ude og svømme med mobilen :)
Fra : Morten Decker

Dato : 13-08-02 10:59

Hejsa..
En af mine kammerater har for ikke lang tid siden erhvervet sig en Nokia
5210. Efter et par uger testede han så om den kan tåle vand. Ikke helt med
vilje- han han faldt i søvn til en havnefest og sad desværre på kanten til
havnebassinet...... Telefonen lå i lommen ( tændt ) og selvom det nok ikke
undrer nogen så har der ikke været liv i den siden ( min kammerat slap noget
heldigere fra vandturen, omend han blev forskrækket )

Mit spg er så om der overhovedet er noget man kan gøre?? Er telefonen til at
redde eller kan man på nogen måde få nogen form for forsikring udbetalt. (
forudsat af, at man ikke allerede har en forsikring der dækker kvajet
opførsel )
Nogen der ved noget der evt. kan være en hjælp, om ikke andet så ryger den
squ bare ud!

mvh.

/Decker

Fra : Fischer

Dato : 13-08-02 11:08

> Nogen der ved noget der evt. kan være en hjælp .....

Man kan forsøge at adskille og rense telefonen - helst hurtigst muligt efter
skaden.
Men når du skriver havn, så regner jeg med at vi taler om saltvand?
Hvis det er tilfældet, gad jeg ikke gøre forsøget - så er den nok helt
færdig.

Og der er ikke nogen garati der dækker. Bare fabrikanten kan spore den
mindste smule fugt, fralægger de sig enhver forpligtelse.

*Fischer

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 13-08-02 12:42

Hejsa,

[vandskade]
> Mit spg er så om der overhovedet er noget man kan gøre??

Se tråd om emnet længere oppe evt. groups.google.com

> Er telefonen til at
> redde eller kan man på nogen måde få nogen form for forsikring udbetalt

Nogle forsikringer (bla. TopDanmark) har "alrisk-dækning", men selvrisikoen
på de skader er cirka 1800 såehh...

Alternativt kan han forsøge at få den dækket af garantien, hvis den kan
vaskes og tørres så man ikke kan se den er fugtskadet.

--
Kasper