/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Regler for HK forøgelse ??
Fra : Morten Juel


Dato : 11-08-02 22:24

Hejsa NG

Jeg ved at det er max 20% i biler, når man skifter motor hvis man ikke vil
af med mere afgift.. men hvordan er det med MC'er
Det er jo ingen hemmelighed at min GPZ skal ha anden motor til vinter, og så
er spekulationerne jo om det skal være en GPZ1100 cykel jeg skal hive hjem..
eller en GPZ 750 Turbo !
Turboen har 112HK
og GPZ 1100 har 120HK

begge motorer passer lige over i mit stel ))

Men er der nogle der kender reglerne ??

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



 
 
Martin Sørensen (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-08-02 22:23

> Jeg ved at det er max 20% i biler, når man skifter motor hvis man ikke vil
> af med mere afgift.. men hvordan er det med MC'er

Det samme.

> Det er jo ingen hemmelighed at min GPZ skal ha anden motor til vinter, og

> er spekulationerne jo om det skal være en GPZ1100 cykel jeg skal hive
hjem..
> eller en GPZ 750 Turbo !
> Men er der nogle der kender reglerne ??

Jeps, max 20% ekstra når du skifter til en motorblok fra en anden model.

signing off.. Martin Sørensen



Morten Juel (11-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 11-08-02 23:48

Gad vide om de skal se den igen til syn ?!? den har jo samme bremser som en
GPZ1100 !!

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



Henrik Mønster (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Mønster


Dato : 12-08-02 07:45


"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message
news:aj6p5d$7lh$1@sunsite.dk...
> Gad vide om de skal se den igen til syn ?!? den har jo samme bremser som
en
> GPZ1100 !!

Hmmm ved det ikke, men gad vide om de vil have afgift af en GPZ1100
istedet..... skifter den identitet? Jeg ved det ikke, men det findes regler
i den stil for biler.

M.v.h. Henrik




D@n Dethlefsen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 12-08-02 09:11

> Men er der nogle der kender reglerne ??
>
Mener at hunne huske at det er således det hænger sammen, hvis du vil holde
dig indenfor lovens rammer, uden at skulle betale ekstra afgift.

Nuværende data for din, GPz750
- 738 ccm
- 86 Hk

Max data for GPz750
- 738 + 20 % = 885 ccm
- 86 Hk +20 % = 103 Hk

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Morten Dahl \(FJERN ~ (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl \(FJERN ~


Dato : 12-08-02 09:42


"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d576e55$0$87325$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Men er der nogle der kender reglerne ??
> >
> Mener at hunne huske at det er således det hænger sammen, hvis du vil
holde
> dig indenfor lovens rammer, uden at skulle betale ekstra afgift.
>
> Nuværende data for din, GPz750
> - 738 ccm
> - 86 Hk
>
> Max data for GPz750
> - 738 + 20 % = 885 ccm
> - 86 Hk +20 % = 103 Hk
>

Tyve % reglen er KUN effekt. ikke volumen!!

Det er ellers en udbredt misforståelse.

-
Morten Dahl
Gixxer600, der godt kunne tænke sig en 750cc motor



Morten Juel (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 12-08-02 09:55

> Tyve % reglen er KUN effekt. ikke volumen!!

ja det er KUN HK )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



D@n Dethlefsen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 12-08-02 10:38

>
> ja det er KUN HK )
>

Jeg er ellers temmelig sikker på at det også er tilfældet hvad angår ccm
Er der nogen der kan henvise til nogle "Love & Regler" ?

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Morten Dahl \(FJERN ~ (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl \(FJERN ~


Dato : 12-08-02 12:25


"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5782d7$0$87272$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > ja det er KUN HK )
> >
>
> Jeg er ellers temmelig sikker på at det også er tilfældet hvad angår ccm
> Er der nogen der kan henvise til nogle "Love & Regler" ?


http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=17472&ov_id=17472&lp=&lvl=5&ot_i
d=13&i=3&top=17468&u=0&o_pth=0/12109/12708/17468/17470/17472&action=vis&o=Bi
lreparation#i17472

skulle gøre det.

-
Morten Dahl



D@n Dethlefsen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 12-08-02 16:08


> skulle gøre det.
>

Du har ret.
Det sætter jo nogle tanker igang, en 996 motor i min 748 !!!!!!
98 hk (748) + 20 % = 117,6 hk (996 = 112 hk)

men da jeg hele tiden har regnet med at det også gjalt for kubik
748 ccm + 20 % = 897,6 ccm.
Har det ikke været på tale

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Morten Dahl \(FJERN ~ (12-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl \(FJERN ~


Dato : 12-08-02 16:48


"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d57d043$0$87315$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > skulle gøre det.
> >
>
> Du har ret.
> Det sætter jo nogle tanker igang, en 996 motor i min 748 !!!!!!
> 98 hk (748) + 20 % = 117,6 hk (996 = 112 hk)
>
> men da jeg hele tiden har regnet med at det også gjalt for kubik
> 748 ccm + 20 % = 897,6 ccm.
> Har det ikke været på tale
>

Var det ikke federe at få et 853 kit smidt i den?? sådan en 996 motor er sku
da halv pebret.. (det er 853 nu også) men den i forvejen omdrejningsvillige
748 (altså i forhold til 916/996) bliver endnu mere hysterisk/sjov med
større propper.

-
Morten Dahl



D@n Dethlefsen (12-08-2002)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 12-08-02 21:34

> Var det ikke federe at få et 853 kit smidt i den?? sådan en 996 motor er
sku
> da halv pebret.. (det er 853 nu også) men den i forvejen
omdrejningsvillige
> 748 (altså i forhold til 916/996) bliver endnu mere hysterisk/sjov med
> større propper.

Har du prøvet en 748 med 853 Performance kit ?
Jeg har ledt efter priser på Ducati Performance udstyr, bl.a 853 kittet, har
mailet til importøren men han er tavs som en gravsten, så mine indkøb bliver
lagt i "dyskland".

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar



Morten Dahl \(FJERN ~ (13-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl \(FJERN ~


Dato : 13-08-02 15:13


"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d581c82$0$87291$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Har du prøvet en 748 med 853 Performance kit ?
> Jeg har ledt efter priser på Ducati Performance udstyr, bl.a 853 kittet,
har
> mailet til importøren men han er tavs som en gravsten, så mine indkøb
bliver
> lagt i "dyskland".

Ja, men kun en meget kort tur (5-6km) og der var ikke en alm 748 at
sammenligne med. Men gutten som jeg prøvede den af (var faktisk ved at købe
den) havde købt en 916. Og den prøvede jeg til sammenligning. Og den havde
ikke mere "overarm" tilgengæld var den langtfra så hidsig og
omdrejningsvillig som 853´n..

Den var bare fed at køre, af en V2 tog den altså seriøst omdrejninger i
fart..

Men check Sigma..

Masser af læsning (men pas på, du er pludselig mange tusinde fattiger)
http://www.sigmaperformance.com/748-853.html



-
Morten Dahl



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste