Dæk til GSX-R 250 ??
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-08-02 14:35

Davs med jer!

Er der nogen af jer babygixxer-ejere, som kan anbefale nogle lækre dæk til
maskinen??
Det skal være sådan temmelig allround-dæk, som hverken er for bløde, eller
for hårde. (Det opbligatoriske krav! )
Jeg går nemlig og tænker på snart at købe nyt både for og bag, og jeg har
sådan set overvejet, om jeg skulle undersøge dækkene som maskinen er født
med lidt nærmere. Dette skulle i følge instruktionsbogen være enten
Brigestone GS49G eller Dunlop K655F 100/80-17 52H for, og bag skulle de
hedde Brigestone GS550 eller Dunlop K655 130/70-17 62H.
Kan der evt. være fordele i at købe dæk med lidt andre dimensioner ??

Jeg håber, I kan give et godt råd

Psycho Cowboy
Babygixxer, som snart skal have nye sutsko §

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-08-02 15:03

Uden at være helt sikker i modelbetegnelserne, så mener jeg de nævnte typer
er for hårde (efter min mening). Hvis det var mig så ville jeg evt prøve
Bridgestone BT45, som jeg mener at kunne huske er lidt blødere. (men stadig
for hårdt, efter min mening)

Men det afhænger jo lidt af kørestil/brug. Jeg kørte engang med hårde dæk,
og det er ikke sjovt i regnvejr. Så jeg bruger heller lidt mere på dæk, i
håb om at jeg så kan "spare et par skrammer"

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-08-02 18:07

> [...]
> er for hårde (efter min mening). Hvis det var mig så ville jeg evt prøve
> Bridgestone BT45, som jeg mener at kunne huske er lidt blødere. (men
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bridgestone Battlax BT45 er som skabt til vores model... Hårdt på midten til
de lange stræk og blødt i siderne til de friske sving, oven i hatten får man
et super regnvejrsdæk....( men lad nu være med at udfordre skæbnen i
regnvejr.. de er altså ikke limet fast til vejen )

Jeg har kun været fuldt ud tilfreds med denne dæktype...

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-08-02 18:16

> [...]
> regnvejr.. de er altså ikke limet fast til vejen )
>
> Jeg har kun været fuldt ud tilfreds med denne dæktype...
_____________________

Lyder som et rigtig godt bud... skal lige ha' kigget lidt på det !

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 14-08-02 20:23

> Lyder som et rigtig godt bud... skal lige ha' kigget lidt på det !

Hej again

Jeg har også lige kørt et sæt BT45 op.... jeg ville klart anbefale dem, og
jeg køber et sæt mere til d. 1

mvh Tommy Fer

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-08-02 20:38

> Jeg har også lige kørt et sæt BT45 op.... jeg ville klart anbefale dem, og
> jeg køber et sæt mere til d. 1

Jamen så må jeg jo ud og investere i sådan et sæt - jeg går ud fra de også
findes som fordæk ?

Psycho Cowboy

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 14-08-02 22:02

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen så må jeg jo ud og investere i sådan et sæt - jeg går ud fra de også
> findes som fordæk ?

De findes både for og agter

JEg vil anbefale 110/70-17 til baghjulet, da det virker meget bredt, og ved
120 profilen er siden meget stejl, dvs man ikke kan køre dækket til kanten.
Jeg vælger at købe 110 bagtil næste gang. 100 er fint til foran.

BTW: original monteringen er 120.

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge 130 som du snakker om. Det ser måske
meget godt ud med et bredt bagdæk, men det giver ringe køre egenskaber, bla.
pga. de meget stejle dæk sider og den meget firkantede profil dækket får ved
at side på en for smal fælg.

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 14-08-02 17:48

> Jeg håber, I kan give et godt råd
>
> Psycho Cowboy
> Babygixxer, som snart skal have nye sutsko §

Hejsa.

Tænkte at du måske kunne være interesseret i at spare lidt penge på dine nye
dæk.
http://www.reifenversand.com/ finder du et tysk firma, som har de fleste
modeller, bare en del billigere end i DK.
Dækkene bliver leveret lige til døren, ka' det være nemmere?

Det kræver selvfølgeligt at du kan tysk til husbehov, ellers må du have den
gamle skoleordbog frem....

Anette
GPZ500S

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-08-02 18:19

> [...]
fleste
> modeller, bare en del billigere end i DK.
> Dækkene bliver leveret lige til døren, ka' det være nemmere?

Har lige tjekket priserne og udvalget, og det ser faktisk rigtig godt ud...
især priserne!
Tak for rådet!