system 8
Fra : Niels Larsen

Dato : 18-02-01 17:08

Hejsa.
Jeg vil gerne vide hvordan man genopbygger skrivebordet i system 8.

Mvh Niels Larsen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-02-01 17:10

Genstart mens du holder Command+Option inde under opstarten. - Virker
det ikke?

Mark

Fra : Niels Larsen

Dato : 18-02-01 17:15

mange tak for hjælpen.
MVH Niels Larsen

Fra : Mikael Kern

Dato : 21-02-01 13:05

Prøv også enten:
1. Åben mappen indstillinger/preferences i Systemmappen.
2. Smid >Finder-indstillinger< ud.
3. Genstart.

eller endnu bedre, da det kurerer megen gammel sygdom:
1. Åben Systemmappen.
2. Træk mappen Indstillinger/Preferences ud på skrivebordet.
3. Giv den navnet Gamle Indstillinger eller lignende.
4. Genstart.
5. Åben den nydannede mappe: Indstillinger i Systemmappen.
6. Sammenlign den nye og den gamle mappe med Indstillinger.
7. Kopier gamle indstillinger tilbage som du har brug for; f.x.
non-Apple ting, Claris mappen osv.
8. Kopier IKKE gamle indstillinger tilbage, hvis der findes en nyere
dvs. nydannet i mappen Indstillinger. Dog kan du godt kopiere TCP/IP,
ARA, PPP og lignende netværk/modem indstillinger tilbage - så slipper du
for at indstille dem igen...
9. Genstart.
10. Prøv at åbne de vigtigste programmer. Hvis et program ikke vil åbne,
mangler du måske en indstilling, og du må sammenligne/kopiere/genstarte
igen. Men lad være med at reparere før der er et problem.

Nogen gange slæber man rundt med gamle instillinger, som hører til
systemversioner eller udvidelser, som forlængst er borte, og da de ofte
har samme navn eller tilforladelige navne...

Findes der et program som kan finde dubletter på min harddisk?
mvh Mikael Kern

--
Mikael Kern - EFP/ENG/OB - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman