GF4 Ti4200 - hvad skal jeg købe?
Fra : J a c o b S t r u e

Dato : 14-08-02 22:23

Vil investere i et kort som nævnt i subj, men kan ikke finde ud af hvor jeg
får mest for pengene. Jeg har tænkt på 4 kort, hvor prisen passer mig godt.
De er alle med 128 Mb RAM, er det ikke at foretrække? Selvom kortene kører
med en højere frekvens på 64 Mb modellerne?

Nå men de 4 kort er:

Asus V8420-TD TV-out/DVI 128 Mb 1629,-
MSI MS-8870 TV-out/DVI 128 Mb 1649,-
PointOfView TV-out 128 Mb 1549,-
Pallit Microsystems TV-out 128 Mb 1369,-

Hvad skal jeg købe?

Resten af mit system er:
Soltek SL75-KAV
Duron 1200 MHz
512 Mb SD-RAM
Win XP Pro

Venligst Jacob

Fra : Kim Thomsen

Dato : 14-08-02 23:30

Hvis du regner med at bruge tv-out meget skal du købe et kort med philips
tv-out-chip, da de er de andre overlegne.

Mvh Kim

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-08-02 00:14

"Kim Thomsen" <no@thanks.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du regner med at bruge tv-out meget skal du købe et kort med philips
> tv-out-chip, da de er de andre overlegne.

Prøv at kigge på denne lille anmeldelse af skaberen bag TVTool
http://www.tvtool.info/english/tvchips_e.htm , der fraråder han Phillips
pga. af dets begrænsninger. Men anbefaler derimod Connexant CX25871 som
sidder på fx. ASUS grafikkort V84XX serien. Så tror ikke det er det der bør
afgøre hvilket grafikkort man skal købe.

Hvis du har andre tests der viser noget andet, vil jeg meget gerne se det

VH
Peet
DK

Fra : Kim Thomsen

Dato : 15-08-02 08:05

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> wrote in message

> [...]
> afgøre hvilket grafikkort man skal købe.
>
> Hvis du har andre tests der viser noget andet, vil jeg meget gerne se det

Det er da dejligt at se der er nogle der mener noget andet (jeg er også ved
at købe et gf4 4200).
Det jeg skriver har jeg herfra:

http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=333&dPage=4
"With the Ti GF4's, Phillips has been chosen for TV in and out simply
because they have the best compatibility and all around quality."

http://www.hardinfo.dk/tests/Grafikkort/artikel.asp?ID=433&Page=6
"Leadtek har tydeligvis gjort noget ud af at brugeren vil få en god
oplevelse med kortets TV-OUT-funktioner. Dette skyldes især at Leadtek har
valgt at bruge en Philips-kreds til TV-IN/OUT, og denne er af bedre kvalitet
end den sædvanlige Conexant-kreds som vi ofte finder på grafikkort med
TV-OUT. "
"Tv-Out kredsen er fra producenten Conexant, som er en middelmådig TVOUT
kreds. Men vi fortrækker Philips SAA7104E kreds, som forefindes på både
Palits, Leadteks og Abits GF4 TI4200 kort."

Mvh Kim

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-08-02 09:23

> [...]
> kreds. Men vi fortrækker Philips SAA7104E kreds, som forefindes på både
> Palits, Leadteks og Abits GF4 TI4200 kort."

Ja, der er vist delte meninger om kvaliteten Men, kvalitet er nu også
svært at bedømme, da folk ikke altid sætter pris på de samme ting i et
billedes kvalitet, dog er skarphed, klarhed og farver altid det folk går
efter.. Jeg har dog erfaret at der er ENORM forskel på mit gamle ASU V7700
Deluxe tv udgang og så frem til mit ASUS V8440. Kvaliteten er SÅ meget bedre
på V8440, det må jeg sige. Tror efterhånden at kvaliteten på chipsene er så
god at man nok skal blive tilfreds uanset hvad? Ved ikke, har ikke set andre
egne kort

VH
Peet

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 15-08-02 12:18

> [...]

