Radeon 8500 - flimmer!
Fra : Peter Ulriksen

Dato : 14-08-02 20:20

Jeg har anskaffet mig subj. fra PRC-data. ATI Radeon.
Jeg tror ikke den duer, hvorfor:

Skærmen (samsung SM 959NF) "flickers", som de siger på en engelsk side. Dvs
den laver horisontale flimrende streger henover hele skærmen - især når
grafikken presses. fx i specielle menuer, vinduer og lignende. Flimmeret kan
nogle gange kun foregå inden for disse rammer. Flimmeret minder om
strømforstyrelser eller dårlige stik - men så vidt jeg kan forstå fra en
engelsk side om ATI kort, har andre haft dette problem. Den flimrer lige nu
så meget, at det er frustrerende - måske fordi jeg ser fjernsyn i et hjørne
af skærmen...

Jeg kan gennemføre fra 1 - 3 levels i 3DMark2001 - så går computeren i sort.
Når XP starter op igen, fortæller den, at problemet nok skal findes hos
skærmdriveren til mit grafikkort. Den kan altså ikke gennemføre testen.

Kan jeg gå ud fra, at kortet er defekt? Jeg tager kærligt imod alt hjælp.

Venlig hilsen Peter Ulriksen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-08-02 21:32

Peter Ulriksen skriver:

> [...]
> skærmdriveren til mit grafikkort. Den kan altså ikke gennemføre testen.
>
> Kan jeg gå ud fra, at kortet er defekt? Jeg tager kærligt imod alt hjælp.

Det kan være at det er skærm driveren som det er gal med eller
windows indstillinger for skærmen.
hvad står der på den lille plade på bagsiden af skærmen?

3DMARK bruger en serie af forskelige skærm opløsninge,
hvilke tyder på at det er skærmdrivernen

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 16-08-02 10:09

Tak for svaret Ole.
Bag på skærmen står der: Model Name 959NF B, Model Code AQ19NSCUC/EDC,
Color Display Unit Type No: PN19NS - og så nogle strømoplysninger osv.
Men jeg har lige skiftet over til min gamle skærm med plugAndPlay
skærmdriver/standardskærmdriver - disse drivere har begge samme
problem som skærmdriveren til Samsungen, som jeg for øvrigt er ret
sikker på var den helt rigtige driver, specielt til winXP.

Skærmen flimrer stadig med denne skærm, hvilket gør mig mere
overbevist om, at det ikke er skærmen den er galt med - og hvad skulle
det være så, hvis ikke grafikkortet? Kan andet forstyre? Den har samme
problem ved alle opløsninger...

Hjælp, alle der kan!