Seriel adapter til at tilslutte en palm ti~
Fra : Andreas Roepstorff

Dato : 13-08-02 14:42

Hej,
Jeg leder efter en adapter der gør det muligt at tilslutte en PalmPilot
til en serielporten på en mac. Det er vist en standard pc-mac seriel
adapter. Er der et bud derude på, , hvor man kan støve en sådan op?
Alternativt en der ligger inde med en ekstra?
Andreas

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-08-02 00:37

Andreas Roepstorff <etnoroep@au.dk> wrote:

> [...]
> adapter. Er der et bud derude på, , hvor man kan støve en sådan op?
> Alternativt en der ligger inde med en ekstra?

Har du lige købt en palm?

Jeg købte en palm for 1/2 år siden og stod med samme problem. Man kan
købe en adapter via forskellige foretninger. Fx ved jeg at computerstore
sælger dem. Problemet er bare at de er ekstremt dyre (170-200 kr syntes
jeg var lige i overkanten for en lille plastic dims). Jeg blev lidt
arrig og skrev til Palm at jeg følte mig snydt da der på den pakke jeg
købte stod at man kunne slutte Palm'en direkte til Mac'en (hvilket man
_ikke_ kan). Jeg fik en meget høflig telefonopringning fra Palm og de
tilbød mig at sende en adapter gratis. Det skal lige nævnes at Palm'en
var købt fra ny af i en ikke Mac butik. Fantastisk service.

Så der findes adaptere og de kan købes enten hos Palm eller en anden Mac
foretning. Man kunne selvfølgelig også prøve at henvende sig til Palm
som jeg gjorde.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-08-02 06:18

nicolai@robra.dk (Nicolai Brandt) writes:

> Så der findes adaptere og de kan købes enten hos Palm eller en anden Mac
> foretning. Man kunne selvfølgelig også prøve at henvende sig til Palm
> som jeg gjorde.

Jeg synes jeg har set noget med USB-adaptere. Da den serielle
forbindelse kører med 9600 baud kunne det vel være et interessant
alternativ.

(Put iøvrigt ikke Palmen i baglommen og glem den! Det gjorde jeg -
det kunne den ikke lide).
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-08-02 10:55

On Wed. d. 14 Aug. 2002 kl. 05:18 GMT, Thorbjoern wrote:

> (Put iøvrigt ikke Palmen i baglommen og glem den! Det gjorde jeg -
> det kunne den ikke lide).

bryder du dig ikke om bærbare eletriske dingenoter?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-08-02 11:20

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> bryder du dig ikke om bærbare eletriske dingenoter?

Jooooh. Jeg har fx en mobiltelefon det endnu ikke er lykkedes mig at
tage livet af. Maaske kan varm kaffe goere det?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-08-02 12:01

On Wed. d. 14 Aug. 2002 kl. 10:19 GMT, Thorbjoern wrote:

> Jooooh. Jeg har fx en mobiltelefon det endnu ikke er lykkedes mig at
> tage livet af. Maaske kan varm kaffe goere det?

prøv det, prøv det

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-08-02 13:36

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg synes jeg har set noget med USB-adaptere. Da den serielle
> forbindelse kører med 9600 baud kunne det vel være et interessant
> alternativ.

Jeg er seriøst på vej væk fra Seriel forbindelse. Mest fordi det ikke er
understøttet af mit nye system. Har netop investeret i et USB PCI kort.
Men det er jo' en ekstra udgift der vil noget. Først skal man betale for
et USB kort og bagefter for en USB adapter (den koster nemlig). Min
historie gik på at jeg netop havde serielle porte og derfor ikke regnede
med nogen som helst form for udgift da jeg købte min Palm.

Mht hastigheden så gør det ikke så forfærdeligt meget. Jeg kan max
flytte 8 mb og det tager ikke så lang tid at man bliver træt af det.

> (Put iøvrigt ikke Palmen i baglommen og glem den! Det gjorde jeg -
> det kunne den ikke lide).

Hm, ikke så godt. Min er heldigvis næsten for stor til at kunne ligge
komfortabelt i en baglomme

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-08-02 13:46

nicolai@robra.dk (Nicolai Brandt) writes:

> historie gik på at jeg netop havde serielle porte og derfor ikke regnede
> med nogen som helst form for udgift da jeg købte min Palm.

Æv.

> Mht hastigheden så gør det ikke så forfærdeligt meget. Jeg kan max
> flytte 8 mb og det tager ikke så lang tid at man bliver træt af det.

med mindre du flytter dem ALLE sammen på en gang. z.

> Hm, ikke så godt. Min er heldigvis næsten for stor til at kunne ligge
> komfortabelt i en baglomme

Du er garanteret ogsaa en lille splejs på LANGT under 100 kg.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn