Alternativ vej til Italien
Fra : Ole Larsen

Dato : 13-08-02 20:41

Hej gruppe
Jeg mener at kunne huske at der på et tidspunkt var en der havde en
alternativ rute øst
om Kasselbakkerne til Italien.Jeg mener også at kunne huske at denne rute
var mere flad
end ruten via A7.
Da jeg efterhånden er træt af at okse op og ned af de sat... bakker ville
jeg blive glad
hvis vedkommende ville gentage ruten for mig

Mvh
Ole Larsen

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 13-08-02 21:12

"Ole Larsen" <ocl@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
> Jeg mener at kunne huske at der på et tidspunkt var en der havde en
> alternativ rute øst
> om Kasselbakkerne til Italien.

Du tænker nok på B27 der netop går øst om Kasselknoldene.
Du skal køre på den lige syd for Göttingen rastepladsen og kan så følge den
indtil lige nord for Fulda.
Med hilsen
Erik M. Nielsen - Odense

Fra : Henning Keseler

Dato : 13-08-02 21:21

> [...]
> jeg blive glad
> hvis vedkommende ville gentage ruten for mig

Ruten kaldes kirsebærruten.
I sæsonen sælges der kirsebær fra mange rastepladser langs ruten, det bør man
benytte sig af og købe en posefuld. Jeg tror dog at det er slut for i år.

Kopieret fra FDMs hjemmeside:

Mange, især dem, der har campingvogn på slæb, foretrækker at forlade motorvejen
og i stedet køre ad Bundestrasse 27 for at undgå stigningerne i de såkaldte
"Kasselbakker".

Sådan gør du:

Hvis man kommer på A7, skal man forlade motorvejen lige syd for Göttingen ved
udkørsel 74 Friedland. Derefter følges hovedvej B 27 via Bad Sooden-Allendorf,
Sontra, Bebra og Bad Hersfeld. Ved Bad Hersfeld køres igen ind på motorvejen
A4 som benyttes i nogle kilometer, inden man atter drejer ind på A7.

mvh. Henning

Fra : Gismo

Dato : 13-08-02 22:23

"Henning Keseler" <keseler@mail.dk> skrev i en meddelelse

Mange, især dem, der har campingvogn på slæb, foretrækker at forlade
motorvejen
og i stedet køre ad Bundestrasse 27 for at undgå stigningerne i de såkaldte
"Kasselbakker".

Jeg så at tyskerne i år, "venligst bad billisterne om at blive på
motorvejen"
SÅ derfor spørger jeg om der er de store fordele

Hvor mange kilometer Køres der på B27 og er "omvejen" meget længere ?
Tager det ikke længere til at nå fra Göttingen til Fulda når det er landevej
?

Gismo

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-08-02 07:29

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> wrote in message

> Hvor mange kilometer Køres der på B27 og er "omvejen" meget længere ?
> Tager det ikke længere til at nå fra Göttingen til Fulda når det er
landevej

'Omvejen' er svjh en snes km. kortere, men man skal dog veje ulemper op mod
fordele.
Tidligere brugte vi den altid, men sidste år besluttede vi os for at droppe
den. Problemet er at den er voldsomt traffikeret og at det er en lo..evej,
hvor overhaling er nærmest umulig på 90% af strækningen, hvor forekomsten af
tunge lastbiler, landbrugsmaskiner er høj.
Fordelen er, at man kan få et afbræk i motorvejsrumlen, der er gode
indkøbsmuligheder ("brugsen" i Sontra har altid billige kantereller!) og
fine parkeringspladser, så det er en god lejlighed til at holde spisepause.
Og så er den en ganske køn vej - og kirsebærrene er liflige!
Og har ens vogntog det svært med bakkerne ved Kasel, burde man overveje om
grejet er egnet til så lange ture - jeg synes egentligt at Kaselbakkernes ry
er overdrevet.

mvh
Jan

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-08-02 09:20

"Jan Bøgh" wrote:

> 'Omvejen' er svjh en snes km. kortere, men man skal dog veje ulemper op mod
> fordele.