> kreds. Men vi fortrækker Philips SAA7104E kreds, som forefindes på både
> Palits, Leadteks og Abits GF4 TI4200 kort."

Jeg har selv et Geforce2GTS med BT869 tv-out chip og har aldrig set
noget skarpere end det. Jeg har sammenlignet med et ASUS 8420 (ti4200
med philips chip) og det var mere uldent at se til, bestemt ikke
bedre. I forhold til mit gamle tnt1/2 med chrontel tror jeg dog alle
andre tv-out chips ville være bedre.

Brooktree BT869 er overtaget Conexant og chippen er blevet opgradret
siden og sidder på mange ti4200 64Mb kort samt på ti4200 128Mb
gainward kortet (som er ekstremt dyrt).

Anyways, jeg leder efter et ti4200 med Conexant CX???71 tvout chippen
men har ikke fundet nogen til en overkommelig pris endnu (??? er cifre
jeg ikke lige kan huske, men kan nemt finde. 71 er dog det vigtigste i
denne sammenhæng).

mvh Bernhard

Fra : Lars Mosegård

Dato : 17-08-02 09:23

"Bernhard Mogens Ege" <bme@miba.auc.dk> wrote in message

> [...]
> men har ikke fundet nogen til en overkommelig pris endnu (??? er cifre
> jeg ikke lige kan huske, men kan nemt finde. 71 er dog det vigtigste i

Findes på dette kort (til 1624 kr):
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364848026

Mvh
Lars

Fra : JH

Dato : 15-08-02 09:38

J a c o b S t r u e Wrote/Skrev:

> [...]
> MSI MS-8870 TV-out/DVI 128 Mb 1649,-
> PointOfView TV-out 128 Mb 1549,-
> Pallit Microsystems TV-out 128 Mb 1369,-

Er du sikker på at du kan udnytte kortet
fuldt ud med en Duron 1200mhz?
Ville et Geforce3 TI200/500 ikke være bedre.
Du kan få sidstnævnte til en tudse.

JH

Fra : Martin K

Dato : 15-08-02 09:51

JH wrote:
> Er du sikker på at du kan udnytte kortet
> fuldt ud med en Duron 1200mhz?
> Ville et Geforce3 TI200/500 ikke være bedre.
> Du kan få sidstnævnte til en tudse.

Det ville jeg nu også mene ville være det optimale valg....

--
Martin K

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-08-02 10:12

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ville jeg nu også mene ville være det optimale valg....

Der sker vel ikke noget ved at være på forkant med en CPU opgradering. Jeg
kører med 4400 på Tbird 1400, det kører fremragende! Så uanset hvad, så vil
han opleve flot ydelse og stadig kunne bruge sit grafikkort næste gang han
skifter cpu...

Peet
DK

Fra : Martin K

Dato : 15-08-02 10:24

Peter Tønnesen wrote:

> [...]
> Så uanset hvad, så vil han opleve flot ydelse og stadig kunne bruge
> sit grafikkort næste gang han skifter cpu...

Det er selvfølgelig rigtigt nok, men når der skiftes CPU er der sikkert
noget der hedder GeForce 5, og så er man jo alligevel ikke på forkant med
noget som helst. Det jeg vil sige med dette er, at hvis spørgeren ikke har
planlagt en større opgradering af CPU/mobo inden for det næste halve år, så
vil jeg mene at man ligeså godt kan købe et GF3Ti200. Så kan man spare de
penge indtil man skal opgradere igen.

Selv kører jeg med et GF2Ti sammen med en XP1700+. Og ja, det er da
gfx-kortet der er flaskehalsen. Helt klart, men jeg har ikke oplevet at den
ikke kunne køre nogle spil i fuld opløsning og alle detaljer slået til. Så
jeg siger bare, at man skal overveje om man reelt har brug for den ydelse
som den nye kort kan give...

Med dette sagt, så er det da spørgeren selv der styrer hvad pengene skal gå
til. Vil man have et kort der står GF4 på, så er det da bare at købe et
sådant. Det har jeg slet ingen problemer med. Jeg forsøger bare at finde ud
af hvor der kan spares nogle penge...

