Bogholderi software
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-02 09:27

Kære gruppe:

Jeg har meget længe kørt med Maconomy som bogholderi/regnskabs program.
Det har tjent mig godt men det er ved at være meget gammelt

Er der nogen som har anbefalinger til alternativer? Det skal være Mac OS
X kombatibelt og tilpasset danske forhold. Til lille/mellemstor
virksomhed.

På forhånd tak,
Henrik.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 09:56

<Henrik> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen som har anbefalinger til alternativer? Det skal være Mac OS
> X kombatibelt og tilpasset danske forhold. Til lille/mellemstor

Hansa FirstOffice.

http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=268400

Der kommer også en artikel om det i DobbeltKlik om 14 dage.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-08-02 10:30

> Hansa FirstOffice.
>
> http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=268400

Det slår mig, at du henviser flere og flere spørgsmål her i gruppen, til
debatgrupper på Groupcare.

Udover ovenstående, gælder det f.eks. emnerne; børn og Mac, og brug FTP.

Dermed fjernes debatten jo fra denne gruppe, hvilket både svækker denne
gruppes indhold samt kvaltiteten af den givne debat på "dine
Groupcare-grupper".

Er det kun mig, som synes det er en uskik, at henvise emner til
Groupcare-grupper?

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-08-02 12:37

Preben Bødker Nielsen <gizmo@NosPAM.dk> wrote:

> [...]
> Groupcare-grupper".
>
> Er det kun mig, som synes det er en uskik, at henvise emner til

Hej Preben

Jeg kan sagtens følge dig, men mange ønsker desværre ikke at bruge en
news group, men hellere i stedet en mailingliste.

Et eller andet sted ville jeg også helst have debatten her på
dk.edb.mac, men jeg tror det afholder mange fra en være med i en debat.

Hovedparten af dem der fx. er med i ftp og http gruppen bruger slet ikke
news groups.

Med hensyn til børn og Mac, så er det vist bedst i en lukket gruppe,
hvis de vil udveksle .mp3 filer, spil, chat og des lige.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 13-08-02 19:51

jo lidt...måske...

> [...]
> dk.edb.mac, men jeg tror det afholder mange fra en være med i en debat.
>
> Hovedparten af dem der fx. er med i ftp og http gruppen bruger slet ikke

hvorfor laver I ikke grupperne åbne, så kan man jo gå ind og læse
debatterne, ville f.eks. gerne lige se hvad der blev skrevet om vedr.
hansa., men man skal være medlem af jeres gruppe....

> Med hensyn til børn og Mac, så er det vist bedst i en lukket gruppe,
> hvis de vil udveksle .mp3 filer, spil, chat og des lige.

det er forståeligt.
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-08-02 17:52

<Henrik> wrote:

> Jeg har meget længe kørt med Maconomy som bogholderi/regnskabs program.
> Det har tjent mig godt men det er ved at være meget gammelt

Er det /kun/ fordi den er gammel at du vil have den udskiftet? Er der
noget du mangler i Maconomy?

Den kører jo stadig snildt i Classic.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Copland MacSupport

Dato : 13-08-02 19:05

Udvalget af bogholderisoftware er meget spinkelt på Macplatformen, men jeg
plejer som default at anbefale løsningerne fra Hasa Business Solutions
http://www.hansaworld.com/ til mine kunder, og de er meget glade for hansa.

det er generelt billigere løsninger, og meget hurtigere, og så har Hansa's
produkter den fordel at de er hybride i den mest udvidede form der kan
forestilles. Som de eneste på markedet er de klienter man køber
installerbare ikke bare på Mac og Windows men også linux og Unix er
understøttet. også blandede netværk er supporteret. - Meget spændende ikke
sandt.

Forbrugerrådet er en af deres kunder.

Glenn Rødbro
Copland MacSupport
GSM: 20784634 CVR: 26384117
Email copland@firma.tele.dk

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-08-02 19:27

Copland MacSupport <copland@firma.tele.dk> wrote:

> [...]
> installerbare ikke bare på Mac og Windows men også linux og Unix er
> understøttet. også blandede netværk er supporteret. - Meget spændende ikke

Men er der nogen speciel grund til at udskifte et program som Maconomy,
som man allerede /kører/?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-08-02 19:37

Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Men er der nogen speciel grund til at udskifte et program som Maconomy,
> som man allerede /kører/?

Han skriver jo netop:

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-08-02 20:45

Preben Bødker Nielsen <spam1@os.dk> wrote:

> Han skriver jo netop:
> "Det skal være Mac OS X kombatibelt"

Og hvorfor er det en nødvendighed, når der allerede bruges et fungerende
program, som kører uden problemer i Classic?

Det er vel ikke et religionsspørgsmål?

Han kunne i øvrigt sikkert sagtens have en gammel MacPlus eller LC
stående til at tage sig af bogholderiet.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-08-02 23:57

Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Og hvorfor er det en nødvendighed, når der allerede bruges et fungerende
> program, som kører uden problemer i Classic?

Da du åbenbart ikke kan huske startspørgsmålet, gentages det her:
> [...]

> Det er vel ikke et religionsspørgsmål?
> Han kunne i øvrigt sikkert sagtens have en gammel MacPlus eller LC
> stående til at tage sig af bogholderiet.

Han kunne utallige ting, men han spørger om et _alternativ_, som skal
være _Mac OS X_ kompatibelt.

/Preben

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 19:51

In article <1fgvfcb.1fktn6g14z46jiN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Men er der nogen speciel grund til at udskifte et program som Maconomy,
> som man allerede /kører/?

Ja. Hvis der sker noget med databasen er du på skideren. Programmet
hverken udviklses eller supporteres længere, og dem med viden om hvordan
man rekonstruerer en database forsvinder lige så stille.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 13-08-02 20:45

> Ja. Hvis der sker noget med databasen er du på skideren. Programmet
> hverken udviklses eller supporteres længere, og dem med viden om hvordan
> man rekonstruerer en database forsvinder lige så stille.

Man tager vel backup ...

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-08-02 23:48

In article <1fgvirk.1aavh9617kkqxsN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Man tager vel backup ...

Det er ikke altid nok.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-08-02 20:31

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Ja. Hvis der sker noget med databasen er du på skideren. Programmet
> hverken udviklses eller supporteres længere, og dem med viden om hvordan
> man rekonstruerer en database forsvinder lige så stille.

Din revisor kan blive lidt knotten, hvis du anvender et program
der ikke længere supporteres, så ja; der er en god grund til at
udskifte et gammelt program, upåagtet om det virker fint eller ej.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Henrik

Dato : 15-08-02 10:26

Per_Erik_Rønne wrote:

> Er det /kun/ fordi den er gammel at du vil have den udskiftet? Er der
> noget du mangler i Maconomy?
>
> Den kører jo stadig snildt i Classic.

Mjae øh.

Nu er det ikke mig selv personligt der bruger programmet og jeg er ikke
særlig regnskabs kyndig. Men vi har behov for større fleksibilitet i
rapportering og budgettering.

Desuden er Maconomy ikke længere supporteret/udviklet og jeg vil ikke
satse på en løsning der kører i Classic-mode.

Herlige hilsner,
Henrik.