Virker en LiteOn brænder til en Mac
Fra : Lars Hult

Dato : 14-08-02 17:37

Kan man bruge en LiteOn 40x12x48 brænder på en Mac G4/400 med Os 9.1.
Jeg prøvede at sætte den til og Mac'en kunne da bruge den som CD-rom drev.

Hvilket software skal man evt. bruge.

hilsen Lars

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-08-02 19:12

Lars Hult <hult@image.dk> wrote:

> Kan man bruge en LiteOn 40x12x48 brænder på en Mac G4/400 med Os 9.1.
> Jeg prøvede at sætte den til og Mac'en kunne da bruge den som CD-rom drev.
>
> Hvilket software skal man evt. bruge.

Nogle LiteOn drev er kompatible med iTunes/Mac OS 9.1.

Prøv at stoppe en blank cd i drevet og se hvad der sker. Hvis du ikke
har slået authoring support fra og det ikke virker er løsningen Toast!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Lars Hult

Dato : 14-08-02 19:20

> Prøv at stoppe en blank cd i drevet og se hvad der sker. Hvis du ikke
> har slået authoring support fra og det ikke virker er løsningen Toast!

Tak for svaret jeg prøver.

Jeg har iøvrigt Toast, da jeg har en ekstern brænder (4x suk!), så det lyder
lovende.

hilsen Lars

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-08-02 02:45

Lars Hult <hult@image.dk> wrote:

> Kan man bruge en LiteOn 40x12x48 brænder på en Mac G4/400 med Os 9.1.

Ta' et kik på www.xlr8yourmac.com

Her kan du se i deres drivedatabase efter brugererfaringer med drevet.

Martin

Fra : Tom

Dato : 15-08-02 09:09

Hvis det er internt ATA.. Synes jeg bare du skal prøve det..
Arbejder selv .. "på et sats"..
Købte et Yamaha drev40,24,40, der - vist nok - eksisterer som Firewire drev
til mac !?
Købte drevet, og brændte med det samme, kræver ingen drivere overhovedet.
Tom

Er det eksternt skal du ganske rigtigt have drivere..

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-08-02 18:48

in article qGv69.1275$ww6.226430@news010.worldonline.dk, Lars Hult at
hult@image.dk wrote on 14/08/02 18:36:

> Kan man bruge en LiteOn 40x12x48 brænder på en Mac G4/400 med Os 9.1.
> Jeg prøvede at sætte den til og Mac'en kunne da bruge den som CD-rom drev.
>
> Hvilket software skal man evt. bruge.

Det er måske også værd at nævne at Apple selv bruger LiteOn brændere i
G4'ere, så jeg tror roligt du kan købe en.

--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand

Fra : Lars Hult

Dato : 16-08-02 20:35

> Det er måske også værd at nævne at Apple selv bruger LiteOn brændere i
> G4'ere, så jeg tror roligt du kan købe en.

Jeg købte en liteOn brænder og satte den til og med Toast V. 4.2 fungerer
det aldeles fint.
Men det er nu lidt ærgeligt at man ikke kan sætte drevet der hvor, det efter
min mening totalt ubrugelige Zip-drev sidder.
(Ja jeg har ihvertfald aldrig brugt det.).
Så kunne man da lade DVD drevet blive siddende i.

hilsen Lars