--
Martin K

Fra : sharkandk

Dato : 15-08-02 18:41

> [...]

> vil jeg mene at man ligeså godt kan købe et GF3Ti200. Så kan man spare de

Vand i spil, som f.eks. Morrowind eller UT 2003, ser SÅ meget federe ud med
GF4 fremfor GF3 pga. de nye effekter Så hvis du vil have optimal
realisme, skal du vælge GF4.

Fra : DWM

Dato : 15-08-02 21:27

"sharkandk" <sharkandk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Vand i spil, som f.eks. Morrowind eller UT 2003, ser SÅ meget federe ud med
> GF4 fremfor GF3 pga. de nye effekter Så hvis du vil have optimal
> realisme, skal du vælge GF4.

Øhm..GF3 understøtter da også pixel shading

/Kenneth Iversen

Fra : sharkandk

Dato : 15-08-02 22:11

> Øhm..GF3 understøtter da også pixel shading

ok, men på samme måde ? Har du prøvet Morrowind eller UT 2003 beta ? Jeg
havde et gf3 ti200 før og der mener jeg ikke at jeg havde den mulighed i
Morrowind.

Fra : DWM

Dato : 15-08-02 22:23

> ok, men på samme måde ? Har du prøvet Morrowind eller UT 2003 beta ? Jeg
> havde et gf3 ti200 før og der mener jeg ikke at jeg havde den mulighed i
> Morrowind.

Ja på samme måde. Der er ingen forskel på GF3 og GF4 mht pixel shaders
efter hvad jeg har læst mig til.

/Kenneth Iversen

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 15-08-02 15:00

Samme mening. Jeg kører med et Asus V8440 sammen med en Athlon Tbird
1200@1333. det kører også perfekt, og er klar til en cpu opgradering.

Mvh. Lars.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 15-08-02 11:41

"J a c o b S t r u e" <struenospam@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Pallit Microsystems TV-out 128 Mb 1369,-

Så'n et har jeg - og jeg bruger sjældent TV-out... Gudskelov - for den er
ABSOLUT ikke flot...! :(

/H3nrik!

Fra : SH

Dato : 15-08-02 12:06

Der er muligvis noget der kan bruges her...

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 15-08-02 14:56

Jeg har et Asus V8440 Geforce4 Ti4400, og der er knald godt billed på
TV-out'en. Så efter min mening skal du vælge Asus'en.

Mvh. Lars.

Fra : Jerry og Pia

Dato : 15-08-02 16:08

Hvorfor ikke bare købe et Daytona GeForce3 TI200 med TV-Out, passer til din
cpu, understøtter også fuld ud directx 8 og koster kun ca. 900 kr. Har
endvidere en god tv-out chip (BT869).

mvh jedi

Fra : 0nkel

Dato : 15-08-02 16:52

> [...]
> Vil investere i et kort som nævnt i subj, men kan ikke finde ud af hvor jeg

Hvis ike du har brug for DVI så får mest for pengene ved at købe det
billigste.

Næsten alle nvidia kort er bygget efter nvidias reference kort og
derfor yder de 100% ens. De fabrikanter der går ud over reference
designet som ex. ASUS med deres Ti 4200 Deluxe overclocker bedre, men
prisen er også derefter (2355!).

Jeg har tænkt på 4 kort, hvor prisen passer mig godt.
> De er alle med 128 Mb RAM, er det ikke at foretrække? Selvom kortene kører
> med en højere frekvens på 64 Mb modellerne?

Jeg tror også jeg ville vælge et med 128 MB.

> [...]
> MSI MS-8870 TV-out/DVI 128 Mb 1649,-
> PointOfView TV-out 128 Mb 1549,-
> Pallit Microsystems TV-out 128 Mb 1369,-

Palit er det billigste så det er det kort jeg ville vælge.

> Resten af mit system er:
> Soltek SL75-KAV
> Duron 1200 MHz
> 512 Mb SD-RAM
> Win XP Pro

Jeg mener godt det kan trække et GF4 Ti4200.