CD handel i udlandet
Fra : Mythos

Dato : 12-08-02 18:27

Hej i gruppen

Jeg ved ikke om emnet er brugt før, jeg syntes ikke at have set det, eller
også skal jeg bare have nye briller

Det jeg godt kunne tænke mig, er at vide om jeg helt legalt kan tage til
nabolandet og hente cd-skiver til eget brug, og der med slippe for denne
ekstra afgift der er kommet.

Jeg har forsøgt at kontakte Copy-Dan pr. mail, de skrev kort og godt, "bliv
din egen importør", men så meget er det heller ikke jeg skal bruge. Men jeg
har regnet lidt på det, så selv om jeg skal med færge fra Bornholm til
Ystad, så vil jeg kunne spare noget der ligne halvdelen ved at hente
skiverne i Sverige. Men hvad ville de sige i tolden når jeg kommer hjem, og
skal jeg betale denne ekstra afgift ?

Kim Larsen

Fra : TGD

Dato : 12-08-02 18:42

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Det jeg godt kunne tænke mig, er at vide om jeg helt legalt kan tage til
> nabolandet og hente cd-skiver til eget brug, og der med slippe for denne
> ekstra afgift der er kommet.

Det er helt lovligt at købe CDere med lavere afgift fra eks. Tyskland og
England, også via internettet, husk dog at det kun gælder til privatforbrug
du måikke videresælga skiverne

> [...]
>Ystad, så vil jeg kunne spare noget der ligne halvdelen ved at hente
>skiverne i Sverige. Men hvad ville de sige i tolden når jeg kommer hjem, og

Bestil dem via internettet. Handler du indenfor EU betaler du kan moms fra
sælger landet, den er en del lavere i Tyskland og England.

Fra : Jesper Brock

Dato : 12-08-02 21:37

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote in message
> Bestil dem via internettet. Handler du indenfor EU betaler du kan moms fra
> sælger landet,

.....medmindre at sælgers omsætning i Danmark er så stor, at han skal være
momsregistreret her i landet

--
/Jesper
Flashlight-Gruppen.dk

Gud sagde: lad der blive lys... og det blev der.
For heldigvis havde vi været der dagen før og lagt kabler ud...

Fra : TGD

Dato : 13-08-02 07:55

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM)superbruger.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> ....medmindre at sælgers omsætning i Danmark er så stor, at han skal være
> momsregistreret her i landet

I såfald vil man kunne se det på prisen og vælge en anden sælger