ALKO-2004 - Montering ?
Fra : Jensn

Dato : 14-08-02 09:19

Hej

Kan man selv udskifte et "almindeligt" træk på en Adria med et nyt ALKO-2004
træk ?

eller skal der en fagmand til ?

Hvordan med påløbsbremsen - skal man have fat i den ved udskiftning af
trækket ?

Mvh.
Jensn

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-08-02 09:26

Jensn wrote:

> Kan man selv udskifte et "almindeligt" træk på en Adria med et nyt ALKO-2004
> træk ?

Ja, det er let - der medfølger en udførlig vejledning.

> eller skal der en fagmand til ?

Hvis du ikke er fremmed for at bruge værktøj, så spar blot fagmanden.

> Hvordan med påløbsbremsen - skal man have fat i den ved udskiftning af
> trækket ?

Ja, man skal have fat i dæmperen som oftest har fat i den bolt der er
nærmest campingvognen. Der medfølger en "dorn" som du slår den gamle
bolt ud med, samtidig fastholder den dæmperen. Den nye bolt til ALKO
2004 presser så dornen ud, samtidig med at den så får fat i dæmperen.

Hele operationen tager under 1/2 time.

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Fra : Jensn

Dato : 14-08-02 09:31

"Carsten Stage" <stage@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bolt ud med, samtidig fastholder den dæmperen. Den nye bolt til ALKO
> 2004 presser så dornen ud, samtidig med at den så får fat i dæmperen.

Tak for hurtigt svar Carsten !

Ved du samtidig om der er nogen gevinst ved at skifte fra ALKO-2000 til
ALKO-2004 ?

Mvh.
Jensn

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-08-02 09:40

Jensn wrote:

> Tak for hurtigt svar Carsten !

Ingen årsag...

> Ved du samtidig om der er nogen gevinst ved at skifte fra ALKO-2000 til
> ALKO-2004 ?

Jeg ved det ikke. Jeg gik fra ingenting - og et vogntog der fungerede
problemfrit, monterede den (2004'en) for at give sikkerheden større
margen. Jeg kunne efterfølgende konstatere, at jeg fik rigtig meget for
pengene. Sporrillerne fra lastvognene forsvandt totalt, ligesom at
sidevind og passerende busser og lastvogne heller ikke føltes så
tydeligt som før - hvor jeg mente at have et stabilt vogntog!

Jeg er absolut fortaler for en dæmper - men ikke for at kunne køre
hurtigere, kun for at give en større sikkerhed.

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Fra : Per Olsen

Dato : 14-08-02 15:40

Se det var jo lige den samme grund jeg ville bruge hvis (når) jeg skal have
sådan en.
Hvad koster den ?

Mvh. Per Olsen

Fra : PHK

Dato : 14-08-02 18:28

"Per Olsen" <per.olsen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Se det var jo lige den samme grund jeg ville bruge hvis (når) jeg skal
have
> sådan en.
> Hvad koster den ?

Du køber den billigst i Tyskland - også selv om den er på tilbud herhjemme
(hvis den er det mere).

Jeg husker desværre ikke prisen.

--
_
|_|

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-08-02 20:12

PHK wrote:

> Du køber den billigst i Tyskland - også selv om den er på tilbud herhjemme
> (hvis den er det mere).

Jeg pressede forhandleren lidt - købte pakken med lås und alles, for kr.
2300.

Set til € 275,50 på http://www.pieper-gladbeck.de/shop/index.php så der
er ikke en besparelse af særlig store dimensioner, hvis det i det hele
taget er med låsen inkluderet.

Hilsen,
--
Carsten Stage

Fra : BHR

Dato : 14-08-02 22:49

Standardpris i Tyskland: 306 Euro for pakken med 3 dele, der i DK koster
2775 kr.

Fra : Janne Madsen

Dato : 17-08-02 21:39

BHR <bhr@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajej7u$19fo$1@news.cybercity.dk...
> Standardpris i Tyskland: 306 Euro for pakken med 3 dele, der i DK koster
> 2775 kr.

