Salg af sommerhus
Fra : kim014

Dato : 12-08-02 21:48

Vi har næsten fået vores sommerhus solgt ved mægleren, og er enig om
salgsprisen , køber ønsker at overtage huset hurtigst muligt. ER det
forsvarlig selv at kigge papirerne igennem og skrive under, eller skal man
have advokat til dette ?? Ejd. mægleren mener godt jeg kan og vil godt
hjælpe, Er der noget man skal være speciel opmærksom på?? Mvh. Kim

Fra : Henrik H

Dato : 13-08-02 13:08

kim014 <kim014@mail.dk> skrev:
>Vi har næsten fået vores sommerhus
> [...]

De ting der er vigitge at holde sig for øje når der handles
sommerhus, plejer gerne at varetages af mægleren.
Men vær sikker på at aftaler imellem køber og sælger er skrevet i
aftalen. F.eks. Indbo som ikke medfølger, skader som evt. udbedres af

sælger/køber.
Forhold som køberen er gjort opmærksom på i form af naboens hjemmel
til at anvende grusveje i forbindelse med grunden e.l.

Det er lige hvad jeg ville mene var vigtige at være opmærksomme på.

MVH

Henrik

Fra : kim014

Dato : 13-08-02 15:33

Vil det sige er der ikke skulle være de store problemer som sælger, i selv
at kigge det igennem og underskrive skødet ?? Mvh. Kim

Fra : Jakob Paikin

Dato : 13-08-02 16:07

On Tue, 13 Aug 2002 16:32:48 +0200, "kim014" <kim014@mail.dk> wrote:

>Vil det sige er der ikke skulle være de store problemer som sælger, i selv
>at kigge det igennem og underskrive skødet ?? Mvh. Kim

Som sælger har du ejendomsmægleren på din side. Det er mæglerens
opgave at varetage dine interesse (ligesom køber har en advokat til at
hjælpe på sin side).

Hvis mælgeren mener at skødet er OK, bør du uden videre kunne
underskrive. Det er naturligvis klogt af dig at læse det og spørge til
eventuelle uklarheder/tvivlsspørgsmål, men udgangspunktet må være, at
det er mæglerens opgave.

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine.

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning.

Ovenstående indlæg er i øvrigt min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.