PC GeForce i Mac!?
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 14-08-02 18:19

Jeg har en kammerat der er gået helt amok siden jeg for godt 3 uger siden
skaffede ham en billig G4/400 agp. Han har virkelig set lyset!

Nu har han dog rodet sig ud i noget 'snavs'. Han har købt et "Creative
Blaster GeForce 4mx 420" til, men det virker ikke i Mac'en.

Kan det flashes på nogen måde?

På <http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm> er der kun oplysninger om GF2
og GF3.

Alternativt skulle et "ASUS V7100 GeForce 2 mx400" virke 'out og the box',
right?

Jesper

--
<http://www.mac-biddet.dk>

Fra : thomas schreiber

Dato : 14-08-02 18:27

nej.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-08-02 19:16

thomas schreiber <NOSPAM_schreiber@c.dk> wrote:

> nej.

Jo, ser her:

http://homepage.mac.com/rfn/gf2cube.html

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-08-02 19:16

> [...]

> Nu har han dog rodet sig ud i noget 'snavs'. Han har købt et "Creative
> Blaster GeForce 4mx 420" til, men det virker ikke i Mac'en.

Nej, da der vist ikke har været nogen firmware updater til Apple's egne
GF4MX kort, så er der ingen Mac-ROM ude til kortet.

> [...]
> og GF3.
>
> Alternativt skulle et "ASUS V7100 GeForce 2 mx400" virke 'out og the box',

Jo, hvis du køber det rigtige. Med nyeste firmware har G4'erne
understøttelse for nogen GF2MX kort "out of the box", men det bedste er
nok at flashe dem, så de bliver "rigtige" Mac-kort. Jeg har lavet en
vejledning til at sætte et GF2MX kort i en Cube, hvilket ikke er
relevant for din ven, men der er også en vejledning i at flashe et GF2MX
kort.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 14-08-02 19:50

On 14/08/02 20:16, in article 1fgx9j6.kashhv1712zlsN%rfn@mac.com, "René Frej
Nielsen" <rfn@mac.com> wrote:

> Nej, da der vist ikke har været nogen firmware updater til Apple's egne
> GF4MX kort, så er der ingen Mac-ROM ude til kortet.

Det tænkte jeg nok - men det kan jo være det kommer med tiden.

> [...]
> vejledning til at sætte et GF2MX kort i en Cube, hvilket ikke er
> relevant for din ven, men der er også en vejledning i at flashe et GF2MX

Vil dette evt. fungere?:
<http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=MicAGP-V7100PRO/SI%2064MB>

Er det i øvrigt i ASP man kan tjekke hvilken firmware G4'eren kører med?
Hvad hedder nyeste version?

> http://homepage.mac.com/rfn/gf2cube.html

Jeps - jeg har allerede givet linket videre til ham!

Jesper

--
<http://www.mac-biddet.dk>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-08-02 20:37

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Vil dette evt. fungere?:
> <http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=MicAGP-V7100PRO/SI%2064MB>

Måske...

Det er ikke til at sige, men eftersom jeg har fået et Asus V7100 til at
køre, så skulle der da være en chance. Jeg har hørt om 64 MB kort der
virker. Det kort jeg købte, har de desværre ikke mere hos Midt-Data.

> Er det i øvrigt i ASP man kan tjekke hvilken firmware G4'eren kører med?
> Hvad hedder nyeste version?

4.19f1 er den nyeste og ja, det er i ASP (aller nederst) at man ser det.

> Jeps - jeg har allerede givet linket videre til ham!

Jeg håber at nogen kan bruge det...

--
Mvh.
René Frej Nielsen