Prag
Fra : Vandmanden

Dato : 13-08-02 15:02

Hej

Vi er 6 piger, der planlægger en tur til Prag. (med 3-4 overnatninger i
Prag). Udrejse en onsdag og hjem om søndagen. (fra Jylland)

Hvilke muligheder er det letteste og billigste: tog/sovebus/fly.

Er det billigst at bestille en samlet rejse, incl. ophold? (hvilke
rejseselskaber?)

Jeg mener at kunne huske, at jeg engang har læst, at der er mulighed for
bustransport fra Danmark til større byer i Europa, - men jeg husker ikke
hvilket selskab der er tale om.

....... så er der nogen, som har nogle gode tips, - og ved hvilke muligheder
der er,- så hører jeg meget gerne herom.

Hilsen
Dorte

Fra : Søren Blom

Dato : 13-08-02 15:16

"Vandmanden" <dorte@mail.dk> skrev
> Vi er 6 piger, der planlægger en tur til Prag. (med 3-4 overnatninger i
> Prag). Udrejse en onsdag og hjem om søndagen. (fra Jylland)

Hvis jeg var jer, så ville jeg tage og følge med i nyhederne, Prag er ikke
stedet at tage til lige nu, da der er store oversvømmelser i byen og i det
hele taget i hele regionen, Sydtyskland, Østrig, Slovakiet, Ungarn er ikke
steder at tage hen lige nu for at holde ferie.

> Hvilke muligheder er det letteste og billigste: tog/sovebus/fly.

Den billigste måde er at tage med bus der ned, I kan finde de rejseselskaber
der laver rejser derned ved en hurtig søgning med f.eks. Google

> Er det billigst at bestille en samlet rejse, incl. ophold? (hvilke
> rejseselskaber?)

Ja.
--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : mobo

Dato : 13-08-02 15:19

> [...]
> Prag). Udrejse en onsdag og hjem om søndagen. (fra Jylland)
>
> Hvilke muligheder er det letteste og billigste: tog/sovebus/fly.

Den billigste jeg kunne finde sidst jeg ledte var www.benns.dk der har
busser til prag... De har vist også fået flyrejser.... Men ellers er det
bus med eller uden hotel inkl. i prisen.....priseksempler fra deres
hjemmeside:
a.. 3 nætter / 6 dage fra kr. 998,- p.p.
a.. 4 nætter / 7 dage fra kr. 1298,- p.p.
a..
ellers er der www.sunnytours.dk der også har bus og flyrejser til prag...

> Er det billigst at bestille en samlet rejse, incl. ophold? (hvilke
> rejseselskaber?)

Der nok billigst at få en samlet pris... Dog med undtagelser.. Sidste gang
jeg var i Prag valgte jeg selv at finde overnatning, hvilket jeg kunne få
billigere end i pakkerejsen....

> Jeg mener at kunne huske, at jeg engang har læst, at der er mulighed for
> bustransport fra Danmark til større byer i Europa, - men jeg husker ikke
> hvilket selskab der er tale om.

www.eurolines.dk men det kan ikke betale sig til Prag.... De er for
dyre...

> ...... så er der nogen, som har nogle gode tips, - og ved hvilke
muligheder
> der er,- så hører jeg meget gerne herom.

MVH
morten

Fra : Tp

Dato : 07-09-02 21:19

Hvorfor ikke tage til Stettin i Polen med sunnytours....??

Mvh Tp

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 13-08-02 15:14

"Vandmanden" <dorte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke muligheder er det letteste og billigste: tog/sovebus/fly.

Jeg har lige været afsted med Sunny Tours til Prag, og det var sådan set en
udmærket tur - både prismæssigt og kvalitetsmæssigt. Kig på:
http://www.sunnytours.dk/

> Er det billigst at bestille en samlet rejse, incl. ophold? (hvilke
> rejseselskaber?)

Normalt ja. Det gælder også for Sunny Tours. Hvis man skal rundt i Tjekkiet
kan man nøjes med at købe en 'transportbillet', men det er billigst at
bestille hotellet sammen med rejsen.

> Jeg mener at kunne huske, at jeg engang har læst, at der er mulighed for
> bustransport fra Danmark til større byer i Europa, - men jeg husker ikke
> hvilket selskab der er tale om.

Jeg ved ikke om der er andre end Sunny Tours der laver disse rejser, men de
kører ihvertfald fra hhvs. København og Jylland. De to busser mødes i
nærheden af Hamborg, hvor nogle af passagerner skifter til den anden bus.
Derefter fortsætter den ene bus mod Prag, og den anden mod Paris. Da I jo
nok rejser om natten kan jeg godt anbefale at betale ekstra for en rigtig
soveplads.

God tur.