Knap forsvinder? huh
Fra : David Poulsen

Dato : 13-08-02 16:05

Davs

Nu er det et godt stykke tid siden jeg har leget med Swing og jeg håber ikke
at det er en BUG fra SUNs side...

Nå men mit problem er at jeg laver en inner class about dialog og når jeg
indsætter koden "public void paint(Graphics g) {}" så forsvinder min knap
nederst på dialogen.

Hvad kan det skyldes programmet er lavet i Swing/JFC og det virker fint hvis
jeg fjerner paint klausulen...

Det skal lige siges at jeg arbejder helst i det "gamle" AWT miljø og vil
allerhelst forblive i det men det kan ikke lade sig gøre da jeg skal bruge
komponenten JEditorPane til noget HTML visning.

Er der nogen som kan hjælpe mig?

Takker på forhånd...

Mvh David

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 13-08-02 16:28

On Tue, 13 Aug 2002 17:05:06 +0200, David Poulsen wrote:

> [...]
> allerhelst forblive i det men det kan ikke lade sig gøre da jeg skal
> bruge komponenten JEditorPane til noget HTML visning.

Det er vel fordi du overloader paint-metoden i din container. Så kan den
jo ikke længere stå for at tegne komponenterne i din container, det er nu
op til den kode du putter ind i paint(...)
Det kan du gøre ved at løbe alle dine komponenter igennem og kalde
repaint(...) på dem.

Martin
--
There are 10 kinds of people. Those who count in binary and those who
don't

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 14-08-02 11:43

"David Poulsen" <d_poulsen@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> allerhelst forblive i det men det kan ikke lade sig gøre da jeg skal bruge
> komponenten JEditorPane til noget HTML visning.

Hejsa

Husk at kalde
super.paint(g) inde fra din egen paintmetode, hvis du ikke selv vil stå for
at painte alle componenter på dialogen.

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk