Runtime error 429 ActiveX can't create obj~
Fra : Claus Skou Olsen

Dato : 18-02-01 16:09

Hej

Jeg er ved at blive gråhåret. Jeg har udviklet et program, på Win98, vb6 og
programmet kører. Så flyttede jeg det over på en NT, sp 4 og programmet
kørte. Så lånte jeg en bærbar PC da jeg skulle/skal lave en præsentation.
Efter lidt vrøvl med at jeg ikke var lokaladministrator på PC'en, fik jeg
programmet installeret men da jeg skulle køre det, fik jeg følgende fejl
"Runtime error 429 ActiveX can't create object" på en af ocx. Jeg har prøvet
at køre regsvr32 /u og så installerer ocx'en forfra uden noget resultat.
Chefen vil jo gerne have en præsentation og jeg vil gerne have det til at
virke.

Nogle gode råd?

På forhånd tak.

Claus

Fra : Niels

Dato : 18-02-01 16:49

Der er mange muligheder, når man taler om fejl 429.
Et af de vigtige spørgsmål i denne sammenhæng er:
Er den ActiveX man forsøger at oprettet, en man selv har
lavet eller er det en "standard"/købt ActiveX.
Er det, det sidst nævnte, så ligger problemet typisk i installationen,
enten har man ikke fået det installeret eller er det en for gammel version.
Er den "hjemmelavet", så er der nogle yderliger komplikation,
specielt hvis man samtidig får fejl 430 (teksten er noget i retning af:
har det forkerte interface), hvis det er tilfældet så kan årsagen være
at man er løbet "sur" i binnær kompabilitet. Det er noget rigtigt skidt,
den nemmeste måde at løse det problem på, er at compilerer sin ActiveX
op på ny med ingen kompabilitet sat (husk vis man gør dette bør man
omdøbe ActiveX'en både som filnavn og projektnavn).

Dette er nogle ideer til hvad man kan kikke efter ikke nødvendigvis
løsningen på problemet, da man typisk skal ha "hands on" for at
løse nettop denne type fejl.

Et godt værktøj er Filemon som kan findes på http://www.systeminternals.com/
Det er specielt godt i nettop disse fejltyper. Det bruges til finde ud af om
den kan loaded de filer man forventer (i dette tilfælde ActiveX file
dll/ocx/exe)
eller om den loader den forkerte.

Jeg håber dette kan hjælpe dig lidt på vej.

- Niels G