Andet multimedie
bentjuul 3670
gode råd til justering/editering
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 15-08-02 07:28

Hejsa!
Jeg har været til Regatta i Silkeborg. Og har taget en masse billede (om
natten, fra båd, uden stativ). Et af billederne vil jeg gerne have udprintet
i stor størrelse, men inden jeg sender det til
http://www.inter-photo.dk/netprint.0.html vil jeg gerne lige høre hvad jeg
kan gøre for at få det bedst mulige resultat.
Jeg bruger for det meste Paint Shop Pro 7.

Billedet ligger her http://bo.yaboo.dk/sample/regatta.jpg

Venlig hilsen Bo Jørgensen

Fra : B. Sørensen

Dato : 15-08-02 07:39

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote

> [...]
udprintet
> i stor størrelse, men inden jeg sender det til

Flot billede. Havde selv en bror som var dernede med en 5,2L V8
speedbåd

> http://www.inter-photo.dk/netprint.0.html vil jeg gerne lige høre
hvad jeg
> kan gøre for at få det bedst mulige resultat.

IMO er der en tand for meget rød i... men det er måske meningen?

> Jeg bruger for det meste Paint Shop Pro 7.

Desværre, men med Photoshop ville du skulle bruge image>adjust>curves

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 15-08-02 09:28

> IMO er der en tand for meget rød i... men det er måske meningen?

> Desværre, men med Photoshop ville du skulle bruge image>adjust>curves

Har også Photoshop - kan da lige prøve dit forslag. Hvad med skarpheden og
burde jeg lysne det lidt?

Hilsen Bo

Her ligger lidt flere pics.
http://bo.yaboo.dk/regatta/

Fra : B. Sørensen

Dato : 15-08-02 09:36

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote

> Har også Photoshop - kan da lige prøve dit forslag. Hvad med
skarpheden og
> burde jeg lysne det lidt?

Ikke for min skyld -jeg synes du netop har fanget en hyggelig og
varm stemning med de dæmpede reflektioner, fest-menneskeskygger på
bådene og så lys klimakset i form af fyrværkeriet. Nej, det er
knaldgodt. Hver gang jeg åbner det får jeg straks lyst til en tung
rødvin og et hus med have ud til vandet =D
Jeg er også bange for at røgtågerne vil blive for grainy hvis du
banker gammaen op.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : emj

Dato : 15-08-02 10:26

B. Sørensen skrev i <ajfidb$c1g$1@sunsite.dk>:

>Desværre, men med Photoshop ville du skulle bruge image>adjust>curves

Hvad mener du med "desværre"? Paint Shop Pro kan da gøre nøjagtig det
samme, som du foreslår.

Hilsen emj

--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : B. Sørensen

Dato : 15-08-02 11:01

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote

> Hvad mener du med "desværre"?

At jeg ikke kender en dyt til det program.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 16-08-02 09:15

> Billedet ligger her http://bo.yaboo.dk/sample/regatta.jpg

Har lige fået billedet retur fra http://www.inter-photo.dk/netprint.0.html i
st. 30x45 cm. FLOT FLOT stykke arbejde. Skarpt og med de rigtige farver.

Hilsen Bo