/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
3Dmark-test
Fra : Martin Berentzen


Dato : 14-08-02 18:23

HEJ!

Jeg ville være taknemmelig hvis I gad at kommentere mine score i 3Dmark
2001SE:

Mit system;

Athlon 650 mhz
GF3 Ti200 64 mb ram
256 mb ram
19" skærm

testen blev kørt som default med 1024x768 (32 bit) i opløsning.

Min score er 3648... er det nogenlunde normalt? Hvordan kan jeg evt.
optimere ydelsen? Jeg bruge driver 29.42 til grafikkortet...

På forhånd tak for hjælpen...

Martin



 
 
Peter Tønnesen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 14-08-02 18:33


"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5a9155$0$680$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> HEJ!
>
> Jeg ville være taknemmelig hvis I gad at kommentere mine score i 3Dmark
> 2001SE:
>
> Mit system;
>
> Athlon 650 mhz
> GF3 Ti200 64 mb ram
> 256 mb ram
> 19" skærm
>
> testen blev kørt som default med 1024x768 (32 bit) i opløsning.
>
> Min score er 3648... er det nogenlunde normalt? Hvordan kan jeg evt.
> optimere ydelsen? Jeg bruge driver 29.42 til grafikkortet...

Det lyder rimeligt. Flaskehalsen er din processor, da et sådan kort kan
levere tal der hedder 6500 3dmarks, ihvertfalde med 128mb versionen.

Altid sørg for at opdatere dine drivere. Der ER kommet nye nvidia drivere
(30.82), men de bliver nok ikke udviklet med henbllik på optimering af GF3
så meget mere, men altid en god ide at opgradere. Desuden altid have nyeste
DirectX (8.1)drivere og nyeste VIA drivere(4.42(a) hvis du kører med VIA
chipset)

Du kan også lege lidt med detaljerne i egenskaberne for dit grafikkort.
Måske slå antialiasing fra og deslige. Du får nok ikke meget højere score
med dine specs, men lidt vil det alt andet lige hjælpe. Har du overvejet at
opgradere processor? Eller er det Slot A du har?

Du kan jo også lege lidt med overclock af CPU,GPU og RAM måske, men man skal
lige vide hvad laver før man går i gang

Hvilket bundkort har du?

Hvilket OS?

VH
Peet
DK



Martin Berentzen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin Berentzen


Dato : 14-08-02 18:48


> Eller er det Slot A du har?

Ja, så der er vist ikke meget plads til opgradering, men jeg overvejer en
billig opgradering i form af et billigt bundkort + Athlon XP. Nogen forslag?
Jeg har SD-ram, så måske et bundkort der understøtter dette....
>
> Hvilket OS?

Windows 98SE

Martin



FeZ (14-08-2002)
Kommentar
Fra : FeZ


Dato : 14-08-02 18:57


"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5a9738$0$675$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> > Eller er det Slot A du har?
>
> Ja, så der er vist ikke meget plads til opgradering, men jeg overvejer en
> billig opgradering i form af et billigt bundkort + Athlon XP. Nogen
forslag?
> Jeg har SD-ram, så måske et bundkort der understøtter dette....

ECS K7S5A understøtter både SD og DDR RAM.
Kan købes for ca. 500 med onboard Audio og Lan.

http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310203&kat=

Har samlet 2 systemer med dette board og det kører
fortrinligt...
--
FeZ




Søren (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 14-08-02 19:47


"FeZ" <fez@lovely.spam.stofanet,dk> wrote in message
news:3d5a99df$0$43943$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> ECS K7S5A understøtter både SD og DDR RAM.
> Kan købes for ca. 500 med onboard Audio og Lan.
>
Har selv et ECS K7S5A og jeg har prøvet forskellige cpu's / grafikkort / ram
og jeg synes altid jeg ligger noget under gennemsnittet i 3dmark ratings.
Lige nu har jeg amd1600+ / Asus v8200 (geforce3 ikke ti200 ej ti500) / 512
sdram.
Min rating er på 5500 i 3dmark2001.
Jeg har prøvet alle indstillinger og drivere, men jeg overvejer nu et andet
motherboard.
Ikke fordi jeg har problemer med kortet, og jeg har da ikke noget problem at
spille nogen spil, men man vil jo altid have det kører lidt bedre ik'

Søren.





