Overførsel af telefon nr.
Fra : WebMaster

Dato : 13-08-02 07:07

Hej,

Har jeg krav på at beholde mit telefon nr. hvis jeg opsiger mit abonnement
og sætter taletidskort i min telefon?
Jeg ringer så sjældent op fra min telefon, at det snart går hen og bliver
for dyrt med abonnement.

Jeg har i øjeblikket Sonofon Variant. (Jeg har "overstået" den 6. måneders
bindingsperiode.)

Mvh
WebMaster

Fra : Spinner

Dato : 13-08-02 07:23

Ja, og skift til feks. Telmore. Da betaler du ikke abonnement, men blot for
det antal minutter du taler.

Spinner

Fra : Andersen

Dato : 13-08-02 22:21

"Spinner" <Spinner@begood.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, og skift til feks. Telmore. Da betaler du ikke abonnement, men
blot for
> det antal minutter du taler.

Det er lidt en sandhed med modifikationer. Se dette klip af deres
betingelser:

---snip---
Du betaler ikke abonnement for TELMORE Free, kun for dit forbrug.
Det forudsættes dog, at du har et forbrug på mindst 75 kr. over 3
måneder.
Ved mindre forbrug tilbyder TELMORE et alternativ, hvor du i måneder
med et forbrug på under 25 kr. betaler 15 kr. månedligt for
abonnementet
uden krav om minimumsforbrug.
---snap---

Det gør det dog stadig til at attraktivt oplæg. (Er selv Telmore
kunde)

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 13-08-02 07:41

WebMaster <webmaster@clublove.dk> wrote:
> Har jeg krav på at beholde mit telefon nr. hvis jeg opsiger mit
> abonnement og sætter taletidskort i min telefon?

Du har krav på at dit nuværende selskab frigiver dit nummer,
så du kan tage det med dig. Derimod har et evt. nyt selskab ikke
pligt til at acceptere nummeret.

Hvordan de enkelte selskaber stiller sig i praksis ved jeg ikke,
men det kan du sikkert få svar på i dk.teknik.telefoni.mobil.

> Jeg ringer så sjældent op fra min telefon, at det snart går hen og
> bliver for dyrt med abonnement.

Som det også er skrevet i et andet svar, så er Telmore en oplagt
mulighed, og der ved jeg med sikkerhed, at du kan få dit nummer
med.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>