Undervisningsmateriale til Frontpage 2000?~
Fra : Anders Vedel Bak

Dato : 12-08-02 18:05

Hej Gruppe,
Jeg arbejder på en skole, og skal have et par hold i Webdesign (8-9-10 kl.),
og er derfor på jagt efter undervisningsmateriale.
Vi skal anvende Frontpage (2000) som hovedprogram.
Er der nogen der kender til noget (godt) materiale, skrevet til den
målgruppe?

Jeg erindrer svagt at have set nogle "skole-edb-hæfter" i stil med de gamle
knowware-hæfter et sted - men husker ikke forlag,
forfatter etc. - og heller ikke om der var et decideret webdesign-hæfte. Der
var vist ihvertfald et Word-hæfte. Kender nogen noget til dette?

Håber i kan hjælpe!

Jeg spørger også i dk.undervisning.folkeskole - undskyld til dem der bliver
dobbelt-postet.

MVH
Anders Bak

Fra : Anders Vedel Bak

Dato : 12-08-02 18:19

Ups - jeg havde ikke helt gjort mit hjemmearbejde - sorry.
De omtale hæfter er fra IDG - men der er ikke noget om Frontpage, så
spørgsmålet er stadig relevant.
MVH
Anders Bak

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-08-02 18:22

Anders Vedel Bak wrote:
> Ups - jeg havde ikke helt gjort mit hjemmearbejde - sorry.
> De omtale hæfter er fra IDG - men der er ikke noget om Frontpage, så
> [...]

Der findes en række begynderhæfter til FrontPage 2000 og 2002 - der
findes ikke egentlige skolehæfter. Derudover findes der et hæfte om
FrontPage Express. Du kan se i de nævnte hæfter og se om du kan bruge
dem til noget.
Der findes også en række bøger/hæfter om webdesign, som du måske kan få
tips fra.

--
ahw

Fra : Ulrik Friis

Dato : 12-08-02 22:49

> Ups - jeg havde ikke helt gjort mit hjemmearbejde - sorry.
> De omtale hæfter er fra IDG - men der er ikke noget om Frontpage, så
> spørgsmålet er stadig relevant.

UNI-C (Skolekom) har måske noget materiale du kan bruge?

IDG har FrontPage 2000 hæfte til 49 eller 69 kr og en FrontPage 2000 bogen
til ca. 250 kr. Priserne hentet fra hovedet. Hvis du skal undervise 8., 9.
og 10. klasser skal du nok selv lave - tilpasse - materialet .

Der findes også en engelsksproget FP2000 tutorial på msdn.microsoft.com et
sted...

mvh
Ulrik

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 12-08-02 20:30

> [...]
>
> Håber i kan hjælpe!
>
> Jeg spørger også i dk.undervisning.folkeskole - undskyld til dem der bliver

Hej Anders
Jeg har noget matriale som jeg har fået gennem Netskolen omhandlende
FP2000, dette matriale er belagt med copyrigt fra ITEM group ålborg
Tlf. 98 11 62 88 Forfatteren hedder Uffe Vestergård prøv at ringe
til dem. Matrialet er ret godt.
Jeg har det som pdf filer.
Paul Ø. Sørensen

Fra : Per

Dato : 13-08-02 14:09

Paul Østerby Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> FP2000, dette matriale er belagt med copyrigt fra ITEM group ålborg
> Tlf. 98 11 62 88 Forfatteren hedder Uffe Vestergård prøv at ringe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per

Dato : 13-08-02 14:15

Min Kommentar :
> Ups! fik trykket lidt for hurtigt på send i indlægget ovenfor. Ville blot også anbefale materialet fra Netskolen. Jeg
tror det er ideelt til de skoleklasser. Har selv brugt materialet som elev hos Netskolen. Det er rigtig godt.

mvh Per

Fra : steen

Dato : 14-08-02 00:01

> [...]
>
> Håber i kan hjælpe!
>
> Jeg spørger også i dk.undervisning.folkeskole - undskyld til dem der

hej anders.
nu er jeg selv en newbee i fp 2000
jeg har købt et hæfte til 49 kr i bilka om frontpage 2000 på dansk fra
forlaget globe på 78 sider med billeder og det hele.
der var alt det jeg skulle bruge for at komme godt igang.
mvh steen.

Fra : Anders Vedel Bak

Dato : 19-08-02 22:04

Tak til alle for forslag og ideer. Jeg har kigget på hefter, og fandt også
noget materiale et sted på nettet, der var brugbart til en start - jeg har
ikke adressen her (men det var via en google-søgning).
MVH
Anders Bak