. mener kun det er "power"-luftfiltre der skal have det pga.
den meget store gennemgang i filteret.

Jeg justerede gaskablet så den ikke stod med gas på uden jeg overhovedet
havde rørt gashåndtaget, hvilket også har betydet at jeg nu kan indstille
tongangen.

Jeg justerede spjældskruerne, først 1½ omgang ud.. så en 1/4 omgang ind og
nu står de altså 2 omgange ude.

Jeg har sat ny kæde på, den er dog kun med clips-led i samlingen... så er
liiiidt nervøs for at køre alt for stærkt med såen en.. men den er nem at få
af når nu jeg skal rense og smøre den om ca. 200 km.
I øvrigt endnu engang tak til Claus Rittig for tlf.nr. til kædemanden...

Nå.. da jeg så skulle køre en tur igår tog den sq næsten magten fra mig..
hold da op der er nogen ting der køre bedre nu.... blandingen kan jeg ikke
selv få helt perfekt, har hverken vacuum-meter eller udstødningstester, men
synes selv det er godt klaret på øjemål
Nu mangler der kun en ting.... mere bensin i tanken så jeg kan køre igen ...
))))))

--
Jon Larsen ( glad )
Gixxer 250 ( osse glad )

Fra : Søren Lindholt

Dato : 15-08-02 13:41

Jon Larsen <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> wrote in article
<3d5ba01c$0$27660$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Jeg har sat ny kæde på, den er dog kun med clips-led i samlingen...

Når du nu har fat i silikonefugemassen så giv clipsen et skud, evt med et
stykke låsetråd. Så løber den ingen steder.

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jonas Holt

Dato : 15-08-02 14:31

> I øvrigt endnu engang tak til Claus Rittig for tlf.nr. til kædemanden...

Er du ikke lige venlig og smide det her?
- jeg kan ikke lige finde det igen...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jon Larsen

Dato : 15-08-02 16:10

">

> Er du ikke lige venlig og smide det her?
> - jeg kan ikke lige finde det igen...

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

joda... vær så god

Arne Nielsen i Roskilde, tlf. 46 36 16 92, og han er dælme hurtig til at
sende tingene...

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-08-02 16:04

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> Er du ikke lige venlig og smide det her?
> - jeg kan ikke lige finde det igen...

Joh.
Arne Nielsen, Roskilde, tlf. 46 36 16 92.
Det skulle næsten på en FAQ et eller andet sted...
Lad nu være med at købe alle hans kæder, der skal jo gerne være nogen
tilbage til mig

Rittig

Fra : Armand

Dato : 14-09-02 08:41

Jon Larsen <jon-soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]
men
> tror det nu ikke. mener kun det er "power"-luftfiltre der skal have

Hvis du forventer at skulle kunne rense/genbruge filteret igen (ér det
beregnet til dét??) behøver du en fedtet overflade som snavset binder i
og efterfølgende kan løsnes fra v.h.a. motor-rens/lign.!
Er det er skumfilter med en lodden overflade, kan wd 40 gøre arbejdet,
hvorimod et filter af groft skumgummi nærmest kræver oliering med
gearolie-konsistens (kan købes fra cross-scenen!)!

> [...]
overhovedet
> havde rørt gashåndtaget, hvilket også har betydet at jeg nu kan

= En ægte Ahaaa-oplevelse(tm)!
Kabeljusteringen er kun(!) kabel justering og tjener det formål kun lige
akkurat at spænde slup ind!!!!

> Jeg justerede spjældskruerne, først 1½ omgang ud.. så en 1/4 omgang
ind og
> nu står de altså 2 omgange ude.

Øh?
Luft/blandeskruerne!?

> [...]
at få
> af når nu jeg skal rense og smøre den om ca. 200 km.

Hvorfor afmontere den totalt for det job?

> [...]
ikke
> selv få helt perfekt, har hverken vacuum-meter eller

I faldat der ér luft/blandeskruerne at du havde fat i: Så er det jo
snarere "øremål" du bør have brugt!

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 15-09-02 07:30

> ind og
>
> Øh?
> Luft/blandeskruerne!?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tjoooeehh.. ved ikke lige hvad jeg skal kalde dem... de åbner og lukker for
de inderste spjæld i karb'erne så i og for sig er det vel dem der bestemmer
hvor meget der er åbent i tomgang...

Jeg tager i øvrigt heller ikke hele kæden af for at rense den men sætter i
stedet en MC-løfter under bagsvingeren, så det er nemt at dreje hjulet.

Filteret er til genbrug, og "hullerne" er meget små i skumfilteret.... Jeg
tvivler stærkt på at der ryger noget igennem men " better safe than sorry "

Jeg er lidt i tvivl om tændrørerne på nogen af cylinderene er helt tætte..
men vis de var utætte i en meget lille grad har det så meget stor effekt på
motoren.. naturligvis vil den ikke yde det den burde, men er det noget der
lader sig meget bemærke ??????

I øvrigt skal jeg have fundet på noget til de nåleophæng.. for det er næsten
umuligt at få nålene til at hænge i samme højde... og det kan i hvert fald
mærkes på ydeevnen...