FeZ (14-08-2002)
Kommentar
Fra : FeZ


Dato : 14-08-02 21:56


"Søren" <pc@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5aa58f$0$87269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ikke fordi jeg har problemer med kortet, og jeg har da ikke noget problem
at
> spille nogen spil, men man vil jo altid have det kører lidt bedre ik'

Klart nok - men det var en billig løsning Martin var ude efter
Og performance er da også ganske udemærket på det board.
--
FeZ



Søren (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 14-08-02 22:00


"FeZ" <fez@lovely.spam.stofanet,dk> wrote in message
news:3d5ac3c6$0$33635$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Klart nok - men det var en billig løsning Martin var ude efter
> Og performance er da også ganske udemærket på det board.
> --

Jo, men det kræver en investering hvis han skal have væsentligt forbedre
ydelse.
Man kan tweake og overclocke i en lang uendelighed men det fører sjældent
til noget særligt.

Søren.





Tinky Winky (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Tinky Winky


Dato : 15-08-02 13:01

> > Klart nok - men det var en billig løsning Martin var ude efter
> > Og performance er da også ganske udemærket på det board.
> > --
>
> Jo, men det kræver en investering hvis han skal have væsentligt forbedre
> ydelse.
> Man kan tweake og overclocke i en lang uendelighed men det fører sjældent
> til noget særligt.

Et motherboard til det dobbelte - 1000 kr., vil ikke gøre computeren dobbelt
så hurtig. Måske 5%. De 500 kr. giver bedre performance ved at købe en
hurtigere CPU.



Steffen Egelund Jens~ (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Steffen Egelund Jens~


Dato : 16-08-02 14:43

Hej Søren

Jeg ved ikke om overclockning og tweaking ikke kan føre til noget

Jeg havde en Athlon 700 Mhz, og et Asus Geforce 1, og det system fik jeg
tunet så meget at jeg kunne slå min kamerats Athlon 800 med et ASUS geforce
2 i win2000, så lidt kan det give og min kørte stadig ved lavere
clockfrekvens.

Mvh
Steffen
"Søren" <pc@tdcspace.dk> wrote in message
news:3d5ac4d1$0$87281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "FeZ" <fez@lovely.spam.stofanet,dk> wrote in message
> news:3d5ac3c6$0$33635$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Klart nok - men det var en billig løsning Martin var ude efter
> > Og performance er da også ganske udemærket på det board.
> > --
>
> Jo, men det kræver en investering hvis han skal have væsentligt forbedre
> ydelse.
> Man kan tweake og overclocke i en lang uendelighed men det fører sjældent
> til noget særligt.
>
> Søren.
>
>
>
>



Søren (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 20-08-02 10:53


"Steffen Egelund Jensen" <sejensen@mip.sdu.dk> wrote in message
news:zj779.4784$ww6.562007@news010.worldonline.dk...
> Hej Søren
>
> Jeg ved ikke om overclockning og tweaking ikke kan føre til noget
>
> Jeg havde en Athlon 700 Mhz, og et Asus Geforce 1, og det system fik jeg
> tunet så meget at jeg kunne slå min kamerats Athlon 800 med et ASUS
geforce
> 2 i win2000, så lidt kan det give og min kørte stadig ved lavere
> clockfrekvens.
>
Hmmm, jeg ved jo ikke om det fortæller mest om din tuning eller hans
opsætning !!!
Muligtvis kunne du også slå ham før
Og hvad slog du ham i ???

Søren.




Søren (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 14-08-02 22:10


"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3d5a9738$0$675$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Ja, så der er vist ikke meget plads til opgradering, men jeg overvejer en
> billig opgradering i form af et billigt bundkort + Athlon XP. Nogen
forslag?
> Jeg har SD-ram, så måske et bundkort der understøtter dette....

En amd xp 1600+ cpu er en god investering, den fås til omkring 600 kr.

ECS K7S5A undstøtter også athlon xp cpu.

Søren.




