Skærme
Fijala 3554
teste ms på fladskærm ?
Fra : Morten

Dato : 12-08-02 11:44

Hej
Jeg netop købt en ny fladskærm. der står ingen steder hvor mange milisekunder responstid den har,
kan jeg teste det på en eller anden måde?

mvh
Morten

Fra : WE

Dato : 12-08-02 13:51

Uddyb venligst.

Fra : Blaster

Dato : 12-08-02 17:53

Hvad er det for en skærm ?? mærke, model osv.

Fra : Morten

Dato : 12-08-02 21:37

ok, det gik åbenbart for stærkt.
Jeg har købt en fladskærm. det er en Medion, købt i ALDI
der står alt mulig om kontrast og vinkler men intet om responstid.
jeg har ladet mig fortælle at de bedste skærme har under 30 millisekunder i responstid og helst 25
ms.
Så er spørgsmålet, eftersom det ikke er oplyst, ka jeg så teste mig frem til hvad responstiden er på
min skærm.

mvh
Morten

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-08-02 22:05

> [...]
> Så er spørgsmålet, eftersom det ikke er oplyst, ka jeg så teste
> mig frem til hvad responstiden er på min skærm.

Aner ikke hvorledes du kan måle det præcist.
Men hvis du oplever "trailing" i spil eller under filmafspilning, så er
pixel-responstiden over 30ms, hvis ikke er den "mindre-end eller lig
med" de 30.

Flemming