hovedepine
Fra : uffe thomsen

Dato : 18-02-01 14:14

Hej allesammen...

Nogen der har et godt middel mod hovedepine da jeg døjer ufattelig meget af
hovdepine for tiden..

Hilsen Uffe.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 19-02-01 10:27

Hej Uffe.

Jeg tror at de fleste der vil hjælpe dig gennem denne gruppe, gerne
vil vide lidt mere om din hovedpine før end at de giver dig gode råd.

Jeg vil jo anbrefale dig akupunktur, da det er ret effektivt mod både
migræne og andre smerte problemer.

Hvis din hovedpine f.eks. sidder i panden, er der et punkt på hånden
der hedder Co.4 som du kan trykke på, og i de fleste tilfælde vil din
pandehovedpine fortage sig

Co.4 sidder midt mellem pegefingerens mellemhåndsknogle og
tommelfingeren, liger der hvor der kommer en bule op når du samler
tommel og pegefingere.
Bare masser godt og hårdt, og ja det KAN mærkes

____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk

Fra : someone

Dato : 19-02-01 13:15

Hej.

Sidder her med en dunkende hovedpine som stammer fra baghovedet, (føler det
er der hvor nakken "slutter" og baghovedet starter)
Nogen punkter jeg kan masser ?? og kan akupunktur være godt mod
"virus/betændelse på ballancennerven" ?? lider desværre ofte af dette.

Hilsen mig.

Fra : alvin

Dato : 20-02-01 09:24

"someone" <someone@somewere.dk> wrote in message news:y78k6.10177$2w6.128456@twister.sunsite.dk...
> [...]
> Nogen punkter jeg kan masser ?? og kan akupunktur være godt mod
> "virus/betændelse på ballancennerven" ?? lider desværre ofte af dette.

Sådan som du beskrive det, skal du nok prøve en nakkehelbredelses te ( http://www.hao.dk/urte-te/?nr=8 ), den skulle være rigtig god
med til- og fraføringsnerverne. Også akupunktur behandling vil være oplagt til sammenligning med andre behandlingsformer. Akupressur
(punkter man masserer) f.eks. kan komme på tale senere til forebyggelse når du har din lidelse under kontrol.

Med venlig hislen

Alvin

Fra : Bjarne Krog

Dato : 20-02-01 21:38

On Mon, 19 Feb 2001 12:15:26 GMT, "someone" <someone@somewere.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Sidder her med en dunkende hovedpine som stammer fra baghovedet, (føler det
>er der hvor nakken "slutter" og baghovedet starter)
>Nogen punkter jeg kan masser ??
Ja netop der hvor smerten starter, lige i underkanten af kraniet, og/
lige foran ørets nederste del ( altså ikke på øret men lige foran på
kraniet, lige foran der hvor øreflippen starter)

>og kan akupunktur være godt mod
>"virus/betændelse på ballancennerven" ?? lider desværre ofte af dette.
Ja der er punktet "Du 14" til alle betændelses tilstande, og alt efter
hvilke ubalancer du ellers har, ville jeg sikkert bruge et punkt der
ligger lige en finger bredde over øret, samt et skalp punkt i nakken.

Find en akupunktør der er medlem af Praktiserende akupunktører, og
ikke en hvilken som helst læge, der bare har taget et weekend kursus
over to uger, men en der har sin uddannelse i orden, og det har alle
der er medlem af PA.

Du kan finde et link til dem på min hjemmeside under LINKS....

____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk

Fra : Kim Brems

Dato : 28-02-01 21:53

Hej Uffe

Prøv at se på følgende hjemmeside:

www.ol-smerteterapi.dk

Ole Larsen har udarbejdet et lille program, hvor du helt uden medicin kan
blive din hovedpine kvit.

Med venlig hilsen

Kim Brems

Fra : Janni/Helle

Dato : 10-03-01 21:01

Jeg kan anbefale akupunktur, det virkede for mig. Jeg har stort set ingen
hovedpine mere, og jeg havde det ofte 3-4 gange om ugen. Good luck