Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digital kamera - nybegynder i syv s~
Fra : Erik Andersen

Dato : 15-08-02 10:37

Jeg har brugt en del tid på at sætte mig ind i markedet bl. a. ved at følge
denne gruppe i et stykke tid.

Jeg er efterfølgende kommet frem til, at det bedste digitalkamera for mig
under hensyntagen til min pengepung er Canon PowerShot A40 med 1,92 mill.
pixels, som kan købes til ca. 3.000 kr.

Men nu er jeg kommet gevaldig i tvivl. Gennem forbrugerliv.dk er jeg blevet
præsenteret for et tilbud, son næsten ser for godt ud til at være sandt.

Det drejer sig om et tilbud på et Sony SuperHAD CCD model MDC 3000 til
1.895,00 kr + fragt. Der følger en masse tilbehør med. Det anføres at
billedopløsningen kan komme fra 1,9 mill. pixels op på hele 3,1 mill. pixels
via Coach Technology fra Sony.

Jeg tror ikke på, at det er et Sony kamera og mener at vide, at det er
Mustek, som fremstiller det.

Hvad er den reelle sammenligning mellem de 2 kameraer?

Råd og vejledning udbedes venligst. På forhånd tak.

mvh

Erik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-08-02 13:03

"Erik Andersen" skrev i en meddelelse
> Jeg er efterfølgende kommet frem til, at det bedste digitalkamera for mig
> under hensyntagen til min pengepung er Canon PowerShot A40 med 1,92 mill.
> pixels, som kan købes til ca. 3.000 kr.

Det kan jeg varmt anbefale - det er efter min mening noget af det bedste i den
prisklasse !

Jeg har et - og er meget glad for det !

> Men nu er jeg kommet gevaldig i tvivl. Gennem forbrugerliv.dk er jeg blevet
> præsenteret for et tilbud, son næsten ser for godt ud til at være sandt.

Man får hvad man betaler for !

Der er stadig kun 1,9 mpixel - de 3.1 laves med noget interpolering,
som du ligeså godt kan lave på PC'en bag efter.

Men nej - jeg kender ikke dette kamera - men prisen er da
lav, så måske er du heldig ?

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-08-02 14:34

Jo, det er et Mustek MDC-3000 med en Sony CCD.
Ingen Optisk zoom = Glem det IMO.