Afmontering af styrlås
Fra : Jens Hansen

Dato : 12-08-02 11:58

Hej NG

Er der en der har en god ide til hvordan man skifter en styrlås på en Yamaha
(Eller skal man ha´ en fra det lokale tugthus til at hjælpe)

Jeg har ikke en nøgle til den (Det er derfor den skal skiftes), men den er
åben/låst op

Skal man sætte en boremaskine på eller er der en "smart" løsning.

Hilsen Jens
TR1 med lås uden nøgle

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-08-02 15:09

Er der ikke et nøglenummer et eller andet sted? For så kan du vel bestille
en nøgle dertil? Eller var det bare et dumt svar på noget du allerede har
prøvet.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jake

Dato : 12-08-02 15:33

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Er der ikke et nøglenummer et eller andet sted? For så kan du vel bestille
> en nøgle dertil? Eller var det bare et dumt svar på noget du allerede har
> prøvet.
Jeg ved af personlig erfaring at sådan noget kan bestilles hos Franz Kron's
eftf.
hvis man har nøglenummeret.

mvh Jake

Fra : Jens Hansen

Dato : 14-08-02 07:45

"Jake" <jake@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg ved af personlig erfaring at sådan noget kan bestilles hos Franz
> [...]

Ja, men der er ingen "nøglenummer" på låsen, og jeg har jo ingen nøgle
Og jeg ved ikke om der er skiftet lås i forhold til stelnummer/tændingslås
så det hjælper ikke at finde en nøgle den vej.

Der er lige som om at låsen sider løs og kun er holdt fast af den dækplade
der er til at svuppe ind foran den. (kan man "bare" brække den af og så tage
låsen ud ?)

Hilsen Jens
TR1 der ikke kan låses

Fra : Jake

Dato : 14-08-02 09:20

"Jens Hansen" <Jens.hansen@infocare-denmaek.com> wrote in message
> Ja, men der er ingen "nøglenummer" på låsen, og jeg har jo ingen nøgle
> Og jeg ved ikke om der er skiftet lås i forhold til stelnummer/tændingslås
> så det hjælper ikke at finde en nøgle den vej.

Sidder der ikke et nummer præget ind i skiven for oven (ud for ratlås
positionen), bestående af to bogstaver efterfulgt af tre cifre?

mvh Jake

Fra : Jens Hansen

Dato : 15-08-02 09:47

> [...]

> Sidder der ikke et nummer præget ind i skiven for oven (ud for ratlås
> positionen), bestående af to bogstaver efterfulgt af tre cifre?

Nej der er ingen nummer.
Jeg har prøvet at tage et foto af det og lagt det i dk.binaer.motor
se meddelelse news:3d5b69dd$0$27676$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hilsen Jens

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 18-08-02 16:14

> Er der en der har en god ide til hvordan man skifter en styrlås på en
Yamaha
Idé: JA!
God: Måske?!

> Skal man sætte en boremaskine på eller er der en "smart" løsning.
Ser ikke umiddelbart til at være en smart løsning.
På min Yamaha (SR), der sidder låsen fjederbelastet (dvs. at den selv
"popper" ud, når låsen åbnes). Når låsen er åben, så trykker låsen selv op
imod indersiden af nøgledækslet.... sådan ser det i hvert fald ud på min!

Mon ikke, at man fjerner nitten (som udgør hængslet til dette vippedæksel)
med en metalfil og samtidigt håber og ber til, at låsen herved bliver "Skudt
ud" sammen med dækslet!?

Hilsen
Lars

Fra : Jens Hansen

Dato : 20-08-02 07:54

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mon ikke, at man fjerner nitten (som udgør hængslet til dette vippedæksel)
> med en metalfil og samtidigt håber og ber til, at låsen herved bliver

Jeg takker ,Ja, Låsen sider ligesom løs bag ved dæksel
så det er vist en løsning, jeg prøver...

Hilsen Jens