Moto Guzzi. Stærkeste choppere?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-08-02 00:12

Hvis man kikker generelt på mærket og sammenligner med andre chopper MC -
mærker så ser det ud som om at Moto Guzzi ligger i den højeste ende hvad
angår hK og vægt/kraft.
Her ser jeg bort fra Honda cb1300 X4, VROD, og VMAX (de to sidstnævnte er
vel heller ikke rigtige choppere).

Er det rigtig forstået? Og hvad med kvaliteten af Moto Guzzi er den i orden?
Hvad angår prisniveau er de ikke dyre end andre choppere.

mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-08-02 00:23

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
orden?
> Hvad angår prisniveau er de ikke dyre end andre choppere.

mht til vægt/kraft forholdet så skulle det forstås sådan at det ligger i den
LAVE ende :)

mvh Thomas

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 14-08-02 13:32

> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
<VROD, og VMAX (de to sidstnævnte er vel heller ikke rigtige choppere).

Har kørt en VROD, og en sport maskine er sq ikke.... Chopper it is...

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-08-02 14:05

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> <VROD, og VMAX (de to sidstnævnte er vel heller ikke rigtige choppere).
>
> Har kørt en VROD, og en sport maskine er sq ikke.... Chopper it is...

Ja jeg trækker i land. Jeg var ude og se en 'live' hos CAPS, og den er satme
choppy. Specielt med den lange skråtstillede forgaffel og de fremførte
fodhvilere. Men jeg synes den er fed, og med de heste den har burde da der
også være overskud til et godt ryk. Er der det?

mvh Thomas
SV650S

Fra : vmx

Dato : 14-08-02 15:22

> Ja jeg trækker i land. Jeg var ude og se en 'live' hos CAPS, og den er
satme
> choppy. Specielt med den lange skråtstillede forgaffel og de fremførte
> fodhvilere.

- og forlygten der ligner noget der har fået et slag med en forhammer....

Afgjort NEJ !

Robert

Fra : Brian Lænø

Dato : 16-08-02 16:30

" -[ F e r ]-" skrev

> [...]
> <VROD, og VMAX (de to sidstnævnte er vel heller ikke rigtige choppere).
>
> Har kørt en VROD, og en sport maskine er sq ikke.... Chopper it is...

Men motoren er ikke en chopper motor.
Den er en blanding af en chopper og en racer, man har taget det dårligste
fra begge
Den har ingen bundtræk og den kan ikke tage ret mange omdrejninger.
Når man først har forladt 1. gear, så skal den helst holdes på 4.000- 4.500
omdr. eller der over.
Festen slutter lidt over 8.000 omdr. når omdrejnings begrænseren sætter ind.
Motoren var det eneste der skuffede da jeg prøvede den, jeg havde forventet
et masiv bundtræk.
Men den havde intet.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 14-08-02 21:42

On Wed, 14 Aug 2002 01:11:57 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er det rigtig forstået? Og hvad med kvaliteten af Moto Guzzi er den i orden?
>Hvad angår prisniveau er de ikke dyre end andre choppere.

Jeg har ikke selv så meget erfaring med de nye Guzzi'er, men generelt
er Guzzi kendt for suveræn god kvalitet. Jeg kender da også flere, der
har nye Guzzi'er, her i blandt et par Californiaer og en enkelt
Daytona. Jeg har aldrig hørt nogen af dem klage.

Min egen erfaring med Guzzi gennem 6 år er, at der stort set intet
vedligehold er, udover at pudse, hvis man gider det (jeg gør ikke), og
olieskift.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-08-02 22:16

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Min egen erfaring med Guzzi gennem 6 år er, at der stort set intet
> vedligehold er, udover at pudse, hvis man gider det (jeg gør ikke), og

OK lyder godt.
Det som undre mig er at japanerne altid er bedre og billigere end andre
lande mht. MC.
Og derfor synes jeg det er underligt at man ser moto guzzi være på
prisniveau samtidig med at det har flere hypper end japanere/amerikanere?
Kikker man på andre MC mærker såsom feks. Ducatti betaler man så sandelig
for at det er en Italiener.

Mvh Thomas

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-08-02 22:35

On Wed, 14 Aug 2002 23:15:53 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

Hej Thomas.

>OK lyder godt.
>Det som undre mig er at japanerne altid er bedre og billigere end andre
>lande mht. MC.

Bedre -------- Hm, er det ikke noget af et påstulat ?
Billigere? Hvis du sammenligner før afgift, så er forskellen ikke så
stor, men når skatte og afgiftsministeren har malket koen er
forskellen til at få øje på

> [...]
>Kikker man på andre MC mærker såsom feks. Ducatti betaler man så sandelig

Når du har prøvet at køre på en Duc ved du hvad det er du betaler for

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-08-02 08:54

"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 14 Aug 2002 23:15:53 +0200, "Thomas Hjort"
> <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:
>
> Hej Thomas.

> Bedre -------- Hm, er det ikke noget af et påstulat ?

Jo det har du nok ret i.

> Billigere? Hvis du sammenligner før afgift, så er forskellen ikke så
> stor, men når skatte og afgiftsministeren har malket koen er
> forskellen til at få øje på

Jeg kikker ikke på priser før afgift, det syns jeg sgu er ubehageligt :) Men
man kommer ikke uden om at prisniveaut er lavere mht japanske MC.

Det har jeg så til gode.

mvh Thomas

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-08-02 16:13

> Det som undre mig er at japanerne altid er bedre og billigere end andre
> lande mht. MC.

