Problemer med garanti....
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 13-08-02 17:30

ok det er lidt teknisk meeeeen aligevel kan det være der er nogen her der
kan hjælpe mig!

Jeg har et stort anlæg i min bil.... men min nye cd afspiller til 5500 gik i
stykker efter 14 dage! der hvor jeg har købt den sendte de den til
reperation ved importøren som sendte den til en tekninker... importøren
siger at grunden til at den gik i stykker var at mine forstærkere havde for
lidt stel og reperationen koster 1045 som jeg skal betale... da jeg
afleverede den til reperation lånte jeg en nøjagtigt magen til som jeg bare
satte til og den fejler ikke noget og er heller ikke gået i stykker!!!!
derfor siger jeg at det kan bare ikke passe det han siger for så ville den
anden jo også gå i stykker! han siger at det er noget man kan måle sig frem
til med diverse måle aperater... jeg kender selv et par stykker yderst
kompetente som jeg regner med at de skal lige måle det igennem for mig men
det er et kæmpe arbejde... men jeg mener ikke at det kan passe at jeg skal
betale når jeg har sat en magen til, til som ikke er gået i stykker lige
uden ændringer af systemmets opsætning! så hvad mener i skal jeg betale
eller kæmpe kampen?

Please skriv kun hvis er 100% sikker på hvad i snakker om eller kan henvise
til nogen steder hvor der står om lignende sager!

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-08-02 17:34

"Nikolai R. Jensen" <nej@da.dk> skrev:

> [...]
> tekninker... importøren siger at grunden til at den gik i stykker
> var at mine forstærkere havde for lidt stel og reperationen koster

Med den nye købelov er det klare udgangspunkt at skader, der opstår
indenfor de første 6 måneder var tilstede på købstidspunktet og det
derfor er mangler, der uden beregning skal udbedres af sælger. Dette
kan sælger kun undgå, hvis han kan bevise, at fejlen er opstået pga.
fejlbetjening, mishandling og lignende.

Hvis sælger ikke reparerer din cd afspiller omkostningsfrit kan du tage
kontakt til Forbrugerstyrelsen, hvor du kan vælge at indgive en klage.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 13-08-02 17:52

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Hvis sælger ikke reparerer din cd afspiller omkostningsfrit kan du tage
> kontakt til Forbrugerstyrelsen, hvor du kan vælge at indgive en klage.

Og hvad kan han bruge det til?? Sælger kan skide på hvad Forbrugerstyrelsen
siger!!!

Unskyld, det er ikke personligt Morten. jeg er bare pissed over at
forbrugerstyrelsen ingen reel magt har.

Én ting kan sælgeren dog være bange for når han bliver "meldt" til
forbrugerstyrelsen....dårlig omtale.

Fra : Peter G C

Dato : 13-08-02 17:57

Jógvan Lindenskov skrev i news:ajbdfu$1a4phe$1@ID-134973.news.dfncis.de

[klip]

> Og hvad kan han bruge det til?? Sælger kan skide på hvad
> Forbrugerstyrelsen siger!!!

Du beholder bare den model, som du har lånt af sælger. Du fortæller
selvfølgelig sælger hvorfor. Og sender også et brev med en forklaring. Husk
at beholde en kopi af brevet til dig selv.

/Peter
--
Ovenstående udgør ikke juridisk rådgivning. I sager af betydning anbefales
det at søge professionel juridisk bistand. Ovenstående indlæg er udelukkende

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 13-08-02 18:41

> [...]
Husk
> at beholde en kopi af brevet til dig selv.

men ryger garantien så ikke på den jeg "bare" har beholdt? det var en demo
han hev ned fra udstillingen i forretningen og jeg ikke om der på
kviteringen at model nr. dhejeud34424 er den jeg har med garanti på og den
jeg nu har hedder model nr.jkfkdsdf43......... så ryger garantien jo
lidt......!

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Peter G C

Dato : 13-08-02 19:12

Nikolai R. Jensen skrev i

[klip]

> [...]
> kviteringen at model nr. dhejeud34424 er den jeg har med garanti på
> og den jeg nu har hedder model nr.jkfkdsdf43......... så ryger

Tja.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : HKJ

Dato : 13-08-02 17:50

"Nikolai R. Jensen" <nej@da.dk> wrote in message
> [...]
> reperation ved importøren som sendte den til en tekninker... importøren
> siger at grunden til at den gik i stykker var at mine forstærkere havde

Hvad siger din monteringsvejledning til CD spillen om dette emne, er den
fyld med advarsler om at forstærkeren skal have EXTRA god stelforbindelse
for at CD spillen ikke går istykker?

Hvis du har analog overførsel mellem CD og forstærker ville jeg forøvrigt
forvente kraftige mislyde hvis der var stelproblemer.

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 13-08-02 18:29

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fyld med advarsler om at forstærkeren skal have EXTRA god stelforbindelse

Den siger bare at jeg skal have en minus på 12 V minus og da den har 12.5
minus som minimum så har jeg vel opfyldt det der står i manualen? og dermed
ikke har gjort noget forkert!

