udskivning af word dokumenter
Fra : Kurt Kristensen

Dato : 14-08-02 10:03

Hej

jeg har 500 dokumenter a 4 sider liggende som 500 filer, jeg har brug for at
skrive side 1 ud på alle, men skal alle åbnes og udskrives eller kan man
gøre det på en nemmere måde?

hilsen
Kurt

Fra : Mads

Dato : 14-08-02 10:45

"Kurt Kristensen" <kkr@bd.dk> wrote in message
> [...]
at
> skrive side 1 ud på alle, men skal alle åbnes og udskrives eller kan man

Formoder det er Word der tales om.

Ja, filen skal åbnes for at kunne printe den. Hvordan en side ser ud
defineres af Word i samspil med den aktuelle printerdriver.

Følgende makro kan måske bruges med lidt tilretning.

Sub Macro3()
Dim I As Long

With Application.FileSearch
.NewSearch
.FileName = "*.doc"
.LookIn = "Sti til hvor dine filer er"
'.SearchSubFolders = True
If .Execute > 0 Then
For I = 1 To .FoundFiles.Count
Documents.Open .FoundFiles(I)
Documents(.FoundFiles(I)).PrintOut Pages:="1"
Documents(.FoundFiles(I)).Close savechanges:=wdDoNotSaveChanges
Next I
End If
End With

End Sub

Mvh Mads

Fra : Kurt Kristensen

Dato : 14-08-02 11:43

det var lige det jeg ønskede, dog er jeg ikke så godt til vba (endnu), jeg
kan rette sti det er ok, og når jeg afspiller macro fungere det fint, dog
skriver den alle sider hvor skal jeg rette for kun at få side 1.

Kurt

Fra : Mads

Dato : 14-08-02 12:48

> det var lige det jeg ønskede, dog er jeg ikke så godt til vba (endnu), jeg
> kan rette sti det er ok, og når jeg afspiller macro fungere det fint, dog
> skriver den alle sider hvor skal jeg rette for kun at få side 1.

Jeg ser nu at jeg ikke har omhyggelig nok.

Linien
Documents(.FoundFiles(I)).PrintOut Pages:="1"
skal ændres til
Documents(.FoundFiles(I)).PrintOut Range:=wdPrintRangeOfPages,
Pages:="1"

Så virker det hos mig.

Mvh Mads