Det kan man vist heller ikke sige at de er.
(Tjek fx. DM stillingen i Enduro på www.Enduro.dk, det er ikke fordi
japanerne er voldsomt overrepresenteret i front.)

> [...]
> Kikker man på andre MC mærker såsom feks. Ducatti betaler man så sandelig

Jeg tror ikke man betaler for at det er en italiener, der er jo også billige
italienske motorcykler. Men man betaler for at det er en Ducati - og det er
vel ikke så mærkeligt.

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-08-02 17:00

> [...]
> (Tjek fx. DM stillingen i Enduro på www.Enduro.dk, det er ikke fordi
> japanerne er voldsomt overrepresenteret i front.)

Hvis du læser hele tråden vil du opdage at jeg ikke mente det som om de er
bedre, bare billigere. Specielt for racer maskiner får du typisk flere heste
for dine penge end hvis du sammenligner med andre lande.
Men dette er ikke tilfældet med chopperne og det er det der undre mig.

Nej absolut ikke,

Mvh Thomas

Fra : Nyheder

Dato : 15-08-02 11:14

Købte selv en Guzzi Nevada her i foråret. Kvaliteten: Der er detaljer der
ikke ser helt fine ud, og du finder nok en bedre detaljeoptimering på en
japaner. Generelt forventer jeg dog at den kan køre 200.000 km (over mange
år)uden nævneværdig service, da Guzzi er kendt for at være utroligt
slidstærke. Kender flere der kører på ældre Guzzier uden probelmer med
motoren, men lidt hist og her med el kontakter osv der ikke er blandt de
bedste.
Jeg købte Guzzi for at den var anderledes, og den kører bare perfekt. Styrer
lige derhen hvor jeg tænker og er utrolig handy at køre rundt på også i
byen. Det er en lidt grov idet, men dermed også en rigtig motorcykel. Har
sprøjtet den grundigt som ny med krom-protect på alle skruer og bolte, så
den holder sig pæn længe ser det ud til. Den hyler lidt meget fra
transmissionen, men det gør alle Guzzier hører jeg.

Peter
Guzzi Nevada 750

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-08-02 16:17

"Nyheder" <pjuhl@pjuhl.dk> skrev i en meddelelse
> Købte selv en Guzzi Nevada her i foråret. Kvaliteten: Der er detaljer der
> ikke ser helt fine ud, og du finder nok en bedre detaljeoptimering på en
> japaner.

Jeg kører bl.a. Suzuki GS500E. Jeg kan fastslå at der er forskel på
detaljeoptimeringen mellem de forskellige japanske mærker - og vel også
mellem modellerne, for mens Suzuki også laver modeller med fin finish, så er
der Honda og Yamaha modeller med noget-under-middel finish, fx. nogle af de
Italienske, Brasilianske og Spanske.

Rittig

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-08-02 11:43

> [...]
orden?
> Hvad angår prisniveau er de ikke dyre end andre choppere.

Smag og behag, jeg havde en 750 Nevada , i ca 5 måneder sidste år, og det
var 5 måneder for meget,
jeg syntes ikke der var noget på den cykel, der overhovedet kunne kaldes
kvalitet !, jeg køber _aldrig_ en Guzzi mere.

Gav 131.000, kr med fuldt lædertaske sæt, vindskærm og div. fik 85.000
efter 5 måneder og ca 10-12000 km !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-08-02 14:56

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kvalitet !, jeg køber _aldrig_ en Guzzi mere.
>
> Gav 131.000, kr med fuldt lædertaske sæt, vindskærm og div. fik 85.000

Hvorfor ville du af med den så hurtigt, var den for sløv eller hvad?

Mvh Thomas

Fra : Richard Pade

Dato : 15-08-02 22:15

Thomas Hjort wrote:

> Hvis man kikker generelt på mærket og sammenligner med andre chopper MC -
> mærker så ser det ud som om at Moto Guzzi ligger i den højeste ende hvad
> angår hK og vægt/kraft.

Målt i HK er Honda VF1100C / V65 Magna med 116 hypper nok den stærkeste
chopper og Vrod med 120 den stærkeste cruiser IMHO. Og så ikke et ondt
ord om mærket :)

Richard

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-08-02 22:32

"Richard Pade .pade @mail.dk>" <"richard<PUNKTUM> skrev i en meddelelse

MC -

> Målt i HK er Honda VF1100C / V65 Magna med 116 hypper nok den stærkeste
> chopper og Vrod med 120 den stærkeste cruiser IMHO. Og så ikke et ondt
> ord om mærket :)

Honda'erne fåes ikke mere vel?

mvh Thomas

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-08-02 14:10

> [...]

> Målt i HK er Honda VF1100C / V65 Magna med 116 hypper nok den stærkeste
> chopper og Vrod med 120 den stærkeste cruiser IMHO. Og så ikke et ondt

Hvad er grunden til at du kalder Hondaerne choppere og Harley'en cruiser? Er
de ikke ret meget samme type motorcykel? Og V65 Magna bør vel nævnes ammen
med V-max som havde op til ... var det 145 heste?

Rittig

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-08-02 14:43

> [...]
> de ikke ret meget samme type motorcykel? Og V65 Magna bør vel nævnes ammen
> med V-max som havde op til ... var det 145 heste?

Faktisk 150 for 85 modellen. Jeg har ikke prøvet magnaen, men jeg har prøvet
Vmax'en. Og sidestillingen er bestemt ikke choppy eller tilbagelænet. Man
sider med bøjede ben ret op og ned.

Mvh Thomas