Ringe sveskeblomme
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-08-02 13:09

Den bærer så godt som intet, selvom det er et træ i sin bedste alder. Nu har
den været gennem flere forsøg med hård beskæring, let beskæring og ingen.
Min svoger foreslår nu at jeg skal snitte barken over på det halve af
stammeomkredsen, altså 'ringe' den. Er det løsningen, eller skal jeg bare
fælde den med det samme?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 12-08-02 14:46

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in

> [...]
> og ingen. Min svoger foreslår nu at jeg skal snitte barken over på det
> halve af stammeomkredsen, altså 'ringe' den. Er det løsningen, eller

Hvad er det for en sort? Er der en bestøver sort i nærheden? Og er der
nogle bier? Vores æbletræer begyndte at give dramatisk mere efter at der
kom en biavler inden for 200 m.

venlig hilsen
Lars

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-08-02 17:23

On Mon, 12 Aug 2002 14:08:41 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Min svoger foreslår nu at jeg skal snitte barken over på det halve af
>stammeomkredsen, altså 'ringe' den. Er det løsningen, eller skal jeg bare
>fælde den med det samme?

Hvis du alligevel påtænker at fælde den så er det da nærliggende at
forsøge med en ringning først.

Er der forresten blomster på træet om foråret?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-08-02 23:11

> forsøge med en ringning først.
>
> Er der forresten blomster på træet om foråret?
>
> --
> Mads Lie Jensen

Det er også småt med blomster, men der kommer ikke blommer i det antal, og
der falder ikke nogen til jorden i utide. Jeg har held med Victoria, Rivers
og en vistnok Reine Clode. Hvordan får jeg iøvrigt den sortsbestemt?
Derudover er der gang i æbler og pærer, så bier og andet er der nok af.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen