dr.dk kører skidt
Fra : Michael Petersen

Dato : 12-08-02 14:14

Jeg kører OSX og Explorer 5.1.4 - og det vil ikke sammen med DR's website.
Når man klikker sig ind på en nyhed går der kuk i siden og den bliver kun
vist delvist. Hvis man så kører musen henover siden dukker der lidt op hist
og pist.

Hvad er der galt?

Mvh, Michael Petersen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-08-02 15:06

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> [...]
> vist delvist. Hvis man så kører musen henover siden dukker der lidt op hist

De har ikke testet det i Internet Explorer 5.1.4 på OS X

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-08-02 16:25

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> De har ikke testet det i Internet Explorer 5.1.4 på OS X

Ja, det ku' jeg godt regne ud, jeg søgte en lidt mere teknisk OSX
forklaring... (det kører fint under OS 9.1 med 5.1).

Og i øvrigt - de kan jo for så vidt godt have testet det, men valgt at være
ligeglade, right?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-08-02 16:55

Michael Petersen <michael@cybersites.dk> writes:

> Hvad er der galt?

Du mangler at sende en mail til webmaster@dr.dk

-j

--
18.07.02 - 20.07.02
København - Madrid - Sao Paulo - Santa Cruz - La Paz

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-08-02 17:16

> [...]

> vist delvist. Hvis man så kører musen henover siden dukker der lidt op hist

Jeg tror det er en bug i IE til OS X, for jeg har set de med en del
sider, ikke kun hos DR:

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 12-08-02 19:10

> [...]

> vist delvist. Hvis man så kører musen henover siden dukker der lidt op hist

Råd nr1: Opgradér til Explorer 5.2.1
Råd nr 2. Prøv i andre browsere, f.eks. Mozilla 1.1b
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-08-02 19:58

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> Råd nr1: Opgradér til Explorer 5.2.1

Har netop gjort - ingen ændring.

> Råd nr 2. Prøv i andre browsere, f.eks. Mozilla 1.1b

Vil prøve ved lejlighed. Tak for tip.

Mvh, Michael Petersen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-08-02 20:05

> Har netop gjort - ingen ændring.

Workaroynd: klik på tekst. æble-a

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-08-02 08:18

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> Workaroynd: klik på tekst. æble-a

Hey! Det virker! Men hvorfor...?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-08-02 09:03

> Hey! Det virker! Men hvorfor...?

Du vælger al teksten, så derfor skal den tegnes igen.

Jeg tror det skyldes en fejl i rækkefølgen hvor baggrunden og teksten
tegnes under visse omstændigheder.

Men jeg ser det yderst sjældent efter jeg er skiftet til Mozilla. Jeg
bruger stadig IE til at starte netradioen, og til hvis jeg skal skifte
mellem to sider (en i hver) - det er Mozilla ikke nem til.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-08-02 10:22

On Tue. d. 13 Aug. 2002 kl. 08:02 GMT, Thorbjoern wrote:

> Men jeg ser det yderst sjældent efter jeg er skiftet til Mozilla. Jeg
> bruger stadig IE til at starte netradioen, og til hvis jeg skal skifte
> mellem to sider (en i hver) - det er Mozilla ikke nem til.

åben link'et direkte i windowsmediaplayer, og lav et bogmærke der -det
er meget nemmere.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-08-02 10:28

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> åben link'et direkte i windowsmediaplayer, og lav et bogmærke der -det
> er meget nemmere.

Hvorfor det? I IE skal jeg bare klikke og SAA lave et bogmaerke i
WMP.

Whatever. Er paa Linux idag. Ting virker som de skal og jeg kan
klare mig uden mus :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper

Dato : 13-08-02 10:31

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvorfor det? I IE skal jeg bare klikke og SAA lave et bogmaerke i
> WMP.
>
> Whatever. Er paa Linux idag. Ting virker som de skal og jeg kan
> klare mig uden mus :)

- og uden danske bogstaver

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-08-02 11:01

spam@supressor.invalid (Jesper) writes:

> - og uden danske bogstaver

Det _VED_ du jo ikke.

Naar jeg koder, er det nemmest med US-tastatur....

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-02 11:50

On Tue. d. 13 Aug. 2002 kl. 09:28 GMT, Thorbjoern wrote:

> Hvorfor det? I IE skal jeg bare klikke og SAA lave et bogmaerke i
> WMP.

du skal åbne MSIE hver gang - Bruger duu ikke Mozilla?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-08-02 14:31

> du skal åbne MSIE hver gang - Bruger duu ikke Mozilla?

Joda, men WMP lavede ikke associationer til Mozilla da den blev
installeret. Du ved, Microsofts brugervenlige programmer, virker
bedst med hinanden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-08-02 23:22

On Thu. d. 15 Aug. 2002 kl. 13:30 GMT, Thorbjoern wrote:

> Joda, men WMP lavede ikke associationer til Mozilla da den blev
> installeret. Du ved, Microsofts brugervenlige programmer, virker
> bedst med hinanden.

Det er nu Mozilla der ikke benytter _Apples_ interface til
filassociationer:

~/Library/Preferences/com.apple.internetconfig.plist

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-02 07:25

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Det er nu Mozilla der ikke benytter _Apples_ interface til
> filassociationer:
>
> ~/Library/Preferences/com.apple.internetconfig.plist

Sikkert ikke. Er det en officiel bug?

Whatever. Jeg kan godt leve med det som det er.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-08-02 09:51

On Fri. d. 16 Aug. 2002 kl. 06:25 GMT, Thorbjoern wrote:

> Sikkert ikke. Er det en officiel bug?

nej det er en manglende feature som stort set alle andre programmer
tager for givet.

> Whatever. Jeg kan godt leve med det som det er.

sikker?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-08-02 07:43

> nej det er en manglende feature som stort set alle andre programmer
> tager for givet.

Javelja. Hvis du har så meget indsigt at du kan formulere
ovenstående, kan du så ikke også fyre en bug af i bugzilla?

> sikker?

Føler MEGET grundigt efter.... Joh, det dikker da endnu.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-02 08:38

On Sat. d. 17 Aug. 2002 kl. 06:43 GMT, Thorbjoern wrote:

> Javelja. Hvis du har så meget indsigt at du kan formulere
> ovenstående, kan du så ikke også fyre en bug af i bugzilla?

Også når det ikke er en "bug"?

> Føler MEGET grundigt efter.... Joh, det dikker da endnu.

heldigt (i al fald for dig)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen    <icq:131382336>
                   <aol:reippuert>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-08-02 08:45

> Også når det ikke er en "bug"?

Hvis det ikke opfører sig som det skal, så er det en bug.

Man kan graduere graden af buggyness.

> heldigt (i al fald for dig)

Takker. Man skal huske at værdsætte de små ting.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-02 17:42

On Sat. d. 17 Aug. 2002 kl. 07:44 GMT, Thorbjoern wrote:

> Hvis det ikke opfører sig som det skal, så er det en bug.

Mozilla kan ej heller vise word dokumenter, er det så også en bug?

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aol://reippuert>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-08-02 09:43

> Mozilla kan ej heller vise word dokumenter, er det så også en bug?

Næppe. At en browser ikke overholder operativsystemets konvention for
at udfiske MIME-bindinger vil jeg betragte som en bug. At en browser
ikke undersøtter application/ms-word internt, vil jeg nok ikke.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn