Gennem Østrig uden vignette
Fra : Bent Skovhøj Olsen

Dato : 14-08-02 19:37

"Carsten Stage" <stage@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:3D514151.C8D034E0@fabel.dk...
> Samnaun er en rigtig turist-ting...
>
> Men parfumevarer, spiritus samt selvfølgelig benzin kan det meget vel
> betale sig at købe - samt cigaretter.
>
> Benzinen kostede i sidste måned ca. 0,90 schweizerfranc. Kombiner
> besøget med en eller flere overnatninger i Prutz (ca. 35 km fra
> Samnaun).
>
> Brug så en dag på Kaunertal - et skønt område, som jeg vil foretrække i
> forhold til Pfunds, som mange benytter på vej til og fra Italien. Turen
> gennem Østrig kan så gøres uden vignette, hvis man bruger grænsen ved
> Füssen, og kører via Fernpass, Landeck by og Rechenpass.

Man kan også komme til Italien , ved at dreje til højre lige efter vejen til
Samnaun, mod Sankt Moritz, Der er kun ca 250 Km. til Milano, og Så er vejen
åben til Toskana, den Italienske Rivirera og Sydfrankrig. Vejen er
problemløs at køre med CV.
Man kommer ret tæt på Livigno ( Billigere end Samnaun) Det er en fantastisk
flot tur ved Silvaplana søerne, man kommer også forbi Como søen, Der er
mange campingpladser på turen.
vh. Bent

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-08-02 20:16

"Bent Skovhøj Olsen" wrote:

> [...]
> Samnaun, mod Sankt Moritz, Der er kun ca 250 Km. til Milano, og Så er vejen
> åben til Toskana, den Italienske Rivirera og Sydfrankrig. Vejen er

Det var også cirka den nødplan, jeg havde - i det tilfælde at vejret
skulle blive værre, end hvad man kan forvente i Østrig.

> ...man kommer også forbi Como søen, Der er
> mange campingpladser på turen.

Ja, jeg havde udset mig en i Bellagio ved Lago de Como.

Hilsen,
--
Carsten Stage

Fra : Henning Keseler

Dato : 15-08-02 14:48

"Bent Skovhøj Olsen" <52-b-g-olsen-50@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3d5aa3ba$0$43958$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> flot tur ved Silvaplana søerne, man kommer også forbi Como søen, Der er

Vi var faktisk på vej mod Como den vej sidste år i slutningen af August, men
da det var fantastisk vejr i Østrig blev vi der i stedet for.
Jeg blev iøvrigt i tvivl om hvorvidt det var klogt at køre over Malojapasset med cv
(det er den vej du anbefaler, ikke?)
Forøvrigt, er det så ikke svært/umuligt at komme uden om vignetpligtig vej ved
Landeck? Jeg har et kort der viser vignetpligtig vej, og der er et stykke af landevej
B315 markeret.

mvh. Henning

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-08-02 15:19

Henning Keseler wrote:

> Forøvrigt, er det så ikke svært/umuligt at komme uden om vignetpligtig vej ved
> Landeck? Jeg har et kort der viser vignetpligtig vej, og der er et stykke af landevej
> B315 markeret.

Det er hvis du følger B315 (det må være en del af motorvej S 16), og
tunellen, der fører dig uden om Landeck.

Hvis du kører gennem Landeck by, slipper du for vignettepligten. Jeg
kørte turen i halvmørke og silende regn og havde ikke problemer med at
finde og følge skiltningen.

Kører du via Füssen følger du B179 over Fernpass, B189 via Imst, B171
der kører gennem byen og B180 videre sydover. Umiddelbart efter Pfunds
vælger du enten at blive på B180 og tager over Rechenpass til Italien
eller B184 som kører sydvest via Schweiz.

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Fra : Gismo

Dato : 29-01-03 17:45

Carsten Stage wrote:

> [...]
> vælger du enten at blive på B180 og tager over Rechenpass til Italien
> eller B184 som kører sydvest via Schweiz.>

Det er en gammel tråd der bliver hevet frem, men kan du huske om det er en
er en god ide at tage campingvognen med den vej?

Gismo

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 29-01-03 18:12

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er en gammel tråd der bliver hevet frem, men kan du huske om det er en
> er en god ide at tage campingvognen med den vej?
>
> Gismo

Vi kørte den med en Camp-let; men det kan også sagtens lade sig gøre med
campingvogn.
Fantastisk flot tur ... specielt for passagererne !

--
;o// ivan, århus

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-01-03 18:43

In news:3e3804fc$0$2556$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
Gismo typed:

> Det er en gammel tråd der bliver hevet frem,

Det må jeg nok sige...

> men kan du huske om det
> er en er en god ide at tage campingvognen med den vej?