Enig.

> ...Problemet er at den er voldsomt traffikeret og at det er en lo..evej,
> hvor overhaling er nærmest umulig på 90% af strækningen, hvor forekomsten af
> tunge lastbiler, landbrugsmaskiner er høj.

I år kørte vi B27 sydover på en lørdag - og kunne ikke opleve problemer
med hverken last- eller landbrugskøretøjer!

Det er almindelig landevej, med diverse byer på ruten hvor der
selvfølgelig er en del trafik - men lortevej, det vil jeg bestemt ikke
kalde den. Selvfølgelig er den ikke ny længere men absolut farbar og
komfortabel.

> Fordelen er, at man kan få et afbræk i motorvejsrumlen, der er gode
> indkøbsmuligheder ("brugsen" i Sontra har altid billige kantereller!) og
> fine parkeringspladser, så det er en god lejlighed til at holde spisepause.

Det er her den store fordel ligger - for jeg er enig i:

> Og har ens vogntog det svært med bakkerne ved Kasel, burde man overveje om
> grejet er egnet til så lange ture - jeg synes egentligt at Kaselbakkernes ry
> er overdrevet.

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Skoda Felicia (75 hk og 135 nm og 1 ton på krogen)

Fra : PHK

Dato : 14-08-02 14:07

"Jan Bøgh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> tunge lastbiler, landbrugsmaskiner er høj.

Fra 20.00 til 06.00 er gennemkørsel for lastbiler forbudt.

> [...]
spisepause.
> Og så er den en ganske køn vej - og kirsebærrene er liflige!

Og så er der jo McDonald :)

> [...]
> grejet er egnet til så lange ture - jeg synes egentligt at Kaselbakkernes

Vogntoget klarer det bedre end konen :)

--
_
|_|

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-08-02 15:38

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message

> Vogntoget klarer det bedre end konen :)

Ka' hun ikke chip-tunes?

vh
Jan

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-08-02 17:11

Mange tak for alle svarene. Det var lige det jeg efterlyste.
Selvom der skulle være en del trafik har jeg en formodning om at
ruten nok er nogenlunde lige så hurtig på grund af at den er flad.
Og i øvrigt, hvis den så skulle tage en time eller to ekstra, hvad er så
ulykken ved det?
Jeg har godt nok ikke problemer med trækkraften, men kaselbakkerne
irriterer mig bare i den grad.Måske også fordi vi efterhånden har været
over dem mange gange.
Med hensyn til forslaget om chip-tuning så spiser vi for tiden
fedtfattig kost så chips er udelukket ;)
Mvh
Ole

Fra : PHK

Dato : 14-08-02 18:27

> [...]
> ruten nok er nogenlunde lige så hurtig på grund af at den er flad.
> Og i øvrigt, hvis den så skulle tage en time eller to ekstra, hvad er så

Mit bud er ½ time ekstra.

--
_
|_|

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-08-02 20:01

PHK wrote:

> Mit bud er ½ time ekstra.

Ideelt set har du nok ret i det - men strækningen indbyder til et
frokostophold, hvor A7 holder én i gang, "fornuskaldeknoldeoverstås". Så
det bliver nok nærmere 1-2 timer...

Hilsen,
--
Carsten Stage

Fra : ML

Dato : 20-08-02 07:24

Hej Ole.

Jeg har et bedre alternativ.

Ved Hannover drejes ad A2 mod Braunschweig og Magdeburg. Herefter sydpå ad
A14 mod Halle/Leipzig og tilsidst videre af A9 mod München. Turen er 30 km
længere end den traditionelle A7 men den er fantastisk for os
campingtrækkere. Ingen bakker af betydning og fin ny asfalt på lange
strækninger. Prøv den og du vil ikke blive skuffet.

mvh .

Lars.