Ja! og så skal du lige lægge 300 kr. for benzin, 200 - 300 kr for
cafeteriabesøg til en familie, for 3 - 500 kr. slik som man ellers ikke
ville have købt herhjemme samt de rammer øl og vin man ellers heller ikke
ville have købt.

Jo nogle ting sælges billigere i Tyskland men det er ikke nødvendigvis
billigere at købe de ting i Tyskland.
mvh
Lennart

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-08-02 09:39

Lennart skrev
> [...]
> ville have købt.
>
> Jo nogle ting sælges billigere i Tyskland men det er ikke nødvendigvis

Ja Lennart det er altsammen korrekt. Men i vore dage hvor internet og Visa
kort er opfundet skriver man da blot en e-mail til det firma man vil handle
med.
Jeg købte på den måde en Winterhoff stabilisator i Tyskland for 1800kr incl.
porto.Billigste pris set i Danmark ca.2400kr.
Det går ganske let og ukompliceret.
Firmaet sendte besked om hvornår pakken ville blive afsendt og trods
snestorm
o.s.v. blev pakken leveret af UPS den aftalte dag.
mvh
Ole

Fra : Gismo

Dato : 23-02-03 00:36

Carsten Stage wrote:

> [...]
>
> Jeg er absolut fortaler for en dæmper - men ikke for at kunne køre
> hurtigere, kun for at give en større sikkerhed.

Hej Carsten.

Gammel tråd igen ))

Jeg har hørt at alko 2004 skulle være "knirke fri"

Jeg har en 1300 den larmer så folk vender sig
og tænker hvad fan... sker der, det er helt vildt
når der drejes ved lav hastighed f.eks. på
restepladser, kan dog være stille med ordentlig gang
rengøring, med det kommer igen, selv om jeg er meget
påpasselig med ikke at grisse trækket til med olie
fra andres anhængere.
Holder 2004'er stadig kæft?

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 23-02-03 01:05

In news:3e580964$0$1784$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
Gismo typed:

> Hej Carsten.
>
> Gammel tråd igen ))

Du er heldigere end jeg - en backup smuttede så jeg har bare tilbage fra
11.måned 2002.
Men jeg kan se at du også bruger OE, så hvis det er muligt, ville jeg sætte
pris på en kopi af din mappe med denne gruppe?

> Jeg har hørt at alko 2004 skulle være "knirke fri"

Hvis kuglen på trækket er ren og uden rust og fedt/olie, så hører jeg ikke
noget til den.

Jeg har dog haft lidt knirken, men det klarede en rengøring med
affedtningsmiddel og ståluld - og om nødvendigt er der ikke noget i vejen
for at bruge fint sandpapir. Jeg tror nok at det var acetone jeg brugte, du
ved, man tager det der er ved hånden. Knirkeriet forsvandt prompte.

> Holder 2004'er stadig kæft?

Jeps! Sidst jeg kørte med vognen var i juledagene og der var ingen støj.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Gismo

Dato : 23-02-03 11:59

Carsten Stage wrote:
> [...]
> Men jeg kan se at du også bruger OE, så hvis det er muligt, ville jeg
> sætte pris på en kopi af din mappe med denne gruppe?

Jeg har indlæg fra 21.02.01 dem må du gerne få men hvor skal jeg sende dem
til?
og hvordan gør jeg.

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 23-02-03 12:59

In news:3e58a94b$0$24684$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Gismo typed:

> Jeg har indlæg fra 21.02.01 dem må du gerne få men hvor skal jeg
> sende dem til?
> og hvordan gør jeg.

Meget flot - jeg kontakter dig via mail (virker den adresse der er i
news?) - er lige på vej ud af døren! )

Carsten

stage(a)fabel.dk

Fra : Gismo

Dato : 23-02-03 22:02

Carsten Stage wrote:
> [...]
> Gismo typed:
>
> Meget flot - jeg kontakter dig via mail (virker den adresse der er i

yes den er god nok.
Er du klar?

Gismo