Jeps, det er ikke noget problem, min beskrivelse er netop baseret på turen
derned den første aften, med vognen på slæb.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Gismo

Dato : 30-01-03 00:05

Carsten Stage wrote:
> In news:3e3804fc$0$2556$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
>
> Jeps, det er ikke noget problem, min beskrivelse er netop baseret på
> turen derned den første aften, med vognen på slæb.
>
> Carsten Stage

Hej igen.

Jeg vil gerne prøve en ny rute til lido di jesolo fra jylland,
vi snakkede om den nye rute, og fruen blev hooked på
at tage en tur i til Samnaun. (Nyt feriebudget

Hvis det nu passer med at man kommer forbi i
dagtimerne og vil fortsætte turen er der så problemer med at tage
sigøjner containeren, CV med ind til Samnaun by, eller hvad jeg nu møder.
Eller er det bedst at stille CV, på en campingplads længere ude ved den
rute som jeg skal videre af.

Med venlig hilsen Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-01-03 03:25

In news:3e385e2b$0$1738$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
Gismo typed:

> Jeg vil gerne prøve en ny rute til lido di jesolo fra jylland,
> vi snakkede om den nye rute, og fruen blev hooked på
> at tage en tur i til Samnaun. (Nyt feriebudget

LOL - der bruges desværre mere i Samnaun, end der spares på vignetten...

> Hvis det nu passer med at man kommer forbi i
> dagtimerne og vil fortsætte turen er der så problemer med at tage
> sigøjner containeren, CV med ind til Samnaun by, eller hvad jeg nu
> møder.

Det er ikke tilladt med campingvogn på vejen op til Samnaun - så det giver
vist sig selv...

> Eller er det bedst at stille CV, på en campingplads længere
> ude ved den rute som jeg skal videre af.

Jeg ville vælge at stoppe ved http://www.aktiv-camping.at/ i Prutz, godt 30
Km. fra Samnaun - tage turen til Samnaun, tilbage til Prutz og overnatte.
Dagen efter en tur til Kaunertal gletscheren, lidt god mad og tidligt til
ro, for så at fortsætte til Italien dagen efter.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : PHK

Dato : 02-02-03 17:06

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dagen efter en tur til Kaunertal gletscheren, lidt god mad og tidligt til
> ro, for så at fortsætte til Italien dagen efter.

Jeg ville køre videre til Pfunds, overtale hotal manageren til at lade dig
overnatte "orange" foran hotellet sammen med alle de andre campister og så
skynde dig videre næste morgen kl. 05.00.

Så er der ingen trafik de små par timer det tager at nå motorvejen ved
Modena :)

Du skal ikke høre efter Carsten ;)

--
_
|_|

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-02-03 08:15

On Sunday, February 02, 2003 5:05 PM [GMT+1=CET],
PHK <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote:

> Du skal ikke høre efter Carsten ;)

Skal jeg fortælle hvor du overnattede? )

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-02-03 08:32

In news:3e3e060c$0$13195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
PHK typed:

> Jeg ville køre videre til Pfunds, overtale hotal manageren til at
> lade dig overnatte "orange" foran hotellet sammen med alle de andre
> campister og så skynde dig videre næste morgen kl. 05.00.

Det er da en mulighed - hvis man absolut vil snyde sig selv for en god
oplevelse, for at komme ned til den store, støjende tivoliplads... ;)

Jeg nød freden, naturen og blev kun forstyrret af lyden af den grønne flod
Inn, der løber langs pladsen - det var måske en bedre idé, at lukke den
italienske feriestress ud på hjemvejen i stedet for på vej derned - måske
endda nøjes med 2 ugers stress og så 2-3 dage i Pruts *både* på vejen ned og
på vejen hjem!

Forresten, undersøg om du rejser på et tidspunkt, hvor man i Prutz kan
benytte Camping Cheques til betaling - de accepteres helt hen i juli måned.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Bent Skovhøj Olsen

Dato : 15-08-02 15:40

"Henning Keseler" <keseler@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

ved
Landeck? Jeg har et kort der viser vignetpligtig vej, og der er et stykke af

Brug landevejen hele vejen fra Imst til Landeck, så er der ingen problem.
Malojapasset går kun nedad fra Silvaplana Søerne og der er ingen
begrænsninger, nogle få hårnålesving, ellers flad vej til Como.
Hilsen Bent.

Fra : Henning Keseler

Dato : 15-08-02 18:37

> [...]
> Malojapasset går kun nedad fra Silvaplana Søerne og der er ingen
> begrænsninger, nogle få hårnålesving, ellers flad vej til Como.

Tak for svarene.
Comosøen kunne godt blive vores mål til næste år.
Campingsæsonen er forbi for os i år, ferien er brugt, bl.a på en tur til Sydfrankrig
via Napoelumsruten fra Grenoble til Cannes, også en rigtig flot tur.
Cv'en skal på værksted, nyt tag efter kraftig haglvejr, og en ny side efter møde
med en utålmodig franskmand i Cannes.

mvh Henning