newbie: jsp spørsmål
Fra : daxi jumbo

Dato : 12-08-02 16:44

heisann.

har en servlet skal utføre en oppgave og deretter gjøre sendRedirect(...)
tilbake til siden den ble kalt fra. hvordan gjør jeg det? altså, med hvilken
metode finner jeg adressen til siden jeg ble kalt fra..

på forhånd takk

Chris

Fra : bvli

Dato : 12-08-02 22:45

http://java.sun.com/products/servlet/2.3/javadoc/javax/servlet/http/HttpServletRequest.html#getRequestURL()

Fra : Carsten

Dato : 13-08-02 07:22

getRequestURL giver dig i dette tilfælde blot URL'en på
din servlet og det bliver du ikke meget klogere af.
Der er ingen sikker metode til at finde ud af hvor
du/brugeren kom fra lige inden servletten blev kaldt.
Nogle browsere (hvis afsender er en browser)
vedligeholder "Referer: xyz-url" headeren, men det
kan du ikke regne 100% med. Ergo: sæt selv
aktuelle side ind som hidden field på dine jsp's.

Carsten

"bvli" <bvli@grynberg-lindberg-dot-dk.nospam> skrev i en
meddelelse news:aj9aci$hc6$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : daxi jumbo

Dato : 15-08-02 01:12

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> vedligeholder "Referer: xyz-url" headeren, men det
> kan du ikke regne 100% med. Ergo: sæt selv
> aktuelle side ind som hidden field på dine jsp's.

det var et godt forslag! jeg er ikke helt stødig når det gjelder forms, men
hvordan sender jeg med hidden feltet når en bruker klikker på en link?
sendes ikke parameteren bare når man klikker på "type = 'submit'" knappen?

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 15-08-02 13:38

"daxi jumbo" <daxijumbo@inbox.no> writes:

> [...]
> hvordan sender jeg med hidden feltet når en bruker klikker på en link?
> sendes ikke parameteren bare når man klikker på "type = 'submit'" knappen?

Hvis din form sendes vha. GET kan du opbygge dit link i stil med:

Linknavn
</a>

Altså tilføje dine parametre til URL'en efter et spørgsmålstegn
adskilt med ampersand.

Mvh
Morten
[Som godt nok kun har prøvet det med ASP - ikke JSP]

Fra : Carsten

Dato : 15-08-02 13:42

Normalen er:

<form name=myForm action=myServlet method=POST> (nå ja, eller GET)
<input type=hidden name="senderPage" value "the_name_of_this_jsp.jsp">
<input type=submit name="cmdSubmitter" value="OK">
</form>

Når du trykker OK i ovenstående vil servlet'en modtage to parametre:

request.getParameter("cmdSubmitter") = "OK"
request.getParameter("senderPage") = "the_name..."

Carsten