Køb af campingvogn i Tyskland
Fra : Jarl

Dato : 12-08-02 19:35

Er der nogen der har erfaring vedr. køb af ny campingvogn i Tyskland?
Fordele ulemper, er der nogen faldgrupper og er det svært?

Venlig hilsen Jarl

Fra : hansi.christiansen

Dato : 21-08-02 18:32

"Jarl" skrev d. 12-08-02 19:35 dette indlæg :
> [...]
>
> Venlig hilsen Jarl
>
>Du kan spare mellem 5og7000,00kr. men hvis noget går i stykker i
garantiperioden, skal du til tyskland for at få den repareret, og så er
den fortjeneste intet værd!

http://www.kandu.dk/

Fra : PHK

Dato : 21-08-02 18:53

"hansi.christiansen" <hansi.christiansen.news@kandu.dk> skrev i en
meddelelse news:h1Q89.9387$ww6.1464437@news010.worldonline.dk...

> garantiperioden, skal du til tyskland for at få den repareret, og så er
> den fortjeneste intet værd!

Hvor har du det beløb fra? Har du selv købt campingvogn i Tyskland?

--
_
|_|

Fra : hansi.christiansen

Dato : 21-08-02 20:56

"PHK" skrev d. 21-08-02 18:53 dette indlæg :

> [...]
> _
> |_|
> Nej. Men jeg mener at have læst det i BT i et campingtillæg, som jeg
læste i min sommerferie som lå i ugerne 25-26-27 du kan prøve at ringe
til BT og høre om du kan købe dette tillæg?

http://www.kandu.dk/

Fra : PHK

Dato : 22-08-02 08:40

"hansi.christiansen" <hansi.christiansen.news@kandu.dk> skrev i en
meddelelse news:m8S89.10149$ww6.1489820@news010.worldonline.dk...

> er

> læste i min sommerferie som lå i ugerne 25-26-27 du kan prøve at ringe
> til BT og høre om du kan købe dette tillæg?

Jeg kan vist godt huske den artikel. Jeg tænker campingbranchen har betalt
for den.

Vi andre har altså sparet 25-30% ved at købe i Tyskland, så det er helt
anderledes beløb der er tale om.

Det fremgår også af flere indlæg på nettet.

--
_
|_|

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 22-08-02 08:34

For det første, så ligger besparelsen, betydelig højere, alt efter hvilken
CV du køber, og for det andet, så kommer det vel også an på, hvor i landet
man bor, der bor faktisk mennesker uden for Valby bakker, for eks. bor man i
Sønderjylland er det absolut fordele for din privatøkonomi, at kunne bevæge
sig over grænsen, og lader man samtidig sin bil servicere eller reparere, så
er det yderligere penge at hente, og når du alligevel er i nærheden, så
foretager man selvfølgelig andre indkøb samtidigt, så er det let at hente et
sted mellem 2000-3000 i besparelser.

Fra : Gismo

Dato : 23-08-02 00:00

Hvis man nu køber en CV i Tyskland er der så ikke noget med at Tyskerne har
et andet gastryk.
Er det flasken eller regulator der afgør trykket.
Kan man selv lave det om?

Fra : Carsten Stage

Dato : 23-08-02 07:13

Gismo wrote:

> Hvis man nu køber en CV i Tyskland er der så ikke noget med at Tyskerne har
> et andet gastryk.

Tyske vogne har tidligere været monteret med udstyr beregnet på 50 mbar
tryk. De nyere vogne er som i Danmark beregnet på 30 mbar. (PHK, ret mig
hvis jeg tager fejl!)

> Er det flasken eller regulator der afgør trykket.

Det er regulatoren! Og du skal bruge en regulator med vippekontakt -
åben/lukket. Endelig ikke en der er variabel, som for eksempel den der
bruges til ukrudtsbrænderen.

> Kan man selv lave det om?

Nej. Der er forbrugerne i campingvognen som er konstrueret til der enten
30 eller 50 mbar, men de kan så vidt jeg ved ombygges. Hvis et 30 mbar
køleskab får 50 mbar, så risikerer du en flammestørrelse der antænder
campingvognen!

Endelig siger de danske regler, at du skal bruge 30 mbar udstyr, så det
er det du skal sikre dig at få.

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Fra : PHK

Dato : 23-08-02 20:28

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> et andet gastryk.
> Er det flasken eller regulator der afgør trykket.

Uha ha ja, det må være en af de ting DCU har glemt at slå på i forbindelse
med køb af campingvogn i udlandet :)

Efter 1997 har Tyskland samme gastryk som Danmark.

Du kan selv bestemme om du vil købe med tysk eller dansk regulator.

Du kan ikke selv lave det om - jo, det kan du godt, men så skal du skifte de
gasforbrugende apparater i campingvognen, og det er der jo ingen økonomi i.

--
_
|_|