Hvad er det for en larve?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 11-08-02 19:40

Den sad på en minisyren i haven.
Den er grøn og kroppen er tydeligt leddelt.
Den er ca 8 til 10 cm. lang og 1 cm. tyk.
På ryggen er der parvis tydelige streger der går bagud.
Bå bagdelen er der en kraftig sort torn.
Stregerne er dobbelte, lilla og hvide.
Hovedet er lille og "knapformet".
Den har lavet en enorm mængde "lorter" eller æg?
Den kan ses på www.netconsult.dk/images/larven.jpg
Hvad er det for en?
Med hilsen
Erik Nielsen - Odense

Fra : Ivar

Dato : 11-08-02 20:00

Erik M. Nielsen skrev:

> Hvad er det for en?

Jeg ved det ikke, men jeg vil gætte på en eller anden
form for sommerfuglelarve. De lægger ikke æg, så
det er nok ekskrementer du har set.

Ivar

Fra : Mogens

Dato : 11-08-02 20:17

On Sun, 11 Aug 2002 20:40:12 +0200, "Erik M. Nielsen"
<genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>Stregerne er dobbelte, lilla og hvide.
>Hovedet er lille og "knapformet".
>Den har lavet en enorm mængde "lorter" eller æg?

En ligusterlarve. Den er meget almindelig i syrener.
Jeg har ihvertfald set de første 100 stks i mine
syrener igennem årene.

mvh Mogens