Problem med asus v7100
Fra : Thomas

Dato : 18-02-01 11:36

Jeg har netop installeret et Asus V7100 kort med tv out.
Mit problem er at det eneste spil jeg kan få igang er Soldiers og Fortune
som fulgte med kortet,hver gang jeg prøver at starte eller installere et
andet spil for jeg en sort skærm, spillet forsætter dog (der er stadig lyd
på) når jeg så reseter maskinen får jeg stadig sort skærm når win me er
startet men under opstarten kan jeg godt se data på skærmen. Jeg bruger så
system gendannelsen for at komme tilbage til normal igen.
Hvad har jeg gjort forkert eller kan win me bare ikke bruges til Forsanken,
Tiberian sun mv.

mvh
Thomas

Fra : CrapMan

Dato : 18-02-01 12:04

Prøv at gå ind i egenskaber for skærm, og ændre opdateringshastigheden for
skærmen. Hvis den står til optimal eller ukendt. Så stil den til 75 el. 85
hz. Alt efter hvad din skærm kan klare.
CM

Fra : Peter Pan

Dato : 18-02-01 14:19

"Thomas" <thomas.bentsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> startet men under opstarten kan jeg godt se data på skærmen. Jeg bruger så
> system gendannelsen for at komme tilbage til normal igen.

Jeg har oplevet det samme med mit Asus V7100 m/tv-out. Alt hvad der brugte
OpenGL virkede, men intet der brugte DirectX/3D virkede.
Det er på et Gigabyte motherboard med Via KT133 chipset og en Duron 700
processor.

Jeg prøvede næsten alt fra nyeste bios til diverse forskellige drivere. Men
da jeg gik tilbage til en gammel Asus 5.33 driver, virkede det hele som det
skulle. Så jeg vil anbefale dig at installere denne Asus 5.33 driver hvis du
også har et KT133 chipset.

Mvh
Anders