Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DVIN på Sony TRV15E
Fra : Martin S.

Dato : 13-08-02 14:40

Hej, har fundet en del sites som omhandler ovenstående problem. F.eks.:
http://www.lynxdv.com/estore/sony.php og
http://lea.hamradio.si/~s51kq/DV-IN.HTM
Men er der nogen der kender steder i DK hvor et sådant tool/softwarekit kan
erhverves.??
Det ville jo være nice med DVIN på kameraet....

Og sekundært:
Med det ovennævnte kamera, som ikke kan køre med ANA-in såvidt jeg har
forstået - hvordan kan jeg overføre VHS til miniDV uden framegrabber i PC-en
eller andet videokamera... En billig metode ??

Og undskyld fordi jeg kom til at poste dette i markedsgruppen...
Mvh. Martin

Fra : J@N

Dato : 13-08-02 18:46

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> erhverves.??
> Det ville jo være nice med DVIN på kameraet....

En anden mulighed hvis du ikke har DV-IN er en DVD-brænder, så beholder du
den gode kvalitet, som du ikke får med på VHS-båndet. Desuden kan du lave
menuer osv.

Jan

Fra : Martin S.

Dato : 13-08-02 18:37

"J@N" <itjf@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:ajbd1g$1hs$1@sunsite.dk...
> [...]
> den gode kvalitet, som du ikke får med på VHS-båndet. Desuden kan du lave

Det er rigtigt nok. Laver ellers SVCD og divx af miniDV-optagelserne. Og det
ser jo fint ud på et TV.
Og til de rigtig krævende laver jeg Mini-DVD-er (DVD-vob på alm CD-er) -
der kan dog kun være ca. 15 min, men til at leve med hvis det f.eks. er en
"kort" film. he..
Men det kunne være smart at kunne lave en ren DV af det færdigredigerede.
Nå - har dog fundet noget software - prøver at lave en Lanc1-ting eller hvad
det nu hedder. Og så må DV-in være et faktum... Ellers er prisen ca. 600 kr.
for kabel og software så det går jo nok.

Mvh. Martin S.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-02 19:39

Løsningen på:
http://lea.hamradio.si/~s51kq/DV-IN.HTM
kostede mig 31 kroner til stik og ledning. Det er der ingen ben i. Bemærk at
der er meget andet en DV-IN der kan pilles ved på disse kameraer.... Se
lige her: http://www.uwasa.fi/~f76998/video/dv/codes/

Jeg bruger selv Studio 7 og laver en digital master af min redigerede film
på et mini-dv bånd. Det bånd bliver så overspillet til VHS så bedstemødrene
kan se børnebørnene. Masteren og råbåndene gemmer jeg til det en dag bliver
et andet format end VHS der står i de små hjem.

Karsten

Fra : Martin S.

Dato : 13-08-02 19:50

Kanon link... du siger du selv har fixet dit dv-cam. Hvilket program har du
brugt ?
Jeg har dl. noget der hedder rm95 og dvin-lite er det de rigtige programmer
eller skal jeg bruge noget helt syvende.. Og sidst - fik du så enabled
Analog-in, da du ordnede din ?

Din teknik med master og råbånd var sådan set også det jeg havde forestillet
mig.. :)

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-02 23:10

Min DV-dims er en gammel Sony SC100E der kun er til firewire. Ingen analoge
ting her. På http://lea.hamradio.si/~s51kq/DV-IN.HTM er der link til
programmerne, men man skal lige være opmærksom på om netop det program man
bruger, passer til netop det kamera (ellers påstås det at kameraet ikke er
der). Sidst jeg fiksede et D8 for en kollega var det med DVin-110.exe (ved
ikke hvorfra...). Om det fik analog-in ved jeg ikke med DV-in virkede. Jeg
har lavet det på to rene DV og på to D8'ere.

Se lige her. Manden er opfindsom.....
http://www.bealecorner.com/trv900/

Karsten