Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Naturbilleder fra Sverige
Fra : Hans Kruse

Dato : 13-08-02 17:55

Hej,
For dem der kan tåle flere naturbilleder med lanskaber, blomster,
sommerfugle, etc. så er der nogle flere billeder fra Sverige omkring mit
hus, der starter fra dette billede.
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=11478&kode=
Mvh, Hans

Fra : John

Dato : 13-08-02 21:37

> [...]
> For dem der kan tåle flere naturbilleder med lanskaber, blomster,
> sommerfugle, etc. så er der nogle flere billeder fra Sverige omkring mit

Jeg vil straks gengælde for den ulejlighed du gjorde dig med at kommentere
mine billeder Og vil starte med at bemærke hvorledes du har brugt de
kompositionsregler jeg omtalte i mit tidligere svar til dig. Det første
billede af sommerfuglen og blomsten, kunne bruges i en lærerbog om emnet.
Hovedmotivet (sommerfuglen), er perfekt placeret i venstre trediedel, og det
giver et billede hvor øjet naturligt vandrer fra sommerfuglen til blomsten,
uden at flakke. Nogle af de andre billeder synes jeg lider en lille bitte
smule af en lidt for rodet baggrund. Det virker let forstyrrende. Men
farverne!!! Wauw!...
--
MVH
John K Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-08-02 21:47

John,
Mange tak og jeg er helt enig i kommentaren om rodet baggrund. Jeg må tilstå
at koncentrationen om at få autofokus til at indstille sig tidsnok uden at
fuglen er fløjet etc. somme tider får mig at glemme alt andet. Den nogen
gange langsomme indstilling af autofokus er den alvorligste anke jeg har mod
mit Canon G2 kamera. Det går ud over kreativiteten. Det er selvfølgelig en
dårlig undskyldning, men ....
Mvh, Hans

Fra : John

Dato : 13-08-02 22:04

> [...]
mod
> mit Canon G2 kamera. Det går ud over kreativiteten. Det er selvfølgelig en

Et G2? Hm..jeg må sige den leverer varen. Jeg er vild med farverne. Næsten
som at se et godt dias projiceret. Booster du dem lidt i photoshop?
--
MVH
John K Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-08-02 23:09

> tilstå
> mod
>
> Et G2? Hm..jeg må sige den leverer varen. Jeg er vild med farverne. Næsten
> som at se et godt dias projiceret. Booster du dem lidt i photoshop?
Nej, de er kun konverteret med Canons RAW converter v2.0 med high contrast
og high saturation og med cloudy indstilling for WB. I overskyet vejr
foretrækker jeg denne indstilling og selv om jeg har glemt at indstille
kameraet med disse settings kan jeg bare gøre dette ved konverteringen på
min PC. Jeg synes det svarer mere til sådan som jeg ser farver, når der ikke
er direkte sollys. Nogle vil formentlig synes det er lidt for meget, men jeg
havde faktisk også farvebalancen fra lysbilleder i tankerne og synes ikke om
flade farver. Jeg kunne formentlig opnå noget tilsvarende i Photoshop, men
det ville være noget mere besværligt.
Mvh, Hans