Montering af køkklåge på køleskabsdør
Fra : Jesper

Dato : 14-08-02 11:34

Hej,

Vil det ikke være muligt på en eller anden måde at montere en
glideskinne på et køleskab, så man kan have en skabslåge foran
køleskabet selv om køleskabet ikke er født som et integreret køleskab.
Vi vil gerne slippe for at skulle købe nyt køleskab for bare lige at
få en skabslåge foran.

Håber på et godt gør-det-selv råd.

Med venlig hilsen
Jesper

Fra : sanne

Dato : 15-08-02 08:32

Hej Jesper,

Jeg har til mit køleskab (Gram) købt nogle smalle aluminium skinner som kan
holde det laminat, der er på låger. Hvis der kom en hel låge på ville det
blive for dybt og "stikke ud" i køkkenet, hvis du forstår. Måske kan du lave
noget tilsvarende. Laminatet købte jeg i køkkenbutikken hvor mit køkken
kommer fra.

Susanne

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-08-02 14:28

> [...]
> køleskabet selv om køleskabet ikke er født som et integreret køleskab.
> Vi vil gerne slippe for at skulle købe nyt køleskab for bare lige at

Et sæt beslag/skinner koster ca 75 kroner. Men de fleste "fagfolk" i
køleskabsbranchen aner ikke hvad du snakker om, og mener ikke det kan fåes.
Så ring selv til importøren. De hed vist Dansk et-eller-andet, noget med
"reservedel". Da vores opvaskemaskine skulle have nyt varmelegeme henviste
Harald Nyborg (som er idioter) til et firma (eller rettere en
sammenslutning), der havde "monopol" på opsætning/reparation af deres
hvidevare-grej. En af disse gav mig tlf-nummeret til "dansk hvidevare
reservedels lager", og han sendte mig et sæt beslag sammen med varmelegemet.

/jim

Fra : Familien Rohde

Dato : 15-08-02 19:55

> [...]
> køleskabet selv om køleskabet ikke er født som et integreret køleskab.
> Vi vil gerne slippe for at skulle købe nyt køleskab for bare lige at

Det er normalt et problem at gøre dette da et normal køleskab har en dybde
så selve lågen stikker udenfor skabet. Men hvis du har god plads bagved
køleskabet så det kan komme tættere på væggen er det da muligt at der kan
laves noget fuks der ser godt ud.

Enten skal lågen sidder helt fast på køleskabslåge, eller der skal sidde et
par skinner med glidere, så trælågen sidder fast med de normale hægsler, og
med to glidere holder fast i top og bund af kølelågen.

Under alle omstændigheder synes jeg at du skal ringe til kundeservice hos
producenten - de er altid flinke og hjælpesomme. Også selvom man er en
fusker der hellere vil selv end købe noget nyt af dem.

Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 15-08-02 22:29

Hvis du lukker køleskabet inde i et skab skal du huske at have en rist i
sokkelen + luft bag ved + rist i toppen, da den skal kunne trække luft til
afkøling. Nu har jeg selv et speciel indbygnings køleskab, og jeg blev
"bildt" ind at der en speciel kompressor på!

Thorleif.