Grafik på JPanel??
Fra : Poul Abildgaad

Dato : 18-02-01 11:04

Hej
Jeg er dybt frustreret over et problem med at tegne imageicons på et JPanel.
Min kode ser sådan ud cirka:

JPanel display = new JPanel();
JPanel basis = new JPanel();
ImageIcon icon = new ImageIcon("hest.gif");

constr{

JScrollPane pane = new JScrollPane(display);
basis.add(pane);
add(basis);
mere kode...
}

public void paint(Graphics g){
icon.paintIcon(display,g,xPos,yPos);
}

Problemer er at billedet bliver tegnet på basis og ikke på display-panelet,
som jeg ønsker. Hvordan får jeg tegnet billederne på display?

Mvh Poul

Fra : Monica

Dato : 18-02-01 13:09

Poul wrote:
> [...]
display-panelet,
> som jeg ønsker. Hvordan får jeg tegnet billederne på display?

Jeg har tidligere gjort det på følgende måde:

ImageIcon icon = new ImageIcon("images/duke.running.gif");//Kalder billedet

P4 = new JPanel();
P4.setLayout(new FlowLayout());
L2 = new JLabel(icon, JLabel.CENTER);//SÆTTER BILLEDE
P4.add(L2);
P2.add(P4, "Center");

Og billedet bliver vist fint.....måske du kan bruge det...?

/Monica.

Fra : Poul Abildgaad

Dato : 18-02-01 22:50

Tak, Monica.
Dit eksempel virker udmærket, men jeg skal nu bruge JPanel til at vise
forskellige indeksers bileldfiler, dvs. at panelet skal opdateres med nye
fotos gentagne gange. Og der kan jeg ikke få det til at virke med
panel.add(JLabel). Det virker, så vidt jeg kan se, kun når man initiere
programmet. Jeg kan heller ikke få jscrollpanet til at virke. Det sidder
fint rundt om panelet, men der sker ikek noget, selvom panelet ændrer
størrelse afhængigt af antal bilelder, der skal vises.

Har du en kode, der kan opdatere et jpanel og hver gang vise nye billeder?

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 18-02-01 23:30

> [...]
> fint rundt om panelet, men der sker ikek noget, selvom panelet ændrer
> størrelse afhængigt af antal bilelder, der skal vises.

Du kan evt. kigge på invalidate() og validate() metoderne, hvis du har
problemer
med at en Container ikke opdateres når du bruger add og remove.
Jeg ved ikke med resten..

Ulrik Magnusson

--
What the world needs now is programs that WORK, not ones that don't
work, but don't work 5% faster.