Peter Ole Kvint (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 14-08-02 21:14

"Peter Tønnesen" skriver:

> Altid sørg for at opdatere dine drivere. Der ER kommet nye nvidia drivere
> (30.82), men de bliver nok ikke udviklet med henbllik på optimering af GF3
> så meget mere, men altid en god ide at opgradere. Desuden altid have nyeste
> DirectX (8.1)drivere og nyeste VIA drivere(4.42(a) hvis du kører med VIA
> chipset)

Det er nu ikke altid at den nyste er den bedste.
Særligt med ældre kort.



Peter Tønnesen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 14-08-02 21:13


"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:3D5ABA1D.1DA783D9@danbbs.dk...
> "Peter Tønnesen" skriver:
>
> > Altid sørg for at opdatere dine drivere. Der ER kommet nye nvidia
drivere
> > (30.82), men de bliver nok ikke udviklet med henbllik på optimering af
GF3
> > så meget mere, men altid en god ide at opgradere. Desuden altid have
nyeste
> > DirectX (8.1)drivere og nyeste VIA drivere(4.42(a) hvis du kører med VIA
> > chipset)
>
> Det er nu ikke altid at den nyste er den bedste.
> Særligt med ældre kort.

Korrekt. Som sagt, vil du ikke kunne mærke forskel på de nyeste og de sidst
nyeste, måsske flere versioner tilbage på et GF2 og sandsynligvis helller
ikke GF3.

Desuden vil man heller ikke kunne få et boost i sine FPS med et sæt nyere
drivere, det hører lidt fortiden til har jeg erfaret. Der udvikles mest i
understøttelse af nye funktioner, stabilitet osv. Hastigheden er
selvfølgelig også med i overvejelserne, men det er jo en balancegang mellem
visuel kvalitet og ydelse.

Nogle versioner virker bedre end andre, der er ikke andet for end at prøve
sig frem.

Peet
DK



Martin Berentzen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin Berentzen


Dato : 14-08-02 21:35


>
> Du kan jo også lege lidt med overclock af CPU,GPU og RAM måske, men man
skal
> lige vide hvad laver før man går i gang

Okay, nu har jeg tweaket grafikkortet lidt... 220 på core, 460 på rammen...
er det for meget? Tilsyneladende kører det hele stabilt.. jeg får nu en
score på 4000, altså en forøgelse på 400, ganske pænt... brænder jeg
grafikkortet af?

Martin



Peter Tønnesen (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 14-08-02 21:48


"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d5abe92$0$399$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> >
> > Du kan jo også lege lidt med overclock af CPU,GPU og RAM måske, men man
> skal
> > lige vide hvad laver før man går i gang
>
> Okay, nu har jeg tweaket grafikkortet lidt... 220 på core, 460 på
rammen...
> er det for meget? Tilsyneladende kører det hele stabilt.. jeg får nu en
> score på 4000, altså en forøgelse på 400, ganske pænt... brænder jeg
> grafikkortet af?

Komer der flimmer eller andre misvisninger på skærmen (artifacts) Så længe
billedet er nøjatigt som det plejer, så skulle det være ok. Sørg for god
kabinetluftgennemstrømning.

Du vil nok nærmere opleve at spillene går ned eller måske baer hopper ud på
skrivebordet lige pludselig, hvis det bliver for varmt. Om det brænder af?
Det kan jeg ikke love, men turde godt selv at køre med dit setup

VH
Peet



Søren (14-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 14-08-02 21:57


"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3d5abe92$0$399$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Okay, nu har jeg tweaket grafikkortet lidt... 220 på core, 460 på
rammen...
> er det for meget? Tilsyneladende kører det hele stabilt.. jeg får nu en
> score på 4000, altså en forøgelse på 400, ganske pænt... brænder jeg
> grafikkortet af?
>
Bruger du dit grafikkort til andet end at køre benchmark på ?
Hvid du ogåså bruger det til spil, vil du opdage at alting er som det plejer
at være eller dårligere

Overclocking af grafikkort medfører ALDRIG væsentligt forbedret ydelse i
spil.

Søren.




Søren Beltofte Søren~ (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren Beltofte Søren~


Dato : 15-08-02 10:00


"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> wrote in message
news:3d5a945d$0$87269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det lyder rimeligt. Flaskehalsen er din processor, da et sådan kort kan
> levere tal der hedder 6500 3dmarks, ihvertfalde med 128mb versionen.

