Black Sabbat Hvilket nummer ????
Fra : Erling Sørensen

Dato : 11-08-02 23:02

Hej NG !!

Er der nogen der ved hvad det nummeret med Black Sabbat hedder der starter
med kirkeklokker (og fra hvilken LP ?)
På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Pablo

pabloess@stofanet.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-08-02 23:14

In news:dk.kultur.musik Erling Sørensen wrote:

>Er der nogen der ved hvad det nummeret med Black Sabbat hedder der starter
>med kirkeklokker (og fra hvilken LP ?)
>På forhånd tak for hjælpen

Det er for sent at spørge min far ;) Men jeg søgte lidt på Google:
http://www.google.com/search?q=%22church+bells%22+%22black+sabbath%22

Er det mon "Black Sabbath" fra albumet ved samme navn?

"While the gothic overtones of the opening track, "Black Sabbath"
(thunderstorms and foreboding church bells introduce Ozzy Osbourne's
howl and Tony Iommi's sludgy guitar)...".

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Erling Sørensen

Dato : 12-08-02 00:01

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
> "We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Hej Lars !

Tak for den hurtige hjælp (den der Google.......) Det er det nummer. Jeg
har fundet Black Sabbath - Black Sabbath på nettet og hørt starten af
skiven.

Mvh

Pablo

Pabloess@stofanet.dk

ps Min far kan jeg heller ikke spørge da han kun høre Svend calle´s
træskovals

Fra : Lars Stokholm

Dato : 12-08-02 00:19

In news:dk.kultur.musik Erling Sørensen wrote:

>Tak for den hurtige hjælp (den der Google.......)

Ja, at tænke sig at nogen er skeptiske når jeg nævner Google i en
sådan sammenhæng... tsk, tsk.

>Det er det nummer.

Det var godt.

>ps Min far kan jeg heller ikke spørge da han kun høre Svend calle´s
>træskovals

Hehe, min far hører godt nok Black Sabbath (det siger sig selv), men
jeg tror han ville udøve træskovals på mine fingre, hvis jeg prikkede
ham på skuldren i hans dyrebare nattesøvn... ;)

Fra : Lars Rindsig

Dato : 11-08-02 23:22

Erling Sørensen wrote:

> Er der nogen der ved hvad det nummeret med Black Sabbat hedder der starter
> med kirkeklokker (og fra hvilken LP ?)

Colin: Oh! Oh, how odd! I thought that bells did go "clang". Of course,
bells go "vroom vroom", don't they? Or perhaps they go "moo!" In my book
bells go "clang", now leave me alone!

Vim: No! They actually go, "dunnnngggggggg......"

Colin: No, that's cow poo.

Vim: It's not fuckin' cow poo!

Colin: It is! Dung is cow poo. Bells go "clang". Alright then, I'll go
"ting". "Ting-a-ling". "Tinkle". Tinkle, that'll do, won't it?

lars

--
"I hate you, Milkman Dan"

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 12-08-02 08:57

> [...]
>
> Colin: It is! Dung is cow poo. Bells go "clang". Alright then, I'll go
> "ting". "Ting-a-ling". "Tinkle". Tinkle, that'll do, won't it?

Hmm. Jeg troede, jeg var den eneste i Danmark, der kendte Bad News....

Hey mr. Bassman...
Take the fucking night bus home!

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-08-02 09:45

Betina og Claus Ellegaard Skytte wrote:
> Hmm. Jeg troede, jeg var den eneste i Danmark, der kendte Bad News....

Nope. Jeg har sjældent grinet så meget, som da jeg hørte dem for første
gang (Det var Pretty Woman).

Colin:   Oh, look, do we have to have the swearwords?
Vim:   Woman, pretty woman, walking down the fucking street!
Colin:   Keep it CLEAN!
Vim:   Woman, pretty woman, walking down the BEEP street!
Why's she walking down the street?

og

Vim:   Ugly woman, walking down the street,
Ugly woman, probably Colin Grigson's girlfriend.

Hehe... tror lige jeg finder dem frem igen

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 12-08-02 11:14

> Nope. Jeg har sjældent grinet så meget, som da jeg hørte dem for første
> gang (Det var Pretty Woman).

HOVHOV! Hvor fanden stammer den fra?? Den er sq ikke på nogle af mine 2
LP'er!!

Fra : Renegade

Dato : 12-08-02 12:29

Betina og Claus Ellegaard Skytte <bces@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d578a9f$0$43965$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> HOVHOV! Hvor fanden stammer den fra?? Den er sq ikke på nogle af mine 2
> LP'er!!
>

> --
>
> Med Venlig Hilsen
> Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Bad News.. suk.. et af de Bands jeg detsværre IKKE har fået anskaffet mig og
næppe får fat på lige forløbig =/ Bugger Bugger Bugger..
Og jeg tvivler på den lokale Fona/Fredgård/Merlin/Whatever kinda of crap
music store heromkring får fat på den lige forløbig....

*Sigh*

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-08-02 13:22

Betina og Claus Ellegaard Skytte wrote:
> HOVHOV! Hvor fanden stammer den fra?? Den er sq ikke på nogle af mine
> 2 LP'er!!

Den blev SVJV kun udgivet som single. *Søger på Google...*
http://homepages.tesco.net/~acp/badnews/bn_disc.htm.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 12-08-02 13:27

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:
> Den blev SVJV kun udgivet som single. *Søger på Google...*
> http://homepages.tesco.net/~acp/badnews/bn_disc.htm.

Næh... den er minsandten på CD'en "The Cash in Compilation". Det overså
jeg første gang.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 13-08-02 09:18

> Næh... den er minsandten på CD'en "The Cash in Compilation". Det overså
> jeg første gang.

OK, den har jeg ikke, og heller ikke singlerne og videoerne... Bummer. Men
jeg kan huske jeg så deres første "Bad News Tour" på DR en gang. Jeg grinede
min unge røv i laser. (Det var i monopol-dagene eller ret derefter, så det
er i hvert fald 13-15 år siden).

Men tak for at I huskede mig på dem. De er sq stadig ret sjove!