Kan jeg opsige mit webhotel?
Fra : Stig

Dato : 13-08-02 15:47

Hejsa.

Jeg har bestilt mit webhotel for ca 5 dage siden. Mit DK domæne er blevet
registreret hos DK-hostmasters i dag.

På mit webhotels hjemmeside stod der bla. at de understødde ASP, idag for 2
timer siden, hvor siden er kommet til at virke, finder jeg ud af at jeg ikke
kan bruge deres ASP. De bruger en ældre version, de understøtter kun ASP 2.0

Jeg har ingen regning fået endnu, og selve webhotellet er først blevet taget
i brug fra i dag af fra cirka 2 timer fra nu af.

Kan jeg anullere webhotellet? Hvad med domænet?

Mvh
Stig

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-08-02 17:32

On Tue, 13 Aug 2002 16:47:04 +0200, "Stig" <ingenmail@ingenspam.dk>
wrote:

>Kan jeg anullere webhotellet?

Hvad sagde webhotellet?
Du kan naturligvis flytte til andet webhotel, spørgsmålet er hvad du
kommer til at betale dette webhotel for det arbejde de har udført.

>Hvad med domænet?

Domænet er dit.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-02 17:48

Stig skrev:

>På mit webhotels hjemmeside stod der bla. at de understødde ASP

Det gør de jo også. Der skal dog en fagmand (ikke mig) til at
vurdere om man med rimelighed kan gå ud fra at understøttelsen er
bedre end version 2.0 når der ikke bliver sagt noget.

Fremgår det nogen steder som du burde have læst, at det drejer
sig om version 2?

>Kan jeg anullere webhotellet?

Som udgangspunkt, nej. Du har fået et hotel med ASP som du har
bestilt. Men det kommer an på vurderingen.

>Hvad med domænet?

Hvad med det?

--
Bertel

Fra : Stig

Dato : 13-08-02 19:22

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> Det gør de jo også. Der skal dog en fagmand (ikke mig) til at
> vurdere om man med rimelighed kan gå ud fra at understøttelsen er
> bedre end version 2.0 når der ikke bliver sagt noget.

Hej Bertel. Du kan selv vurdere; http://www.b-one.nu
Det er mit webhotel's udbydere.

> Fremgår det nogen steder som du burde have læst, at det drejer
> sig om version 2?

Ikke om *Version 2* Men de skriver at de bruger:
http://www.chilisoft.com/chiliasp/ - hvor skulle jeg vide fra at de er bedre
end ASP 2.0 eller ej?

> Hvad med det?

Ja jeg har jo intet betalt endnu, derfor vil jeg heller ikke anse det som
*mit*. Kan det også anulleres?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-08-02 20:10

On Tue, 13 Aug 2002 20:22:08 +0200, "Stig" <ingenmail@ingenspam.dk>
wrote:

>Ikke om *Version 2* Men de skriver at de bruger:
>http://www.chilisoft.com/chiliasp/ - hvor skulle jeg vide fra at de er bedre
>end ASP 2.0 eller ej?

Du kunne have undersøgt det, det har du ikke, kan webhotellet bebejdes
det?

>Ja jeg har jo intet betalt endnu, derfor vil jeg heller ikke anse det som
>*mit*. Kan det også anulleres?

Nu skriver du ikke noget sted hvilket domæne det er, men gå ind på
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=79&action=cmsview&language=da&
og slå domænet op, så vil du se at de har bestilt det, og det koster.
Webhotellet har alså efter alt sansynlighed haft udgifter pga. din
bestilling.
Hvis du vil opsige din aftale med webhotellet i utide, så vil du
normalt komme til at betale de udgifter de har haft, samt dem som ikke
kan undgås og den fortjeneste de ville have haft på jeres aftale.

Sagen er naturligvis en anden hvis de har begået en fejl, f.eks. du
har spurgt om de tilbyder ASP 3.0 og de så har svaret ja, men kun
tilbyder ASP 2.0, og du skal bruge funktioner der kun er i 3.0, så vil
du kunne forlange at de opgradere til ASP 3.0 eller at du kan flytte
til andet webhotel der har ASP3.0 uden at du skal betale en masse
penge for det skift.

Men igen, hvordan ser web hotellet på det, stejler de totalt?

Fra : Morgan Jones

Dato : 14-08-02 07:32

> Ikke om *Version 2* Men de skriver at de bruger:
> http://www.chilisoft.com/chiliasp/ - hvor skulle jeg vide >fra at de er
bedre
> end ASP 2.0 eller ej?

Jeg vil mene at du burde have undersøgt det. På linket fremgår det klart at
Sun's ASP variation langt fra er 100% kompatibel med Microsoft asp v2 og asp
v3. Til gengæld var de billige. (jf. tidligere posts omkring pris/ydelse på
varer)

/morgan

Fra : Morgan Jones

Dato : 14-08-02 07:36

Og efter at have læst lidt om firmaet fremgår dte klart at det er et
garagefirma. *lol*

/morgan

omkring pris/ydelse på

Fra : Betina

Dato : 14-08-02 20:39

In article <3d594e32$0$87327$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
ingenmail@ingenspam.dk says...
> Ikke om *Version 2* Men de skriver at de bruger:
> http://www.chilisoft.com/chiliasp/ - hvor skulle jeg vide fra at de er bedre
> end ASP 2.0 eller ej?

Og lige lidt nede på siden er et link
http://www.chilisoft.com/chiliasp/supportedobjects.asp som viser i
ganske overskuelig tabelform hvad Chilisoft kan iforhold til MS's ASP,
det burde du have studeret nærmere når du nu ikke kender til produktet.

Betin@