Hmm.... mit Gainward 64mb giver næsten 7000 (69xx) med
standardclockfrekvenserne 175/400. Det er så vidt jeg husker også med 29.42.



Hilsen
Søren B.



Peter Tønnesen (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 15-08-02 10:10


"Søren Beltofte Sørensen" <soeren.nospam@beltofte.dk> skrev i en meddelelse
news:ajfqhg$bse$1@sunsite.dk...
>
> "Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> wrote in message
> news:3d5a945d$0$87269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Det lyder rimeligt. Flaskehalsen er din processor, da et sådan kort kan
> > levere tal der hedder 6500 3dmarks, ihvertfalde med 128mb versionen.
>
> Hmm.... mit Gainward 64mb giver næsten 7000 (69xx) med
> standardclockfrekvenserne 175/400. Det er så vidt jeg husker også med
29.42.

Ok, det lyder ret pænt egentligt, hvilken CPU kører du med? og det er med
standardopsætning i 3Dmark 2001 SE og ikke i 2000? Og det ER i 1024X768? Så
synes jeg dit system kører glimrende. Er dit system FSB clocket?

Peet
DK



Søren Beltofte Søren~ (18-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren Beltofte Søren~


Dato : 18-08-02 23:28


> > Hmm.... mit Gainward 64mb giver næsten 7000 (69xx) med
> > standardclockfrekvenserne 175/400. Det er så vidt jeg husker også med
> 29.42.
>
> Ok, det lyder ret pænt egentligt, hvilken CPU kører du med? og det er med
> standardopsætning i 3Dmark 2001 SE og ikke i 2000? Og det ER i 1024X768?

> synes jeg dit system kører glimrende. Er dit system FSB clocket?

Jeg benytter 3Dmark 2001 SE med intet ændret - altså default indstillinger
(1024x768, 32bit, compressed textures, ingen AA, Game detail level på low).
Systemet er ikke overclocket.

Mit system er følgende:

Palomino 1800+
- EPoX 8KHA+ (med kt266a chipset)
- 2x256mb Crucial (ram timing på 'fastest' - ikke 'turbo')
- Gainward Geforce3 ti200 kørende 175/400 - har IKKE ændret indstillingerne
for AGP'en (dvs. fast write o.l.). Jeg benytter ikke 29.42 som tidligere
skrevet, men faktisk den gamle 23.11 (så vidt vides, i hvert fald).
- Benytter Win2k

Således har jeg absolut ikke gjort noget specielt for at opnå den ydelse
(jeg har netop kørt benchmark'en igennem: 6994). Ved at bruge de fra
Gainwards side garanterede clockfrekvenser 200/450 kan jeg vist nå op på
omkring 7500-7600 (er ret sikker på at det er deromkring).


Hilsen
Søren B.



Søren (15-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 15-08-02 11:42


"Søren Beltofte Sørensen" <soeren.nospam@beltofte.dk> wrote in message
news:ajfqhg$bse$1@sunsite.dk...

> Hmm.... mit Gainward 64mb giver næsten 7000 (69xx) med
> standardclockfrekvenserne 175/400. Det er så vidt jeg husker også med
29.42.
>
>
Hmmm, jeg skal vist have dig til at lave en computer til mig

Har du meget DDR-ram ?? pc3000 ??

Søren



Søren Beltofte Søren~ (18-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren Beltofte Søren~


Dato : 18-08-02 23:33

> > Hmm.... mit Gainward 64mb giver næsten 7000 (69xx) med
> > standardclockfrekvenserne 175/400. Det er så vidt jeg husker også med
> 29.42.
> >
> >
> Hmmm, jeg skal vist have dig til at lave en computer til mig
>
> Har du meget DDR-ram ?? pc3000 ??

Hehe... kan arrangeres. Se i øvrigt besvarelsen til Peter Tønnesen lidt
længere oppe i tråden. Jeg benytter ganske almindelig Crucial (2x256mb)
pc2300 DDR-ram. Der er ikke gjort noget specielt for at nå den ydelse.



Hilsen
Søren B.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste