moment
Fra : Niels

Dato : 14-08-02 18:13

hej NG,
jeg har købt en luftnøgle, den kan spænde op til 32KGS/M eller 230FT-LBS,
hvad er det i Newtonmeter og er der evt. en der kan hjælpe mig med en
omregningetabel ?
Niels

Fra : Kent Johansen

Dato : 14-08-02 18:31

1 ft-lb = 1,358 Nm

Mvh Kent Johansen

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 15-08-02 06:41

Nu kan du naturligvis finde dette via omregning af Kent værdier, men
alligevel:

1 kg*m = 9,81 Nm (9,8067 Nm)

som kontrol: 32 * 9,8067 = 313,81 (Nm) og 230 * 1,358 = 312,34 (Nm)

1 ft-lb kommer af 12 tommer pr. ft (feet) og hver tommer = 25,4 mm ==> 1
ft = 0,3048 meter
og 1 lb = 0,4536 kg. så 1 ft*lb = 0,138 kg*m

kontrol: 230 * 0,1382 = 31,80 kgm.

Mvh. Gert Thorgersen

Nu skriver man ofte kg for kgf for at kunne sige 1 kg = 1 N, altså 1kgf =
1 N da benævnelserne af de to størrelse ikke er helt ens. Et kg er jo en
benævnelse fra gamle dage.

Niels <petersson@mail.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5a8fa8$0$27676$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...