> Hvis du har analog overførsel mellem CD og forstærker ville jeg forøvrigt
> forvente kraftige mislyde hvis der var stelproblemer.

jeps der var INGEN generator støj men efter den printbane røg var der
generator støj for vildt! Men men men da jeg havde lånt den anden cd
afspiller var der noget man kalder tracking støj som kommer lige når du
skifter nummer et meget lille bumb (mener ikke det var på den der gik i
stykker)..... der hvor jeg havde købt den var jeg ovre en dag og han legede
lidt med det og senere fortalte han mig at det lille bumb var noget som han
havde oplevet med 3 andre af den samme slags cd-afspiller nøjagtigt samme
model!!!! det nævnte jeg for importøren som sagde at de andre ikke havde
fejlet noget men at deres stel heller ikke var ordentlig (jeg aner ikke hvor
mange der har lige netop den cd afspiller men den er ikke en gængs vare så
det virker som mange der har klokket i det på samme måde)!!!! Jeg har fået
på fornemmelsen at der "bare" er et generelt problem med de cd afspillere!
Det skal lige siges at det er en rimeligt speciel cd afspiller hvor den til
5500 er den billigste og den dyreste koster 22000 og derfor er der nok ikke
mange der tøffer rundt med dem! derfor virker det meget underligt at der er
tre andre der også har problemer med det treckking støj!

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : HKJ

Dato : 13-08-02 18:50

> jeps der var INGEN generator støj men efter den printbane røg var der
> generator støj for vildt!

En printbane der brænder over? Det kunne tyde på at forhandleren har ret,
men det kommer selvfølgelig an på en teknisk vurdering (er den bane placeret
så den vil ryge hvis stel til forstærkeren går, måske nogle i
dk.teknik.lyd.bilstereo kan fortælle det).

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 13-08-02 19:02

> [...]
placeret
> så den vil ryge hvis stel til forstærkeren går, måske nogle i
> dk.teknik.lyd.bilstereo kan fortælle det).

problemet er bare at importøren (morten lykkegard) selv sidder på
dk.teknik.lyd.bilstereo............ Men stel til forstærkeren er ikke
gået!!!! I hvert fald ikke dengang print banen røg! med den cd afspiller jeg
har lånt kom jeg ud for at stellen røg enda hele 2 gange men der skete der
ikke noget med cd-afspilleren!!!! som jeg ser det så og som jeg har fået det
forklaret så ryger den printbane hvis forstærkeren mister sin stel eller den
bliver svag... hvorfor hvis man siger at stellen røg ved min egen cd
afspiller og derfor røg printbanen hvorfor har den så ikke gjort det de
andre 2 gange???

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 13-08-02 19:08

"Nikolai R. Jensen" <nej@da.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver svag... hvorfor hvis man siger at stellen røg ved min egen cd
> afspiller og derfor røg printbanen hvorfor har den så ikke gjort det de

he he glemte lige lidt! Dermed mener jeg at det kan da ikke helt passe det
han lukker ud men at der har været noget galt med mit anlægog ikke med cd
afspilleren specielt når jeg bare kunne sætte en magen til i og spille
videre næsten uden nogen problemer! og de problemer der var siger sælgeren
(ikke importøren) at det er et generelt problem med de cd-afspillere (her
mener jeg det trekking støj jeg tidligere snakkede om)!

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : O.p

Dato : 13-08-02 19:33

er der tale om en blaupunkt radio ??

O.p

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 13-08-02 19:39

Nope Nakamichi! hvorfor?

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : HKJ

Dato : 13-08-02 19:18

> [...]
> bliver svag... hvorfor hvis man siger at stellen røg ved min egen cd
> afspiller og derfor røg printbanen hvorfor har den så ikke gjort det de

En printbane ryger ikke uden der går en kraftig strøm i den. Du kan
sammeligne den med en sikring, lidt overbelastning i kort tid er ok. Måske
havde forstærkeren brug for meget strøm (du spillede højt) samtidig med at
stelforbindelsen svigtede og det var nok til at blæse printbanen.

Men hvordan du står juridisk kan jeg ikke sige, jeg vil selv betegne en
brændt printbane i stelledningen som et kraftig tegn på at du har mishandlet
CD afspilleren (stadig med forbehold for banens placering i apperatet*), og
dermed tror jeg også at forhandleren kan bevise at det er din skyld at
afspilleren gik istrykker.

*Banen kunne måske være placeret så en defekt i selve CD afspilleren også
vil brænde den af.

Fra : alexbo

Dato : 13-08-02 19:54

> [...]

jeg
> har lånt kom jeg ud for at stellen røg enda hele 2 gange men der skete der

Der er da også noget ravende galt med den stel, den skal ikke ryge 2 gange,
for mig lyder det som en tilfældig ledning der ikke sidder ordenligt fast.
Hvis du selv har monteret det, så lav det om, inden du får ødelagt mere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 13-08-02 20:03

> [...]
> Hvis du selv har monteret det, så lav det om, inden du får ødelagt mere.

der har du ret... det var bare et lille forsøg jeg lkavede med noget
brokobling......

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-08-02 00:54

"Nikolai R. Jensen" <nej@da.dk> skrev :

>men efter den printbane røg

Printbaner ryger ikke nogen steder, med mindre et eller andet i din
montering har fejlet, så der er nok ingen kære mor.
Du må til kasse 1
--

jan@stevns.net - www.stevns.net