Skærme
Fijala 3554
skrivning af skærmdriver
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 13-08-02 19:02

Jeg har to skærmdriver, som ikke virker godt nok til min skærm, den
passer men virker ikke,
den anden virker nogen lunde men er ikke helt rigtig.

Hvordan skriver man en skærmdriver til windows98?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-08-02 11:21

Peter Ole Kvint wrote:
> Jeg har to skærmdriver, som ikke virker godt nok til min skærm, den
> passer men virker ikke,
> den anden virker nogen lunde men er ikke helt rigtig.
>
> Hvordan skriver man en skærmdriver til windows98?

Får fat i en driver SDK fra Microsoft og går i gang

Alternativt så vælg en driver som passer bedre til din skærms specs,
eventulet til en super skærm hvor du så bare skal sørge for ikke at
vælge opdateringsfrekvenser din skærm ikke understøtter.

Endelig kan du også modificere en driver ved blot at rette i INF-filen
med fx. Notepad for skærm drivere er i virkeligheden ikke andet,
undtaget i særlige tilfælde altså, end en fil der fortæller Windows
hvilke opløsninger og frekvenser skærmen understøtter.

Du kan evt. hente lidt inspiration ved at kigge på INF-filer på min
hjemmeside, http://users.cybercity.dk/~dsl45720/, men alt er
selvfølgelig på eget ansvar.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-08-02 12:40

"iddqd@worldonline.dk" skriver:

> [...]
> hvilke opløsninger og frekvenser skærmen understøtter.
>
> Du kan evt. hente lidt inspiration ved at kigge på INF-filer på min

fint jeg har manualen, så jeg ved hvad den skulle kunne klare,
men ellers sker der ikke andet end at skærmen bliver sort, en kort tid.

Tak skal du have.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 15-08-02 20:08

> Får fat i en driver SDK fra Microsoft og går i gang

Hvad er det, hvor finder jeg det?

> [...]

> undtaget i særlige tilfælde altså, end en fil der fortæller Windows
> hvilke opløsninger og frekvenser skærmen understøtter.

Det har jeg prøvet men hvordan gennemskuer man koderne i en i en INF-fil?